Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קהילה נגישה מסכמת שנה

קהילה נגישה מסכמת שנה
קרדיט: דוברות עיריית פתח תקוה

היום, חמישי, התקיימה ישיבת עבודה לצוות קהילה נגישה, כחלק מתכנית העבודה השוטפת ולרגל החודש להעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות.

את הישיבה פתח ראש העיר רמי גרינברג יו"ר קהילה נגישה, והשתתפו בה נציגי משרד הרווחה, נציגי אגפי הרווחה, החינוך והנוער ברשות, נציגי מקפ"ת, פעילים של קהילה נגישה, הורים ומתנדבים, חלקם נכחו במפגש פיזית וחלקם בזום.

במהלך הישיבה נערכה סקירה מקיפה על הפעילויות הרבות שמתקיימות בעיר במסגרת המחלקה לעבודה קהילתית המשתפת פעולה עם גופים רבים בעיר ומחוצה לה.

קרדיט: דוברות עיריית פתח תקוה

בין היתר דובר על המשך הפעילות המוצלחת של רוכבי התקווה בה אנשים עם מוגבלויות רוכבים עם מתנדבים ללא מוגבלויות (פעילות המתקיימת בפארק יצחק אוחיון וחודשה מיד לאחר הסגר), מועדון 50+, פרויקט "רמי בא לבקר" (ביקורים בבתי ילדים עם צרכים מיוחדים לרגל יום הולדת או חגיגה אחרת עם אמן ועוגה, בארגון אגף התרבות ובשיתוף מפעל הפיס), סיירת נגישות (בבתי הספר היסודיים), פעילות הסברה המתבצעת בבתי הספר ובה חברי הקהילה מספרים את סיפורם האישי, ההסברה מועברת באמצעות הזום, תוך שימוש בסרטונים ומגוון אמצעים דיגיטליים.

קרדיט: דוברות עיריית פתח תקוה

כהערכות למעבר לפעילות הסברה בזום של פעילי תוכנית "קהילה נגישה" התקיימה סדנת פוטותרפיה בדגש על סיפורי החיים. בסדנה, כל פעיל גיבש את הסיפור שלו והופק סרטון אישי המתמצת את סיפור חייו. הסרטונים מוקרנים במהלך פעילות ההסברה, ומאפשרים מפגש ושיח אישי עם הפעילים. בנוסף, לסרטונים היה ערך תרפויטי עבור הפעילים, כחלק מתהליך עיבוד סיפור חייהם.

בנוסף, נערך מיפוי בקרב צעירים עם מוגבלויות על מנת לאתר צרכים ומהמיפוי עלה כי הנושאים שהכי מטרידים אותם הם מציאת תעסוקה, מציאת זוגיות ומחסור בפעילויות פנאי. עוד עלה כי יש קושי בהתמצאות דיגיטלית ולכן בקרוב יפתח קורס אוריינות דיגיטלית במטרה להכיר ולהנגיש כלים ויישומם לשימוש באפליקציות שונות לקבל שירות (התייעצות עם רופא און-ליין, רכישת תרופות, ביטוח לאומי, בנק ועוד), שימוש ברשתות חברתיות ובאפליקציות לתקשורת מרחוק (זום ודומיו).  בקרוב יתקיימו אירועים של החממה "שוויון בסלון", מסיבות רכיבה (רכיבה על אופניים בליווי מוסיקה ו -DJ ) ועוד.

ראש העיר רמי גרינברג הודה לכל המשתתפים בישיבה הודה לצוות האגף לשירותים חברתיים ובריאות וצוות המחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית בהובלת שולי ביתן וסמדר סעצ'י, ואמר כי "מה שקורה בפתח תקוה הוא יוצא דופן בהסתכלות הרחבה, בפעילות הענפה ובשיתופי הפעולה. עשייה רבה עוד לפנינו. נמשיך לפעול למען הילדים והבוגרים עם המוגבלויות, נקיים שיח פתוח ושולחנות עגולים עם ההורים והפעילים, ונרחיב את העשייה ושיתופי הפעולה."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...