Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.

פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
קרדיט - Canva

מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של הנכס מביא לכך שמחלוקות בנושא יכולות להגיע לטונים גבוהים אלא גם העובדה שבענייני נדל"ן ומקרקעין ישנה מעורבות לא רק של בעלי הנכס, או קונה ומוכר במקרה של מכירה, אלא גורמים נוספים כמו המדינה (רשות מקרקעי ישראל) ואף הרשות המקומית בה נמצא הנכס. דברים יכולים להגיע לבית המשפט במקרה בו קבלן אינו עומד בהבטחותיו מבחינת מועד מסירת דירה לקונה או כאשר ישנם ליקויים בבניה, בפרויקטים של התחדשות עירונית למשל: בין אם מול היזם, הקבלן או אפילו סכסוכים בין שכנים. תביעה משפטית יכולה להיות גם כנגד הרשות המקומית בעניין כזה או אחר. חשוב שלצורך ייצוג בבית המשפט תבחרו עורך דין ליטיגציה מקרקעין אשר אינו מומחה רק במקרקעין אלא גם בליטיגציה: אמנות הייצוג בבית המשפט.

חייבים לכם כספים? אל תוותרו על המגיע לכם

מצב בו הלוויתם כסף לאדם, במיוחד כשזהו אדם מוכר ואף קרוב, ועובר זמן רב והכסף אינו חוזר אליכם, הוא לצערנו מצב המוכר ללא מעט אנשים. רבים מעדיפים שלא לפגוע באותו אדם או לא ליצור מריבה אך הדבר יכול להשפיע משמעותית על רמת החיים שלהם ומצבם הכלכלי עד כדי כך שגם הם נדרשים לקחת הלוואה ויתכן שלא יעמדו בהחזרתה. לכן, במצב כזה חשוב לעשות הפרדה בין הקשר ביניכם לבין החייב ולדרוש בשלב מסוים את המגיע לכם. ייצוג נושים לא חייב להיות מיד תביעה בבית המשפט. במקרים רבים יעדיף החייב להגיע איתכם להסכם כלשהו מבלי להיכנס למשפט ארוך. פניה לעורך דין המתמחה בתחום תעלה משמעותית את הסיכוי לקבלת החוב גם ללא משפט. יתכן שיידרש ויתור כלשהו מצידכם, בין אם על חלק מסוים מהסכום או פריסת החוב לתשלומים אך הדבר בהחלט משתלם במצבים רבים.

מה עושים כאשר לא מצליחים להגיע להסכם מחוץ לבית המשפט?

אם לא ניתן להגיע עם החייב להסדר החוב באמצעות מו"מ ישיר ביניכם, לא נותרת לכם ברירה אלא לבצע גבייה משפטית כנגדו, כלומר להגיש תביעה. לעיתים לפני הגשת תביעה יש מקום לביצוע חקירה כלכלית על יכולותיו של החייב, כלומר האם יש בידיו נכסים שיוכלו לשמש לצורך החזרת החוב. עורך הדין ינחה אתכם האם הדבר מוצדק וכדאי. לאחר מכן ישלח עורך הדין מכתב התראה (מה שקורה למעשה כמעט בכל מקרה, גם אם הדברים יפתרו מחוץ לבית המשפט), ואם לא יראה פתרון להסדר החוב ניתן להגיש תביעה כספית בבית המשפט או גביה דרך ההוצאה לפועל, כולל במצב של חדלות פירעון. נקיטת הליכים כנגד החייב יביאו לרוב גם להטלת הגבלות עליו כמו עיכוב יציאה מהארץ.

שדה ושות' הוא משרד עורכי דין ותיק המטפל במגוון רחב של נושאים כמו מקרקעין, כולל ליטיגציה, המשפט המסחרי, גביית חובות והוצאה לפועל ועוד. הוא מייצג את לקוחותיו בהצלחה ובמקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...