Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קבלנים נגד עיריית פתח תקווה: מקצצת לנו 5% מהשכר באופן חד צדדי

קבלנים נגד עיריית פתח תקווה: מקצצת לנו 5% מהשכר באופן חד צדדי
צילום כפיר סיון

"בחסות הקורונה"

החלטה של עיריית פתח תקווה עלולה להביא לקיצוץ 5% מהשכר המגיע לחברות הבונות את התשתיות ומבני הציבור בעיר

התאחדות הקבלנים בוני הארץ תוקפת את ההחלטה: "מדובר במהלך חד צדדי המנוגד להמלצות המרכז לשלטון מקומי ולעמדת המדינה. ראש העיר חייב להתערב".

קבלנים נגד עיריית פתח תקווה: מקצצת לנו 5% מהשכר באופן חד צדדי
צילום כפיר סיון

התאחדות הקבלנים בוני הארץ תוקפת בחריפות את עיריית פתח תקווה על החלטתה החד צדדית להפחית 5% מכל תמורה המגיעה לספקיה. כתוצאה מהחלטה זו החליטה החברה לפיתוח פ"ת לקצץ 5% מהתשלומים המגיעים לכל הקבלנים הבונים את התשתיות, בתי הספר, גני הילדים ומוסדות ציבור בעיר בצורה חד צדדית, לאחר שהחלו בעבודתם והכל תחת התירוץ שמדובר בתוצאה של משבר הקורונה. מדובר בהחלטה שהתקבלה בניגוד מוחלט להמלצה מפורשת של מרכז השלטון המקומי לרשויות המקומיות, אשר קבע כי יש לעשות הכל כדי לסייע ולהקל על הקבלנים לצלוח את המשבר.

ההתאחדות פנתה בימים האחרונים במכתב קשה למנכ"ל עיריית פתח תקווה רו"ח יניב בניטה, ולמנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה לירון גולדנברג, ובו היא טענה כי המהלך עומד בניגוד לדין ולהוראות החוזים שעליהם חתומה העירייה, וכן לעקרונות היושר וההגינות המסחרית, ותהתה בכלל באשר למקור הסמכות של העירייה לדרוש מהקבלנים הפחתה כפויה וחד צדדית שכזו.

התאחדות הקבלנים טוענת במכתב לעירייה: "כפי שבוודאי ידוע לכם, משבר הקורונה לא 'נחת' רק על עיריית פתח תקווה, אלא מדובר במשבר עולמי שבאופן טבעי פוגע בכל המשק בישראל, כולל ענף התשתיות והבנייה החוזית. כך למשל, מאז תחילתו של המשבר סופג ענף הבנייה ירידה בשיעור של כ-60% בתפקודו, בין היתר בשל מחסור בעובדים ואנשי שטח, מחסור במשאבים ובחומרי גלם, עליות מחירי תשומות בשל תנודות מטבע ועוד. אולם האיום המשמעותי ביותר, בייחוד בימים אלה, הוא הפגיעה בתזרים המזומנים של החברות".

במכתבה, מזכירה ההתאחדות כי הממשלה הכריזה על ענף הבנייה והתשתיות – הקטר של כלכלת ישראל – כענף חיוני, שיסייע למדינה לדחוף את המשק כולו. "אם לא די בכך, הרי שמיד עם ההכרזה וכפי שמצופה מהם, ביצעו משרדי הממשלה השונים והחברות הממשלתיות מספר פעולות והקלות עבור קבלני הביצוע, ובין השאר הקדימו תשלומים, שחררו ערבויות וכספי עכבון, הקפיאו קיזוז של מקדמות וכו'. מיותר לציין כי, כל אותן הפעולות מטרתן אחת – לאפשר לקבלנים בעת המשבר להמשיך לבנות ולפתח את הארץ ועל ידי כך גם לדחוף כלפי מעלה את המשק כולו", נכתב. ההתאחדות קוראת לעיריית פתח תקווה לבטל את ההחלטה להפחית בתמורה לקבלנים ולהורות לחברה לפיתוח לחזור בה מהודעתה.

צביקה דוד, סגן נשיא ויו"ר אגף קבלני התשתיות בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ : "המהלך של העירייה נגד הקבלנים מקומם. העירייה פועלת בניגוד להמלצה המפורשת של מרכז השלטון המקומי שקראה למנכ"לי הרשויות המקומיות לסייע לקבלנים. כמו כן, מדובר במהלך המנוגד גם למדיניות של מזמיני העבודה הגדולים במשק ושל החשב הכללי באוצר שפנה למזמיני העבודה הגדולים והנחה אותם להקל על הקבלנים ואף להקדים תשלומים על מנת שיוכלו להמשיך ולבנות את הארץ. ראש העיר חייב להתערב בנושא זה אישית ולמנוע פגיעה בקבלנים ובאמון שלהם בעיריית פתח תקווה".

אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בפתח תקווה, הוסיף: "וירוס הקורונה מטלטל את כל המשק וגם את קבלני פתח תקווה. תפוקת העבודה ירדה משמעותית עקב חוסר בעובדים, אנחנו חווים ירידה חדה בשירותים שמספקות הרשויות המקומיות בשל צמצום מספר העובדים במגזר הציבורי ובמוסדות התכנון, ונתקלים בחוסר בחומרי גלם לבנייה וכן בצמצום מתן האשראי על-ידי הבנקים. אני קורא להנהגת העיר לעשות הכל על מנת לסייע לקבלנים לבנות ולחדש את פתח תקווה ולא לנקוט במהלכים חד צדדיים המסכנים את המשך פעילותן של החברות".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...