Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קבוצת התיאטרון של היחידה לטיפול בהתמכרויות ושיקום האסיר בבת ים מציגה:"בחיים לא!"

קבוצת התיאטרון של היחידה  לטיפול  בהתמכרויות ושיקום האסיר בבת ים מציגה:"בחיים לא!"
צילום: היחידה להתמכרויות ושיקום האסיר בעיריית בת-ים

"בחיים לא!" הוא שמה של הצגה ייחודית שהועלתה השבוע בבכורה חגיגית באשכול הפיס בבת ים. משתתפיה הם שחקני קבוצת התיאטרון של היחידה להתמכרויות ושיקום האסיר בבת ים בניהול עו"ס נעמה מורשתי, הפועלת במסגרת האגף לשירותים חברתיים בעיריית בת-ים.

היחידה להתמכרויות ושיקום האסיר - הצגה
צילום: היחידה להתמכרויות ושיקום האסיר בעיריית בת-ים

ההצגה מביאה את סיפורו של עזורי, איש מריר ומנופח, אשר ברגע אחד חייו מתהפכים, כאשר באישון לילה מופיעים בפתח ביתו מלאך המוות ונחש שלצידו, ומודיעים לו כי הגיע יום מותו. לשמחתו "טעות אנוש" בעולם של מעלה, נותנת לו השהייה של מספר ימים ומאפשרת לו למצוא מחליף שימות במקומו. מרגע זה יוצא עזורי למסע חיפושים קומי ונוגע ללב אחר האיש שיתנדב למשימה. ההפקה הועלתה בשיתוף וסיוע משרד הרווחה והשירותים החברתיים והרשות לשיקום האסיר, בפני בני המשפחות ובפני צוותים מקצועיים.

המחזה המקורי נכתב בהשראת "כולם רוצים לחיות" של חנוך לוין ומציב בדרך האלגוריה התבוננות ותהייה על יצר החיים: מי קובע, מי ראוי לחיות ומי ראוי פחות, עד כמה אנו מתים בחיינו והאם בכלל ניתנת לנו הבחירה או שמא אנו נעים במרחבי אשליה של שליטה בעוד הלא נודע סופק כפותיו ומהתל בנו מהצד. על הכתיבה והבימוי הופקדה עו"ס מירב לוטן, בימאית תיאטרון קהילתחי ועו"ס שיקום האסיר. חברה אליה להנחיה והדרכת הקבוצה עו"ס שיר בלסיאנו.

כיבדו את ההצגה בהשתתפותם המשנה לראש העיר ומחזיק תיק ברווחה, איציק דריקס, מנכ"ל הרשות לשיקום האסיר, אריה ביבי, מפקחת מחוז תל אביב והמרכז במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, קרן אלקן אביאל, סמנכ"לית חינוך ורווחה בעיריית בת-ים, ד"ר זיו חורב ובני המשפחות וקרובי משפחה.  לאחר העלאתה בפני הצוותים המקצועיים, נערכה שיחה עם השחקנים ומנחות הקבוצה.

היחידה להתמכרויות ושיקום האסיר - הצגה
צילום: היחידה להתמכרויות ושיקום האסיר בעיריית בת-ים

עו"ס נעמה מורשתי, מספרת: מדובר בפרויקט ייחודי לעיר, זו הצגה שלישית שאנו מעלים, בכל הצגה משתתפים קבוצת מטופלים אחרת, כאשר שיטת העבודה היא קבוצתית-קהילתית המעודדת ביטוי אמנותי, תוך כוונות לעורר העצמה ושינוי של עולם הנפש ועיבוד החוויות של המטופלים. הרעיון הגיע ליחידה ע"י עו"ס מירב לוטן, כאשר במהלך התואר השני שלה התמקדה בנושא של תיאטרון קהילתי, והקבוצה מלווה במהלך כל התהליך ע"י עו"ס הראשית ביחידה, שני בלסיאנו.

התהליך שעוברים המטופלים, מתבסס על גיבוש קבוצה יוצרת, ותרגול טכניקות תיאטרון המאפשרות להם להעמיק במגוון סוגיות מזווית שונה ולהעשיר את עולמם. הם לומדים את עבודת השחקן דרך אימפרוביזציות, עבודה על דמויות ותרגול היכולת לעבוד עם ולהכיל פרטנרים שונים, ועוד. בסיום התהליך עולה הצגה המורכבת מחומרים אישיים של המשתתפים. הדרמה מייצגת את הקהילה ממנה באה, תוך כדי שהיא מנסה להעביר מסר, ולהעלות בעיות על פני השטח, ולהפוך את הצופים לשותפים לחוויה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...