שבוע האישה 2023 בגבעתיים: יש לך אותך

שבוע האישה 2023 בגבעתיים: יש לך אותך
צילום: יעל צור

עיריית גבעתיים בשיתוף מועצת הנשים "אחת אחת" קיימו שלל אירועים במסגרת שבוע "יש לך אותך" לציון יום האישה הבינלאומי. השבוע מהווה הזדמנות לשים את אור הזרקורים על עשייה של נשים בעיר, לחשוף תחומי עשיה מגוונים ולאפשר התנסות במגוון תחומים.

האירוע המרכזי היה ערב הגאלה הנוצץ בתיאטרון גבעתיים. נשות העיר נהנו מערב חוויתי שכלל מופע סטנדאפ הורס של האימא המצחיקה ביותר במזרח התיכון, רביטל ויטלזון, שדיברה על הייאוש בהורות, זוגיות, הריון, ילדים, דיאטות וסליים. בתחילת הערב נערכה הופעה של להקת דנסינג ונעורי גבעתיים. ברחבת התיאטרון קיבלו את פני הנשים קאוות ולמברוסקו, הוצבה עמדת צילום צבעונית והוצגה תערוכה של צילומי נשים מהעיר שהשתתפו בקמפיין העירוני של יום האישה.
בערב מעורר השראה ליין הבילויים העירוני "יוצאות לעיר", אירח את נשות גבעתיים החברות בקבוצת הנטוורקיות העירונית לסדרת הרצאות קצרות בסגנון ""TED. הנשים העבירו הרצאות מקצועיות בתחומים שונים, ביניהם: סיגלה גולדפרב מאמנת BAVX, דיברה על נשים מתבגרות והמוח, נעמי נייברג מנחת הורים מוסמכת, עסקה בשאלה "איך משלבות אימהות וקריירה בעידן המסכים?", איריס ברכוז, ד"ר בפסיכולוגיה חינוכית סיפרה על הזווית הנשית של ADHD וחגית קליין מאסטרית ב-NLP, בחנה את הדיוק והדרך בעקיפת התנגדות לא מודעת.

לגמלאיות העיר נערך ערב מלא שיק, שכלל דוכנים של נשים יוצרות מקומיות והפקת אופנה נוצצת במיוחד, בה דיגמנו חברות "קמפוס גבעתיים". הנשים נהנו מהרצאה מלאה בסטייל של שרון סטאר, בעלת חנות וינטג' וייעוץ סטיילינג בגבעתיים, בה למדו על אמירה אישית דרך לבוש וקיבלו ייעוץ אישי על שילוב נכון לפריטים על זמניים.

השבוע נחתם ביריד יצירה נשית מקומית בגינה הפורחת בבית שניידרמן. היריד נתן הזמנות לנשים מגבעתיים לחשוף את יצירותיהן בתחומים שונים, כמו: פיסול, אופנה, תכשיטנות, אומנות וכו'. עוד בשבוע, התקיים ערב ריקוד חופשי בסגנון פיוז'ן בהובלת להקות המחול העירוניות, הוקרן סרט לגמלאיות העיר "מאסטר שפית" והועברה סדנה לכתיבת תוכן שיווקי בהנחיית טל חבושה, תושבת העיר. מועצת הנשים העירונית "אחת אחת" בהובלתה של אור-לי ניב, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הנשים, פתוחה לכלל הנשים בעיר. המועצה נותנת מענה לצרכי הנשים בעיר, באמצעות נטוורקינג ושיתוף פעולה נשי, לצד קיום הרצאות, סדנאות, פעילות העשרה והכשרות. הארגון פועל כגוף נשי אקטיבי, יוזם המשפיע על סדר היום החברתי בעיר.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "רוח התקופה מחזקת את חשיבות ציון יום האישה. שילוב נשים בכלכלה, בפוליטיקה ובחברה כולה הוא ערך עליון עבור חברה מתוקנת וגם עבורי. לא בכדי, עיריית גבעתיים היא מבין הרשויות המובילות בהן נשים מכהנות בתפקידי ניהול בכירים, וכשליש מכלל חברי מועצת העיר הן נשים. אני מודה לסגניתי אור-לי ניב, הפועלת בין היתר כמחזיקת תיק הנשים, המקדמת תכניות ופעילות ענפה לאורך כל השנה, גם מעבר ליום האישה."

אור-לי ניב סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הנשים: "בשבוע האישה השנה בחרנו לתת מענה ערכי לכלל האוכלוסיות בעיר, בכדי לחבר את כל התושבים והתושבות סביב מסר ערכי, חד וברור – יש לך אותך.
גם בבתי הספר, גם בכל אחד מהמרכזים הקהילתיים, בתיאטרון גבעתיים, בגינות והמרחבים הציבוריים – בכל גזרה בעיר נחגגה עצמאות נשית ונלמדו תכנים רלוונטיים לכדי יצירת שוויון מלא בין המינים. התוכן, שהיה מגוון ביותר, אפשר לנשות העיר להתנסות במלאכות חדשות ולהתמקצע באחרות וכן לחלוק את יצירתן עם תושבי העיר במגוון דרכים וצמתים. בתוך תקופה של ייצוג מועט של נשים בגזרות הציבוריות, אנחנו בגבעתיים ממשיכות לקדם ולהעלות על נס את עשייתן ופועלן של נשים במרחב החברתי- והיא עשייה מעוררת השראה. זכינו לראות השבוע את כלל צבעי הקשת בעשייה הנשית בעיר, מסדנאות, דרך הרצאות של נשות העיר, ועד לערב סטנדאפ ודוכנים של עשייה נשית מקומית. היינו בכל מקום, ונמשיך להיות, ומכאן רק נלך ונגביר."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להפוך להורים מעצימים: סדנת העצמה אישית והדרכת הורים במרכז
חשיבות העצמה אישית והדרכת הורים בעידן המודרני, שבו ההורים מתמודדים עם...
התגלתה בגופכם מחלה? אל תשכחו לטפל גם בנפש
מחלה משנה לחלוטין את חייו של אדם. בין אם זו...
חבר חדש לסוכה: יום אימוץ כלבים יערך בחול המועד סוכות בעופר קניותר נס ציונה בשיתוף עמותת "ראשון אוהבת חיות"
יום האימוץ יתקיים ביום שלישי ה 22.10.24 לקהל הרחב בין...
כל מה שרציתם לדעת על שתלים דנטליים
שתלים דנטליים מהווים כיום פתרון מתקדם ביותר לשיניים חסרות. ישנם...
עיצוב מטבחים וחדרי רחצה בירושלים – חללים מעוצבים בהתאמה אישית
עיצוב פנים מהווה חלק מרכזי בתכנון נכון של הבית, ומטבחים...
כמה חשמל צורכים מכשירי החשמל שלנו?
אם חשבתם עד היום שאין שום דבר שאתם יכולים לעשות...
חופש תנועה ללא גבולות
שינוי פרדיגמת הניידות כסא ממונע מתקפל מייצג מהפכה בתפיסת הניידות האישית....
החלפת מצבר לרכב: מצברים עד הבית בתל אביב
חיים בעידן המודרני הפכו את הרכב לחלק בלתי נפרד משגרת...
מתי עורך דין לענייני מס הכנסה יוכל לעזור לכם?
ישראל זו מדינה שבה כולם משלמים מיסים, חוץ מקבוצות מסוימות...
משפחה במשבר
בעולם המשפט המודרני, ולאור שינויים בחקיקה ופסיקת בתי המשפט, הליכי...
דילוג לתוכן