Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שליחים על אופניים חשמליים? כך תצליחו להגיע איתן למרחקים מפתיעים!

שליחים על אופניים חשמליים? כך תצליחו להגיע איתן למרחקים מפתיעים!
קרדיט pixabay

מה טווח הנסיעה שלכם בטעינה אחת של סוללה לאופניים חשמליים? יותר טווח = פחות בזבוז זמן על מנהלות טכניות כמו טעינה, יותר עבודה ויותר רווח. נכון שלא הכול תלוי בכם, השליחים. ראשית, אתם תלויים ביכולות הטכניות של דגם האופניים החשמליים והסוללות אשר עומדות לרשותכם. ישנם עוד פרמטרים שלא תוכלו לשנות בקלות, אם בכלל, דוגמת משקל (של האופניים, המשלוח ואפילו שלכם). אז מלבד דיאטה (עושים משלוחי אוכל?..) והימנעות ממשלוחי פסנתרים, כיצד תגדילו את טווח הנסיעה של האופניים החשמליים? 

pixabay
קרדיט pixabay

סוללה לאופניים חשמליים – 8 טיפים לנסיעה למרחקים ארוכים, יותר.

סוללה לאופניים חשמליים היא אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על מרחק הנסיעה שלכם בדרכים, בין משלוח למשלוח. מעשית, מומלץ בהקשר זה לשים לב לנקודות הבאות, מה שעשוי להשפיע על מרחקי הנסיעה בין טעינה לטעינה = חסכון בזמן, יותר משלוחים, יותר כסף: 

  • לא להתרוקנות מלאה – חשוב שלא להגיע עם הסוללה למצב של התרוקנות מלאה. מצב כזה אינו "בריא" עבורה והוא עשוי לפגוע בתפקודה בהמשך. זאת, כולל לגבי הטווחים אליהם תוכלו להגיע. 
  • טעינה נכונה – טעות לחשוב, שכדאי לשמור סוללה טעונה באופן מלא או מחוברת קבוע למטען. בכדי שהיא תהיה שמישה ובמצב אופטימאלי, שימו לב להנחיות שמגיעות עם המוצרים ול-Best Practices הבאים: אם יש לסוללה "מצב אחסון", מוטב להשתמש בו לטעינה. במידה ולא, עדיף לטעון מעט פחות מהמקסימום (כפי שלא מרוקנים לגמרי). בכל מקרה, מומלץ לנתק את הסוללה מהטעינה ולטעון אותה מחדש, בערך פעם בחודש. 
  • מודעות למצב הסוללה – חשוב לזהות את המצב הבלתי נמנע, שבו סוללה לאופניים חשמליים קרובה לסוף חייה. מצב כזה, גם פוגע בטווח הנסיעה שהיא מאפשרת. הסימנים: סוללה חלשה מהרגיל, אשר דורשת הטענות בתדירות הולכת וגוברת. 
  • רכישה חכמה – ברכישת סוללה לאופניים חשמליים מבית גרין גו אנרג'י למשל, ההספק (אמפר לשעה) יספק את האינדיקציה הטובה ביותר לגבי המרחק שהסוללה תאפשר. כ"כלל אצבע", כל 10 אמפר שעה מתבטא בערך ב-35 ק"מ. 
  • אקסטרה עצמה – בשימוש מקצועי באופניים חשמליים, אם מעוניינים לעשות מרחקים גדולים ביעילות מרבית, דרושות כמה סוללות. לכל הפחות, לשליחים חשוב שתהיה גם סוללה רזרבית.
  • אוויר בצמיגים – האוויר עדיין בחינם, אל תתקמצנו עליו. צמיג שאינו מנופח מספיק, פוגע בטווח שאליו תוכלו להגיע עם האופניים. הניפוח מהווה פעילות מהירה וקלה, שבמילא חיוני לבצע מדי פעם. כך שמדובר בטיפ שכדאי מאוד לזכור ולבצע. עד כמה לנפח? בהתאם להנחיות הרשמיות עבור אותו דגם.  
  • דיווש זה כוח – תדוושו יותר תהנו מטווח ארוך יותר. דיווש חוסך באנרגיה של הסוללה, מה גם שקל מאוד לעשות זאת באופניים חשמליים. לכן, במקום להיות "פדלאות", תתחילו לפדל! 
  • חישוב נסיעה חכם – תכננו מסלול חכם ליעד, ככל שיהיה קל יותר לאופניים לנוע, כך תוכלו להגיע איתן רחוק יותר. לכן, בתכנון המסלול ליעד, קחו בחשבון עליות, ירידות ותנועה רצופה ללא עצירות (משמע – ללא צורך חוזר ונשנה בהאצה לאחר בלימה).

לסיכום, שליחים שרוצים לגמוא מרחקים ארוכים יותר במהלך יום עבודה עם אופניים חשמליים, כדאי שיעשו שימוש חכם בסוללה לאופניים חשמליים שהם מחזיקים בהתאם לטיפים שהזכרנו מעלה.

צפו בסרטון שמחזק את הטיפים מעלה ומראה שיפור בטווחי הנסיעה 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...