תלמידי כיתה י"ב בבית החינוך התורני אמית בר אילן פתח תקווה התכנסו השבוע יחד עם בני משפחותיהם למסיבת הסיום החגיגית של מחזור א' – המחזור המייסד של בית הספר.
שש שנים חלפו מאז החל המסע של התלמידים במבנה ברחוב חפץ חיים, דרך המעבר למשכן הקבע הנוכחי ברחוב הגיתית. לאורך השנים הללו חוו התלמידים צמיחה במרחב התורני, הפדגוגי והחברתי-ערכי, כשהם שותפים לעיצוב אופיו של המוסד בשנותיו הראשונות.
את המעמד כיבדו בנוכחותם ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, ראש קהילת הבנים ברשת אמית הרב רפי מימון, ומנהלת אגף החינוך העל-יסודי בעירייה ד"ר ירדנה חדד. לצד המורים המקצועיים שליוו את התלמידים, נרשמה התרגשות עם הגעתו של מנהל בית הספר לשעבר, ינון ורהפטיג, שהוביל את המחזור בשנותיו הראשונות והגיע לברך את הבוגרים.
הערב נפתח בלימוד משותף של התלמידים וההורים בנושא "דמות דיוקנו של אביו" – העוסק בקשר שבין ההורים לבנים, בהובלתו של מחנך כיתה י"ב1, נתנאל מרצבך. בהמשך נשמעו דברי סיכום ותודה מנציגויות ההורים והתלמידים.
נציג התלמידים, גלעד לדרמן, בחר להשוות בדבריו את בני המחזור לאברהם אבינו, והתייחס למסע ולערכים שספגו בבית הספר: "השנים בבית הספר לא היו רק תקופת לימודים, אלא מסע של צמיחה, התבגרות ובניית זהות של בני תורה המחוברים לעם ישראל, לארץ ישראל ולערכי האחריות והנתינה. סיום הלימודים אינו סוף הדרך, אלא תחילתו של שלב חדש – בישיבות, במכינות, בצבא ובחיים הבוגרים – שבו יידרשו הבוגרים להמשיך לשאת עמם את הערכים שקיבלנו בבית הספר".
מנהל החטיבה העליונה, רפאל איש שלום, שהיה אמון על ארגון האירוע, התמקד בדבריו ברעיון ה'בראשית' – היכולת של האדם לפתוח מחדש, לקום לאחר קושי ולמשוך לצמוח. הוא שיבח את התלמידים על עמידתם האיתנה בתקופות המורכבות של הקורונה והמלחמה: "בתוך מציאות זו בחרו התלמידים להמשיך ללמוד ולהתפתח, לצד תפילה, התנדבות, סיוע לחקלאים ולמשפחות, חיזוק העורף ונשיאה באחריות לאומית. סיום הלימודים אינו סוף, אלא 'בראשית' חדשה. צאו לישיבות, למכינות, לצבא, לשנת שירות ולחיים הבוגרים כשהם נושאים עמם תורה, אמונה, ערכים, חברויות ואחריות, וממשיכים להאיר, להוביל, לתקן ולהוסיף טוב בעולם".
חתם את הערב מנהל בית החינוך, נריה כהן, שהדגיש את חשיבות האירוע עבור קהילת בית הספר: "סיומו של מחזור א' הוא אבן דרך משמעותית בהתפתחותנו. תודה לצוות המנהלה המסור בהובלת שושי הדסי, המזכירה איריס משה ואב הבית ריצ'י נסטד, שעמלו על הפקת הערב המכובד. אנו מאחלים לבוגרינו הצלחה רבה בהמשך דרכם, מתוך תורה, ערכים ועשייה".