Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ראש העיר הציג את פעילות היחידה לפיקוח על פעוטונים בפני חברת הכנסת אורלי פורמן

ראש העיר הציג את פעילות היחידה לפיקוח על פעוטונים  בפני חברת הכנסת אורלי פורמן
עיריית פתח תקוה

היום (חמישי) נפגש ראש העיר רמי גרינברג עם חברת הכנסת אורלי פרומן, על מנת להציג בפניה את פעילות היחידה לפיקוח על הפעוטונים הפרטיים שהוקמה לפני כשנה.

ראש העיר רמי גרינברג אמר "פתח תקוה היא בין הרשויות היחידות בארץ המפעילה יחידת פיקוח על הפעוטונים הפרטיים. התחלנו את התכנית SAFE טף והקמנו את היחידה לפיקוח על מעונות יום לפעוטות מגיל לידה ועד גיל 3, הנמצאים במסגרות שאינן עירוניות. יש בעיר למעלה מ-18,000 ילדים בגילי 3-0 ועד כה נרשמו 211 מעונות ואנו מצפים כי רשימת המצטרפים תגדל. אנו מעניקים לגנים שנרשמו סדנאות, הדרכות, הרצאות וכמובן הכוונה ופיקוח".

צפנת יפת מנהלת היחידה סיפרה כי במהלך השנה האחרונה התקיימו קורסי עזרה ראשונה לאנשי הצוות של הגנים שנרשמו, קורס התנהלות בטוחה למנהלי מעונות, הדרכות ביטחון ובטיחות, תכנית תזונה ועוד.

עיריית פתח תקוה

חברת הכנסת אורלי פרומן, אשת חינוך במקצועה אמרה בתום הפגישה ״שמחתי להגיע לפתח תקווה ולהכיר את היחידה לגיל הרך – לידה עד שלוש.  נפגשתי עם ראש העיר רמי גרינברג, מנהלת היחידה צפנת יפת ויו״ר העמותה לגיל הרך מור דקל, וערכנו דיון מקצועי ומאוד משמעותי בעניין יוזמתה של העירייה בהקמת היחידה לגילאי לידה עד שלוש. התוודעתי לעשייה הענפה והחיונית בתחום. זוהי דוגמא מצוינת לעיר שלקחה אחריות על חינוך הפעוטות החל מלידתם. אני אמשיך לחתור להקמת יחידה לגילאי לידה עד שלוש במשרד החינוך, כך שכל פעוט במדינה יזכה לחינוך איכותי חינם. אעלה את הנושא לדיון במפגש הבא של השדולה לגיל הרך בכנסת, בראשה אני עומדת״.

מור דקל, יו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך שיזמה את המפגש הוסיפה "אנו מברכות את ראש העיר רמי גרינברג וח"כ אורלי פורמן על שת"פ מוצלח עם העמותה. נמשיך לפעול למימוש החזון המשותף שהחל בעיר, להשרשת מודל הפיקוח על הגיל הרך והכשרות מקצועיות לגנים ולהורים, בכל הארץ."

ראש העיר רמי גרינברג אמר כי העירייה תמשיך להקצות משאבים ולהפעיל את היחידה לרווחת פעוטות העיר. "כאשר אני נדרש לדיון בנושא שלומם ובטיחותם של הפעוטות חסרי הישע, אין לי התלבטות! אנו נמצא את הדרך ואת המשאבים לקדם את פעילות היחידה. אני מפציר בכל בעלי המעונות והפעוטונים הפרטיים להצטרף אלינו ולהירשם. הדבר יקל על  ההורים ויסייע לצוותים המקצועיים ובוודאי יטיב עם הילדים".  במפגש השתתפו גם רחל אלון יועצת רה"ע לשוויון מגדרי פיתוח וחדשנות ונציגות נוספות של העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך.

כזכור, יחידת הפיקוח מתמקדת בעיקר בשלושה תחומים:

  1. ליווי ופיקוח – שמירה על סטנדרטים מקצועיים של איכות המסגרת החינוכית, בהתאם לפרמטרים המקובלים בתחום, תצפיות, ביקורים בגן ועוד.
  2. הכשרות – הכשרות של הצוותים, הכשרות לסייעות, הכשרות בנושא עזרה ראשונה וכדומה.
  3. בטיחות – שמירה על מרחב בטוח בגן ובחצר, הקפדה על כללי הבטיחות, שמירה על בטיחות חשמל ואש.

כל המעונות, הפעוטונים והגנים הפרטיים מוזמנים להצטרף וליהנות מהשתלמויות מקצועיות, הדרכות של אנשי מקצוע וכמובן יהיו חלק מהמאגר העירוני של הגנים הפרטיים המפוקחים – נתון אשר יסייע להורים הצעירים. פרטים באתר העירייה.

עיריית פתח תקוה
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...