Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צעד קדימה לתעשיית החלל בישראל: חברת הלוויינים אסטרוסקייל השלימה בניית מעבדה רובוטית חדשה לראייה ממוחשבת וחדר נקי למשימות חלל עתידיות

צעד קדימה לתעשיית החלל בישראל: חברת הלוויינים אסטרוסקייל השלימה בניית מעבדה רובוטית חדשה לראייה ממוחשבת וחדר נקי למשימות חלל עתידיות
מימין לשמאל: אבי ברגר, תת אלוף במילואים, ראש תוכנית החלל במפאת משהב"ט, אריה הלזבנד, מנכ״ל אסטרוסקייל ישראל, אמיר גבר, סמנכ"ל תוכניות אסטרוסקייל ישראל, רון לופז, נשיא ומנהל אסטרוסקייל ארה״ב. צילום: דויטה דהן

חברת הלוויינים אסטרוסקייל ישראל השלימה בניית מעבדה רובוטית חדשה לראייה ממוחשבת וחדר נקי למשימות חלל עתידיות.

המתקנים החדשים יקדמו את השירות ללוויינים במסלול בחלל ואת תעשיית החלל הפרטי/מסחרי בישראל. רון לופז, נשיא ומנהל אסטרוסקייל ארה״ב: לחברה הגלובלית יש תוכניות צמיחה שאפתניות שכוללות בניית לווייני שירות לפינוי פסולת, הארכת חיים והחזרה לחיים של לוויינים תקולים. ״הפעילות בישראל תסייע לנו להרחיב גלובלית את ההיצע המסחרי שלהם בשנים הקרובות״.

 

קבוצת העובדים במעבדת החדר הנקי במתקני אסטרוסקייל בתל אביב. צילום: דויטה דהן

אסטרוסקייל, מובילת השוק בשירות לוויינים וקיימות מסלולית ארוכת טווח חנכה בתל אביב מעבדה חדשה הכוללת חדר נקי לתכנון מכני, ייצור והרכבה של מערכות חלל תקניות (ISO 7). במקביל חנכה החברה גם מעבדה רובוטית לראיה ממוחשבת שתשמש לפיתוח ובדיקה של אלגוריתמים למשימות שמטרתן איתור אובייקטים והצמדות אליהם בחלל. התוצרים הסופיים של שני המתקנים החדשים ישולבו בלווייני השירות של אסטרוסקייל, המתוכננים להאריך חיים של לוויני תקשורת. איוש המעבדות החדשות קורה במקביל לחנוכתו של משרד חדש בתל אביב וגידול של עשרות אחוזים במצבת כח האדם של החברה, העומדת כיום על כ-40 עובדים.

 

לדברי אריה הלזבנד, מנכ״ל אסטרוסקייל ישראל, יזם ומראשוני תעשיית החלל בישראל, החדר הנקי החדש משלים את התכנית והיכולת של החברה לתכנן, לפתח ולייצר מנגנונים לשימושים בחלל. ״אנו מתכוונים לייצר אצלנו שני מנגנונים בעלי חשיבות רבה המיועדים לשימוש בתוכנית לווייני השירות של אסטרוסקייל (LEXI), שמאפשרת להאריך את חייהם של לווייני  (GEO)גיאוסינכרוניים (לווייני GEO הנמצאים במסלול גיאוסינכרוני בגובה 35,786 ק״מ מעל קו המשווה של כדור הארץ) במחיר סביר בעודם במסלול במקום לבזבז מאות מיליוני דולרים להחלפתם״.

 

לדברי הלזבנד, המעבדה הרובוטית לראיה ממוחשבת תאפשר למהנדסים בחברה נגישות גבוהה לסביבת בדיקות מתקדמת המדמה כיצד יראו הלווינים של לקוחות בתנאי חלל, ובכך תייעל את הליך הפיתוח ובדיקת האלגוריתמים. ״הן המעבדה החדשה והן מתקן החדר הנקי לייצור של מערכות חלל, מהווים קפיצת מדרגה נוספת בתעשיית החלל הפרטית/מסחרית בישראל. אנו יכולים מהיום לתכנן ולבנות אצלנו מנגנונים ומערכות המיועדים לשימוש בחלל. מעבר להפגנת היכולת הטכנולוגית והשימוש שייעשה במוצרים שפותחו ויוצרו בישראל בלווייני ניקוי החלל מהדור הבא, אנו נאפשר גם לחברות חלל אחרות גישה למתקנים שלנו ושימוש בהם לטובת פיתוח של התעשייה הישראלית כולה״.

רון לופז ואריה הלזבנד. צילום: דויטה דהן

לדברי רון לופז, נשיא ומנהל אסטרוסקייל ארה״ב, בטקס גזירת הסרט בתל אביב, לחברה הגלובלית יש תוכניות צמיחה שאפתניות במהלך 10 השנים הבאות שכוללות בניית לווייני שירות לפינוי פסולת והחזרה לחיים של לוויינים תקולים. ״הפעילות בישראל תסייע לנו להרחיב גלובלית את ההיצע המסחרי שלהם בשנים הקרובות, תתרום עוד יותר לצמיחה, לחדשנות ולפוטנציאל הייצור שלנו״.

 

לדברי לופז, לחברה יש כיום זרועות הפועלות באסיה (יפן), בריטניה, ארה"ב וישראל, כשהמטרה של שילובן הוא להפוך שירות מסחרי בחלל לחלק מההתנהלות השגרתית ב״תחזוקת החלל״ עד 2030. המשימה שלנו ושל שותפינו העסקיים בכל העולם היא להבטיח שהחלל יישאר בטוח ובר קיימא עבור הדורות הבאים".

 

 

למידע נוסף: https://astroscale.com/

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת סופר פארם משיקה חנות דגל חדשה ויוקרתית המשתרעת על שטח של כ 800 מ"ר
ההשקעה בסניף סופר פארם החדש נאמדת בכ 3 מיליון ש"ח רשת...
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...