Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קונים רכב חדש? הנה 4 טיפים שכדאי לכם להכיר

קונים רכב חדש? הנה 4 טיפים שכדאי לכם להכיר
צילום Pixabay

קניית רכב מיד שניה זולה יותר מרכב חדש מחברה ולרוב זהו גורם מכריע. התהליך של רכישת רכב חדש מורכב יותר ויש לעשותו בשיקול דעת ובזהירות. בכתבה זו נביא בפניכם ארבעה טיפים שיסייעו לכם ברכישת רכבכם החדש בצורה הנכונה והטובה ביותר עבורכם.

קונים רכב חדש? הנה 4 טיפים שכדאי לכם להכיר
צילום Pixabay

טיפולים תקופתיים 

רכבים צריכים לעבור טיפול תקופתי כל עשרת אלפים או חמישה עשר אלף קילומטרים, על פי הגדרת היצרן. ביצוע הטיפולים בזמנים ועל פי ההוראות יאריכו את חיי הרכב ויתרמו לשימוש נעים ובטוח יותר. כדאי לברר מול המוכר מהי היסטורית הטיפולים של הרכב, לבדוק האם הם בוצעו בזמן ועל פי ההנחיות ואם היו לו תקלות נוספות בין הטיפולים שחייבו ביקור במוסך. על הביקורים במוסך להיות מתועדים בספר הטיפולים של הרכב או לחילופין באמצעות הצגת סיכומי טיפול הניתנים על ידי המוסכים בסיום הטיפול. במידה ולמוכר אין אף אחד מן השניים מומלץ לגשת עמו למוסך מורשה, לבדוק את הרכב ולהבין מהו מצבו הכללי והמכני וכן אם ישנם ליקויים או פגמים. מוסך מקצועי ידע לומר האם הרכב טופל באופן מסודר. כמו כן, מומלץ לבדוק מתי בוצע הטיפול האחרון על מנת לדעת מתי יש לקחת את הרכב לטיפול נוסף.

בדיקת ביטוחי הרכב ומסמכים שונים

שעבוד – בבואכם לרכוש רכב מאדם פרטי חשוב לברר האם יש על הרכב הגבלות מכירה, שעבוד או עיקול כנגד הלוואה. ניתן לבדוק פרטים אלה ברשם המשכונות באתר האינטרנט של משרד המשפטים. לא מומלץ לרכוש רכב אשר יש עליו שעבוד, בשל הסיכון הרב במידה והשעבוד יופעל. מקרה כזה, הרכב יילקח מן הקונה למרות שהשעבוד אינו קשור אליו. כמו כן, לא ניתן להעביר בעלות לרכב אשר יש עליו שעבוד. יש לדרוש מן המוכר להסיר אותו בטרם רכישת הרכב וכתנאי לקניה. ניתן לבדוק שעבוד גם באתר משרד הרישוי אך לא תמיד הוא מעודכן לגבי רכבים אלה .

חברת הביטוח של המוכר – כדאי לבקש ממוכר הרכב לשוחח עם חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב במהלך השנים האחרונות ולקבל ממנה מידע מהימן לגבי תאונות בהן הרכב היה מעורב, נזקים שנגרמו לו במהלך השנים, האם היו כלפיו תביעות והאם ישנן תביעות פתוחות. במידה והכל בסדר והחלטתם לרכוש את הרכב, העברתם את הבעלות ועכשיו צריך רק להכנס לרכב ולנסוע לשלום. טרם תתחילו את הנסיעה, יש לרכוש לו מיד ביטוח חובה חדש  ולהוסיף לו ביטוח צד ג' או מקיף. כך תהיו מכוסים במקרה של פגיעה בגוף או ברכוש עקב תאונה או כל נזק אחר. נציין כי ללא ביטוח חובה תקף, חל איסור מוחלט לנסוע עם הרכב ונהג אשר ינהג ללא ביטוח תקין צפוי לעונשים הקבועים בחוק.

בדיקת הרקע של הרכב

חשוב מאוד לערוך בדיקת רקע מקיפה על הרכב לפני רכישתו. הבדיקה תכלול את הדברים הבאים:

בדיקת רישיון הרכב – תוקף הרישיון ותאריך טסט אחרון, התאמת המספר הסידורי של המנוע לרישיון הרכב וכן התאמה בין רישיון הרכב למספר השילדה. כדאי לבדוק ברישיון הרכב את מספר הבעלים הקודמים של הרכב. 00 משמעו יד ראשונה, 01 יד שניה וכן הלאה.

בדיקת בעל הרכב – מומלץ לבדוק כי ישנה התאמה בין השם הרשום ברישיון הרכב לבין תעודת הזהות של המוכר. עוד יש לברר האם הרכב עבר תאונות, במידה וכן בדקו מה הייתה מהות הפגיעה, ובעיקר האם הייתה פגיעת שילדה. כמו כן בדקו אם הרכב טופל במוסך מורשה, את מספר הקילומטרים שעבר והמגונים הקיימים ברכב. ככל שיהיו מיגונים רבים יותר, כך יהיה קל וזול יותר לרכוש ביטוח מקיף לרכב.

לאחר שבדקתם הכל, צאו לנסיעת מבחן בכדאי לבדוק את איכות הנסיעה, רעשים חשודים, סחיבת הרכב, בלימה ואת המערכות השונות.

תמיד  בדקו את הרכב באור יום ולא בערב. הדבר יאפשר לכם לראות את מצבו החיצוני של הרכב היטב. אור השמש מבליט בעיות צבע, פח עקום, חלודה ועוד.

בדיקת מוסך לפני קניה

לבסוף, לאחר שכל הבירורים תקינים, יש לקחת את הרכב למכון לבדיקת רכב ולערוך לו בדיקה יסודית. שם יבדק מצבו המכני, שחיקת מנוע, נזילות ותקלות, תקינות תיבת ההילוכים, מערכות שונות של הרכב ושלדת הרכב.

לסיכום, אם יש ספק – אין ספק! במידה ואינכם חשים בטוחים לגבי קניית הרכב הימנעו מכך וחיסכו לכם צרות בעתיד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...