פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

ימי הקורונה הביאו עימם שלל אתגרים למפרסמים. מצד אחד הצורך בהבאת לקוחות ושמירה ככל הניתן על שגרת עבודה קרי יישום תקציבי פרסום ורכישת מדיה במדיות השונות ומצד שני הצורך להבין אילו חלקים בתקציב הם מבחינת חובה עבור סוכנות הפרסום או בית העסק ועל אילו ניתן לוותר.
ישנן הרבה מאוד קטגוריות פרסום ולא פחות מדיות מפרסמות בינהן פרסום בעיתונים יומיים מובילים. לעיתים פרסום בעיתון ידיעות אחרונות למשל, הוא כורח המציאות ואפילו דרישה של המחוקק שמחייב במודעות מסוימות פרסום בעיתונים הגדולים.

כמה נפוץ הפרסום בעיתונים אתם שואלים ? ובכן אם ניקח את קטגוריית המודעות המסחריות לדוגמה, נכון לחודש מאי 2020 מתפרסמות בכל יום 96 מודעות מסחריות בעיתונים השונים.

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

בחירת המדיה לפרסום המודעה

ראשית תלוי כמובן מה מטרת הפרסום ? האם מפורסמת מודעת אבל ואז ברוב המקרים תבחר מדיה לפי תקציב המפרסם או לפי מידת החשיפה שיהיה מעוניין בה. תפוצה של מקומון אינה תפוצה של עיתון כמו עיתון ידיעות אחרונות ועובדה זו תבוא לידי ביטוי גם בתמחור המודעה.

אם המפרסם רוצה לפרסם מודעה משפטית – זו תצריך כבר ידע בפרסום מודעות מהסוג הזה והכרת דרישות החוק על בוריין. לעיתים מדובר במקרים בהם בית המשפט דורש את הפרסום. מכיוון שפרסום מודעה משפטית הוא הליך הכפוף להחלטת בית משפט, ישנה חשיבות עצומה להקפדה על הכללים הנדרשים כחלק מהליך של גילוי נאות על פי חוק.

לדוגמה בפרסום מודעה על מינוי מנהל עזבון, החוק מחייב אותנו לפרסם מודעה בעיתון בשפה העברית, לפחות בעיתון אחד ואילו בפרסום מודעת ריקול (החזרת מוצר/קבלת החזר כספי), החוק מחייב אותנו לפרסם בלפחות שני עיתונים יומיים.

עיתוני לווין ומקומונים

לכל עיתון גדול, ישנם מגזינים ומקומונים, מדורים ועיתונות מומחית כמו עיתונים כלכליים שפרוסים תחת חסותו ולעיתים הם יכולים להוות תחליף מצויין ואף זול הרבה יותר בהשגת המטרה במחיר טוב.

אם לא ניתן לוותר כלל על הפרסום בעיתונים הגדולים, שווה לבדוק אם ניתן לשלב מקומונים או מגזינים ואז להוזיל משמעותית את חבילת הפרסום.

מגמת הפרסום בעיתונים

כפי שהבנו העיתונות המודפסת תהיה איתנו כאן לעוד זמן רב. המחוקק נמצא הרבה מאחור בכל מה שקשור להתאמת החוק לקידמה הטכנולוגית ולא ימהר להחליפה באתרי האינטרנט השונים על אף שכל עיתון מוביל גדול מחזיק היום בפורטל אינטרנטי עצום.

לעיתונות הכתובה שמור עדיין מקום בתקציב הפרסום והיא עדיין מייצרת לא מעט הכנסות ממכירת שטחי פרסום ונדל\"ן פרסומי עבור בעליה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגנטים מסלול מכוניות: משחק של דמיון ותנועה
עבור ילדים שאוהבים לשלב בנייה עם משחק דינמי, מגנטים מסלול...
איך תואר ראשון בחינוך יכול לפתוח בפניך דלתות לעתיד
שוק העבודה כל הזמן נמצא במגמת שינוי ויותר ויותר צעירים...
איך תדעו איזו דירה בתל אביב באמת מתאימה לכם? המדריך לבחירה נכונה
כיצד לבחור דירות למכירה בתל אביב שבאמת מתאימות לסגנון החיים...
Vacation Rentals in Tel Aviv – The Perfect Getaway with Raphael Hotels
Tel Aviv, with its vibrant culture, stunning beaches, and thriving...
איך לבחור חברת הפקה מושלמת לאירוע שלך?
תכנון אירוע, בין אם מדובר בחתונה מרגשת, תערוכה עסקית או...
מתי כדאי לפנות אל עורך דין מומחה למקרקעין?
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. מעבר למורכבות המשפטית, בכל עסקת...
המדריך השלם לציוד מתקדם לרכב
ליפט לרכב: מהפכה בעולם התחזוקה ליפט לרכב הפך לסטנדרט במוסכים ומרכזי...
היתרונות של עבודה מועדפת בצפון ישראל
עבודה מועדפת בצפון ישראל מציעה חוויה ייחודית ומעשירה עבור אלו...
בדיקות קרקע מקצועיות להבטחת יציבות הפרויקט שלך
כאשר מדובר בתכנון וביצוע של פרויקטים בנדל"ן או בתשתיות, ישנה...
מנעולן רכב מקצועי באשדוד: פתרון מהיר, בטוח ואמין
כאשר מדובר במצבים דחופים הקשורים לנעילה ופתיחת רכבים, חיוני להיעזר...
דילוג לתוכן