Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שיטת מימון חדשנית

שיטת מימון חדשנית
Credit: Pixabay.com

שיטת מימון

לאזרחים רבים יש צורך מעת לעת בסכומי כסף ניכרים לצורך מטרות שונות שהן חשובות להם. כאשר אין להם כסף נזיל, הם מחפשים שיטת מימון באמצעות פתרונות אחרים כמו הלוואות אשר באמצעותן הם יקבלו את סכומי הכסף שנחוצים להם ובכך תיפתר הבעיה הפיננסית הזמנית שלהם. אחת הדרכים היא לקבל הלוואה מחברת ההשקעות על סמך קופת הגמל אשר עם השנים הצטברו בה סכומי כסף נאים. החברות הפיננסיות הללו מעניקות בדרך כלל אפשרות לקבל הלוואה שערכה הוא סביב % 80 מהקרן בקופה בעת הגשת הבקשה להלוואה. לאופציה זו יש יתרונות רבים, הכסף מתקבל תוך פרק זמן קצר, מכיוון שזוהי הלוואה כל הקרן כולל התשואה ממשיכים לגדול ולצמוח. הלקוח משלם בכל חודש ריבית בלבד ומדובר בסכום קטן של עשרות שקלים או מעט מעבר לכך וזאת בהתאם לסכום ההלוואה שאושר.

אפשרות נוספת של שיטת מימון היא לקיחת הלוואה כספית על סמך הנכס שקיים ברשותו של הלקוח. קו החשיבה הוא למכור לבנק לכאורה רק חלק מהשווי של הנכס ולקבל בתמורה סכום כספי מסוים. המכירה הזו נרשמת במשרדי רשם המקרקעין כיוון שלבנק יש זכויות מסוימות בנכס. עסקת משכנתא הפוכה יכולה להתקיים בשתי וורסיות. האפשרות הראשונה היא שבעל הנכס מקבל סכום חד פעמי גבוה וזאת כנגזרת מהשווי של ערך הנכס על פי קביעת השמאי וכן על פי הקריטריונים של הבנק בהתחשב בגילו של הלווה. האפשרות השנייה היא שבעל הנכס יקבל על סמך חלק זה של הדירה, קצבה חודשית קבועה בסך כמה אלפי שקלים. זאת כיוון שכרגע ההכנסות שלו לאחר צאתו לפנסיה הן נמוכות והוא לא מסוגל להתקיים. קצבה חודשית זו תסייע לו מאד בחיי היום יום כדי לחיות בכבוד.

שיטת מימון באמצעות מכירת הנכס

הצורך של בעל הנכס בגיוס כספים מוביל אותו לא אחת לביצוע צעד של מכירת הנכס שלו וזאת כדי שיהיה לו כסף לצורך שלו כרגע. זוהי שיטת מימון אשר אינה מומלצת כיוון שכתוצאה מכך יהיה על אדם זה לגור בשכירות בבית של אנשים זרים. במהלך זה לא תמיד הוא ימצא דירה ראויה בסביבת המגורים שאליה הוא רגיל וגם כדרכן של דירות בשכירות יכול להיות שהוא יצטרך לעבור דירה מעת לעת כיוון שבעל הדירה יבקש העלאה בשכר הדירה, או יבקש לפנות את הנכס כיוון שהוא מעוניין למכור אותו. לכן כשמדובר באנשים מבוגרים, האופציה הזו של שיטת מימון אינה עולה בקנה אחד עם חיים נורמטיביים ורגועים.

החזר של משכנתא הפוכה

החזר של משכנתא הפוכה מתבצע רק לאחר שבעל הנכס הולך לעולמו. הבנק מוכר את הדירה, מחזיר לעצמו את ההלוואה על פי התנאים שסוכמו ואת יתרת הכספים מעביר ליורשים על פי החלוקה שנקבעה.

מכירת הדירה ליורשים

אופציה נוספת היא מכירת הדירה ליורשים והם אלו שיחזירו לבנק את הסכום שהוא אמור לקבל. בהמשך לכך תימחק גם הערת האזהרה שנרשמה בטאבו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...