Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רוצה להתחיל לעשות ספורט? כמה טיפים להתנעה

רוצה להתחיל לעשות ספורט? כמה טיפים להתנעה
קרדיט PIXABAY

נשים רבות (אך לא רק הן) נמצאות בדילמה מתמדת.  מצד אחד  הראש יודע את כל העובדות הנדרשות על אורח חיים בריא: מה מומלץ לאכול וכמה, את העובדה שספורט ופעילות גופנית הם חלק חשוב משמירה על אורח חיים בריא ושלאכילה של שטויות ורביצה על הספה יש השלכות. מצד שני, הלב והבטן במקום אחר. הרצון הוא ליהנות מאוכל לא בהכרח בריא (במיוחד המתוקים) ואחרי יום עבודה להשתטח על הספה. איך מגשרים על הפער? איך מתחילים להתניע ולעשות ספורט? כמה טיפים.

חזיות
קרדיט PIXABAY

להתחיל בצעד קטן אך משמעותי

כדי לעבור ממצב אחד לאחר צריך להתחיל בקטן. אי אפשר ולא כדאי גם להתחיל מיד בספורט בעצימות גבוהה. תהיי סבלנית ותקחי בחשבון שמדובר בתהליך (כן, מילה שחוקה אבל במקרה הזה באמת זהו תהליך הדרגתי). תתחילי ממש בקטן. סיבוב קטן ברחוב אחרי שאת יוצאת מהאוטו בסיום יום עבודה במקום כניסה ישר הביתה והליכה אוטומטית לכיוון הספה הוא כבר התחלה טובה. בהדרגה תתחילי להגדיל את המרחקים וכבר תראי בעצמך שאחרי תקופה תרצי לאתגר את עצמך יותר באופן טבעי.

לדאוג לתנאים אופטימליים לעשות ספורט

כדי לעשות ספורט, אפילו ספורט בסיסי כמו הליכה של חצי שעה, כדאי שיהיו לך התנאים או האביזרים שיתמכו בכך ויעודדו אותך לצאת לפעילות. נעליים נוחות למשל הן פריט הכרחי. השקעה בנעליים טובות היא חד פעמית (כמעט) כך שעדיף להשקיע בנעליים נוחות באמת. כך גם לגבי חזיות. כאן הדבר נכון לא רק לספורט. חזייה טובה תומכת בכל מקרה וגם משפיעה מאוד על המראה. אך ספציפית כאן כדאי לקנות כמה חזיות חזקות ונוחות, עדיף חזיות ספורט. אם את אוהבת מוזיקה במשך הפעילות, דאגי לאוזניות נוחות שיהיו ממוקמות היטב. בנוסף אפשר להצטייד בבקבוק נוח, שעון חכם או מד צעדים וכל פריט שיהפוך את הפעילות למהנה יותר.

למצוא את השותף המתאים

לצאת לאימון לבד, בין אם מדובר על הליכה, ריצה או אימון בחדר כושר דורש משמעת עצמית גבוהה. אין ספק שחיזוק המשמעת העצמית חשוב בכל מקרה כדי להתחיל בפעילות וגם להתמיד, אך מציאת פרטנר שגם לו מוטיבציה גבוהה והוא נמצא במצב דומה לשלך  תעזור לך לגרש את השדים הקטנים שמנסים לשכנע אותך להישאר על הספה. אם קבעתם בשעה מסוימת לצאת להליכה או כל פעילות אחרת, הדבר מחייב כבר מעצם העובדה שלא תרגישי בנוח לבטל את הפגישה.

למצוא את הפעילויות המתאימות ולשלב

ספורט הוא שם כללי לסוגים רבים מאוד של פעילויות. זו יכולה להיות פעילות אירובית או כוח, בטווח רחב של עוצמות, עם או ללא עזרים, אימון עם אנשי נוספים (כמו שיעור כלשהו) או לבד. האפשרויות הן באמת רבות. חשבי מה מתאים לך. כמובן שאפשר לעבור לפעילות אחרת אם זו שבחרת בה מתחילה למצות את עצמה ואפשר גם לשלב ולגוון. שחיה למשל היא פעילות שונה מהשאר כך ששחייה מדי פעם תכניס אפקט של ריענון מכל הבחינות.

להשתדל לתמוך בעניין גם בתזונה

תזונה נכונה ובריאה תתמוך מאוד בהחלטה שלך להתחיל לעשות ספורט. אכילה נכונה מתחילה בשתייה מרובה של מים שתיתן לך אנרגיות. גם אוכל מזין ישנה את כל דרך ההסתכלות שלך על עשיית ספורט וייתן לך בוסט לבחור בפעילות על פני רביצה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...