Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פתח תקוה מגבירה את בטחון תושביה באמצעות מיזם עיר בטוחה, לאיתור משוטטים ונעדרים בסיכון

פתח תקוה מגבירה את בטחון תושביה באמצעות מיזם עיר בטוחה, לאיתור משוטטים ונעדרים בסיכון
קרדיט להזילו

עיריית פתח תקוה תשתף פעולה עם הסטארט-אפ Hazilu המבוסס על טכנולוגיית זיהוי פנים ומאפשר לתושבי העיר לסייע לאתר משוטטים ונעדרים בסיכון, באמצעות המכשיר הסלולרי.

שיתוף פעולה של עיריית פתח תקווה עם הזילו
קרדיט להזילו

ראש העיר רמי גרינברג: "עיריית פתח תקוה היא הרשות הראשונה אשר תשתף פעולה עם הממשק הטכנולוגי Hazilu . אני קורא לתושבי העיר להביט סביבם, לפקוח עיניים ולזהות סיטואציות בהם אנשים נזקקים לעזרה, כי ערנות זו עשויה להציל חיים".

אסף בר יזם הממשק Hazilu "מדי יום נעלמים עשרות אנשים במרחב הציבורי בארץ בנסיבות שונות, ולרשויות אין פתרונות אפקטיביים לצמצום ממדי התופעה. בישראל קיימים כ-250 אלף חולי אלצהיימר, כאשר 6 מכל 10 חולים נעלם לפחות פעם בחודש. זאת, בנוסף לקהלים אחרים הנעלמים מדי יום כתוצאה מקושי לתמרן במרחב, ובהם אוכלוסיות בעלי מוגבלויות, בעלי צרכים מיוחדים, ילדים קטנים, נוער בסיכון, חולים, תושבים בני הגיל השלישי וכד'.

באמצעות המיזם יוכלו תושבי העיר פתח תקוה לרשום בחינם את בני משפחותיהם אשר נמצאים בסיכון להיעדרות או שוטטות, ובכך לשפר את יכולת איתורם באירוע של היעלמות, וזאת באמצעות הרתמות התושבים צוות העירייה, זק"א ומשטרת ישראל".

שיתוף פעולה של עיריית פתח תקווה עם הזילו
קרדיט לשכת הדובר עיריית פתח תקווה

Hazilu הינו ממשק מהפכני חכם וקל לשימוש לאיתור נעדרים, באמצעות מכשיר הסלולר.  האפליקציה שפותחה בידי קבוצת בכירים מענף ההייטק, מבוססת על טכנולוגיית זיהוי פנים. במידה ואחד הגורמים המצויים באוכלוסיית הסיכון נעדר, הממשק מאפשר לאזרחים מודאגים ולצוות העירייה והמשטרה, לקשר בקלות בין הנעדר לבין בני משפחתו.

ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג: "אחד היתרונות הבולטים של העיר פתח תקוה הוא המרקם האנושי של תושבי העיר, המתאפיין בהירתמות יוצאת דופן של הקהילה לטובת אוכלוסיות נזקקות. בעידן הדיגיטלי, הרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת הרבים, אנו נחשפים מדי יום לכתבות בעיתונות או פוסטים על נעדרים בסיכון גבוה, וקשה לתאר את מפלס החרדה בקרב קרוביהם ובני משפחותיהם במצבים אלו. עיריית פתח תקוה תשתף פעולה עם ממשק "הזילו" מתוך רצון לסייע לאותן אוכלוסיות חלשות ועל מנת לסייע באיתור נעדרים. אני קורא לתושבי העיר להביט סביבם, להיות ערניים, לפקוח עיניים ולזהות אנשים במצוקה, כי ערנות זו עשויה להציל חיים". עיריית פתח תקוה כבר קיימה מפגש עם הפקחים ואנשי הביטחון המסיירים בשטח ועדכנה אותם כיצד ניתן להשתמש בממשק לאיתור נעדרים.

שיתוף פעולה של עיריית פתח תקווה עם הזילו
קרדיט להזילו

אסף בר, יזם ממשק הזילו: "אנו מביאים לציבור בשורה טכנולוגית-חברתית שנועדה לצמצם את היקף הנעלמים ואת משך זמן ההעלמות באמצעות שיתוף הקהילה, ומברכים את עיריית פתח תקוה וראש העיר רמי גרינברג שנרתמו לנושא החשוב. בישראל קיימות אוכלוסיות פגיעות הנוטות ללכת לאיבוד (עקב דמנציה, חוסר התמצאות וכדומה) וחלה עלינו האחריות לעשות את כל הנדרש עבורם בתור אזרחים, באמצעות ממשק טכנולוגי פשוט וקל לתפעול".

היעדרות ושיטוט – מצבים בהם אדם הזקוק לרמת פיקוח מסוימת עוזב מקום מפוקח ובטוח ו/או את השגחתו של אדם אחראי, ונחשף לסכנות אפשריות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...