Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קיבלתם דוח ממצלמת מהירות? חכו לפני שתשלמו

קיבלתם דוח ממצלמת מהירות? חכו לפני שתשלמו

חלק מהמאבק בתאונות דרכים בארץ כרוך בשמירה על חוקי התנועה. נהגים אשר חוצים באור אדום צומת, נוהגים במהירות מופרזת או כאשר הם שתויים – מסכנים את כל מי שנמצא בדרך. בין אם מדובר בהולכי רגל או בנהגים אחרים, עבירות תנועה הן ממש מסכנות חיים.

אך ידוע לנו גם שלעיתים ישנם מצבים בהם הנהג לא שם לב וחורג מהמהירות המותרת. מצב זה אינו רצוי כלל וכלל אך נהגים רבים בישראל מקבלים דו"חות על חריגה מהגבלות מהירות.

אחד האמצעים החשובים שעומדים לידי המשטרה כבר שנים רבות הם מצלמות המהירות.

קיבלתם דוח ממצלמת מהירות? חכו לפני שתשלמו

מצלמות מהירות בשירות האכיפה

מצלמות המהירות הכתומות מוצבות במקומות רבים בארץ. הן שימשו במשך זמן רב כאמצעי אכיפה משמעותי בידי מערכת החוק. בעזרת הצבת המצלמות ניתן לייצר נוכחות משטרתית קבועה ולחסוך בכוח אדם. המצלמה מחליפה נוכחות של ניידת בצמתים. חלק מהמטרה של הצבת מצלמות מהירות היא גם הרתעתית. ניתן לזהות מצלמות אלו בקלות ועצם נוכחותן בכבישים יכול לתרום למודעות של הנהגים לשמירה על חוקי התנועה.

ציבור הנהגים כבר מכיר את המצלמות ויודע להאט לפני צומת שבה יש מצלמת מהירות ולהשתדל במיוחד להקפיד על חוקי התנועה בצומת מצולמת. ישנם אף אמצעים טכנולוגיים שונים המותקנים במכוניות פרטיות ויודעים להזהיר בצפצוף לפני מעבר במקום בוו ישנה מצלמת מהירות.

אך גם אם נתפסתם במצלמת מהירות וקיבלתם דו"ח, מה שחשוב כמובן לא לעשות על מנת למנוע מקרה של תאונת דרכים – כדאי לחכות לפני תשלום הדו"ח.

הפסקת השימוש במצלמות המהירות

לאחרונה פורסם בישראל כי על אף שמצלמות המהירות הכתומות עדיין פועלות בשטח ומצלמות, המשטרה ממעטת להשתמש בצילומים שלהן במקרים של מהירות גבוהה מהמותר.

המצלמות עדיין משמשות באכיפה במקרים של מעבר באור אדום, אך הקבילות של צילומי המצלמות במקרי מהירות גבוהה מהמותר מוטלת בספק.

מסתבר שבמקרים רבים המצלמה אינה מדויקת והמשטרה מתקשה להגן על ממצאיה מול בית המשפט. לכן השימוש במצלמות נעשה מוגבל וגם המשטרה מעדיפה להגיע הסדרים עם הנהגים ולא לדרוש מהם את תשלום הקנס – אם נתפסו על ידי אחת מהמצלמות.

מאחר וזהו המצב כיום, גם אם קיבלתם דו"ח מהירות על פי מצלמה, כדאי לא למהר לשלם אותו. ישנה אפשרות שתוכלו להגן על עצמכם בבית משפט, אם הדבר יגיע לידי כך. בנוסף, אם תחכו, אתם יכולים לגלות שאינכם מוזמנים למשפט וכי המשטרה אינה מאלצת אתכם לשלם את הדו"ח שקיבלתם. על פי הפרסומים, המשטרה אף מעדיפה להגיע לפשרה כלשהי עם הנהג שעבר עבירת מהירות – ולא מחייבת אותו לשלם את הדו"ח.

חשיבות המאבק בתאונות הדרכים

למרות שניתן להתחמק מתשלום הדו"ח, הדבר החשוב הוא שציבור הנהגים בישראל ישמור על חוקי התנועה והדרך וינהג מתוך תשומת לב מלאה וזהירות נדרשת. בארץ כמות ההרוגים בתאונות דרכים מדי שנה הוא גדול מאוד. לכן חשוב מאוד לשמור על המהירות המותרת ולא לעבור אותה – גם אם ישנו פיתוי לכך.

הדרך היחידה בה נוכל לצמצם את כמות והמעורבים בתאונות דרכים היא לנהוג בהתחשבות ובזהירות, להקפיד על החוקים (גם אם אין מצלמה) ולכבד את כל המשתמשים בדרך. המאבק בתאונות הדרכים הוא חשוב מאין כמוהו ונסיעה במהירות המותרת בלבד היא אמצעי חשוב שיכול לצמצם את כמות תאונות הדרכים. האחריות על כך מונחת על כל אחד ואחת מאתנו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...