Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שאלות נפוצות אצל וטרינרים בתל אביב – כיצד להאכיל את החיה שלכם?

שאלות נפוצות אצל וטרינרים בתל אביב – כיצד להאכיל את החיה שלכם?
Credit: shutterstock

חיי העיר עבור כלב או חתול יכולים להיות מסובכים ומורכבים יותר מהחיים במושב. כלב שמטייל ברחובות עירוניים חשוף להמון גירויים שלא בהכרח טובים לו – כלבים תוקפניים, פיח, מכוניות, זבל על המדרכות ובעיקר אוכל שנזרק. לכן, כלבים עירוניים מגיעים בממוצע אל וטרינרים בתל אביב הרבה יותר מאשר כלבים שמוקפים בטבע. חתול שמסתובב חופשי ברחובות העירוניים חשוף יותר לקרבות ולכן גם לפציעות, לפחי אשפה ולמזונות מקולקלים ורקובים. גם פציעות קשות, רעלים שונים ומזונות מסוכנים עלולים לגרום לו לחלות ובאופן קשה.

בתל אביב יש מרפאות וטרינריות רבות שיכולות לטפל בכלב או חתול שנפצעו או נחשפו למחלות, מרביתן מצוינות ולכן תושבי הערים והיישובים הסמוכים יכולים ליהנות מהשפע שתל אביב מציעה. מי שמחפש וטרינר בקרית אונו, יכול למצוא גם אחד מצוין בתל אביב. חשוב לבחור וטרינר מקצועי ובעל רשיון מוסמך לעסוק במקצוע, וכן גם מרפאה שקרובה לבית מרחק הליכה או נסיעה קצרה על מנת לתת מענה מהיר לחיה שלכם במקרי חירום. 

שאלות נפוצות אצל וטרינרים בתל אביב – כיצד להאכיל את החיה שלכם?
Credit: shutterstock

כיצד להאכיל כלב או חתול ומאילו מזונות להימנע?

אחד הנושאים המבלבלים בנוגע לחיות מחמד הוא סוג המזון שהן צריכות לקבל. גילאים שונים יש צורך בתזונה שונה – גורים יזדקקו בדרך כלל למזון רך ועשיר יותר, שבהמשך, בחייהם הבוגרים, עלול להעמיס על מערכת העיכול. לעתים לוקח הרבה זמן למצוא את המזון המתאים ביותר לחיה שלכם, ולכן כדאי להתייעץ עם וטרינר שימליץ לכם כיצד להאכיל אותה. 

איך להאכיל את הכלב שלכם? קודם כל, מזון יבש שיש בחנויות יתאים למרבית הכלבים הבוגרים והבריאים. במידה שלכלב שלכם יש מחלה כרונית, יש להתייעץ עם אחד מעשרות וטרינרים בתל אביב בנוגע למזון רפואי. ישנם בעלים שמעוניינים לתת לכלבים שלהם מזון של בני אדם, אך יש להקפיד לא לתת להם שוקולד, המכיל את החומר ״תיאוברומין״ הרעיל לכלבים. מזונות נוספים שהם רעילים ו/או לא טובים למערכת העיכול של כלבים הם אלכוהול, אבוקדו, אגוזים כמו מקדמיה, פקאן, אגוזי מלך ושקדים המכילים כמות גבוהה של שומן, ענבים, קפאין ועוד. כמו כן, יש להימנע מלתת לכלבים בשר, ביצים ודגים שלא בושלו מספיק. במיוחד יש לשים לב למזונות שנזרקו ברחוב ולמנוע מהכלב שלכם להתנפל עליהם בזמן הטיול. 

איך להאכיל את החתול שלכם? בדומה לכלבים, יש לתת לחתולים מזון יבש המותאם לחתולים שיש בכל חנות, ניתן להתייעץ עם וטרינר בקריית אונו שימליץ על המותגים הבריאים ביותר. אין לתת לחתולים מזון של כלבים. חתול שתזונתו תתבסס אך ורק על מזון לכלבים יסבול מחוסרים תזונתיים. ישנם מאכלים שבעלי חתולים נוטים לחשוב שטובים לחתולים, אך למעשה כמות גבוהה מדי מהם תגרום לנזקים. למשל, כבד. אמנם מזונות יבשים רבים מכילים מעט כבד לשיפור הטעם, אך לתת לחתול שלכם ממנת הכבד שהכנתם לארוחת הצהריים ובכמויות גבוהות מדי יגרום אצלו עודף של ויטמין A ולכן לנזקים בריאותים. נוסף על כך, גם טונה בכמויות גבוהות מכילה כספית, וטונה מפחית שימורים מכילה המון נתרן. יש להימנע מלתת לחתול שלכם טונה יותר מפעם בכמה שבועות. דוגמה נוספת היא חלב – חתולים בוגרים לא מסוגלים לעכל את הלקטוז שיש במוצרי חלב ולכן אם ישתו חלב מעל כמות מסוימת, הם יסבלו משלשול. 

בכל מקרה של הרעלה – טוב שיש וטרינר תורן

בכל מקרה שהחתול או הכלב שלכם בלע, עיכל או נחשף לאחד המזונות הרעילים או המזיקים, יש להתייעץ עם וטרינר. וטרינרים בתל אביב או וטרינר בקריית אונו יספקו לכם את כל המידע בנוגע לרמת הסיכון, האם כדאי לבוא לבדיקה או האם כדאי לחכות ולבחון לאן המצב מוביל ומתפתח.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...