Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תכנית התמריצים של קופות החולים מבטיחה פרסים למבוטחים בריאים

תכנית התמריצים של קופות החולים מבטיחה פרסים למבוטחים בריאים
צילום: שאטרסטוק

אין ספק שלא חסרות סיבות מצוינות לשמור על הבריאות. ובכל זאת, תכנית תמריצים חדשה של קופת החולים כללית וקופת החולים מכבי, היא סיבה טובה נוספת.

תכנית התמריצים של קופות החולים מבטיחה פרסים למבוטחים בריאים
צילום: שאטרסטוק

שלומי ורוני הם חברי ילדות מתל אביב. שניהם חגגו לאחרונה את יום הולדתם השישים, שניהם בחרו לעבוד כאינסטלטורים ושניהם עובדים קשה מאוד מהבוקר עד הערב מדי יום ביומו. אחד ההבדלים בין שלומי ורוני הוא שרוני הוא אינסטלטור ברחובות ואילו רוני הוא אינסטלטור בנס ציונה

אך מעבר לכך, שלומי הפסיק לעשן בעקבות סדנה לגמילה מעישון שבה השתתף לאחרונה ואילו רוני ממשיך לעשן כמו קטר. בנוסף שלומי השיל בשנה האחרונה ממשקלו לא פחות מ-12 ק"ג בעוד שרוני הוסיף למשקלו בשנה האחרונה שלושה ק"ג שלמים. אם לא די בכל זה, הרי ששלומי, אותו אינסטלטור ברחובות שמנהל לו"ז צפוף במיוחד, מצליח לפנות זמן לפעילות גופנית באופן קבוע כארבע פעמים בשבוע ולעומת זאת רוני, לא זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שבה יצא להליכה, לרכיבה על אופניים או לשחייה. 

וכך קורה ששני חברים בני אותו גיל, שאחד מהם הוא אינסטלטור ברחובות והשני בנס ציונה, נמצאים בסיכון שונה לגמרי לשלל בעיות בריאות. בימים אלה מתברר שקופת החולים מכבי וקופת החולים כללית, ישמחו לצ'פר את שלומי עם פרסים ששווים כסף, עבור המאמצים שהוא משקיע וההישגים שהצליח להגיע אליהם.    

הרווח הוא כולו שלכם (ושל קופת החולים שלכם כמובן…)

קצרה היריעה מלהרחיב אודות כל היתרונות של שמירה על הבריאות ובכלל זה איכות חיים גבוהה יותר, תוחלת חיים ארוכה יותר, הוצאות רפואיות נמוכות יותר והרשימה עוד ארוכה ומגוונת. אך לא רק האדם ששומר על בריאותו נהנה מהיתרונות של אורח חיים בריא, אלא גם הגורמים המבטחים אותו. בדיוק כך, אדם שלא שומר על בריאותו ולפיכך נמצא בסיכון גבוה יותר לשורה ארוכה של תחלואות, מהווה סיכון גדול יותר עבור חברות הביטוח ומסיבה זו ביטוח החיים שלו לדוגמה, יהיה יקר יחסית. 

במקומות שונים בעולם, חברות הביטוח בוחרות לתגמל מבוטחים השומרים על בריאותם והטרנד המבורך הגיע בשעה טובה לישראל: קופת החולים מכבי וקופת החולים כללית, הכריזו על תכנית תמריצים חדשה, המבטיחה פרסמים חומריים למבוטחים שישמרו על אורח חיים בריא. 

מהם עיקרי התוכנית החדשה?

תוכניות התמריצים של קופות החולים יופעלו תוך שימוש באפליקציות ייעודיות, שיאפשרו לכל מבוטח לעדכן את קופת החולים שלו בנוגע להתקדמות שלו בתהליך. האפליקציה תקבל מידע אישי כמו גיל המשתמש, משקל הגוף שלו, מחלות רקע שמהן הוא סובל, רמת הכושר הגופני שלו ופרמטרים רבים נוספים ולכל מבוטח יותאמו יעדים בריאותיים באופן אישי בהתאם לפרופיל הבריאותי שלו. 

בין היעדים שיוצבו במסגרת תוכניות התמריצים ניתן למצוא יעדים כמו שימור פעילות גופנית כמו ריצה או הליכה באופן קבוע, ביצוע בדיקות סקר לאיתור מחלות אונקולוגיות בשלב מוקדם, פגישות עם דיאטנית קלינית, השתתפות בסדנאות לגמילה מעישון ועוד. 

ממצאים מבטיחים ממחקרים שבוצעו במדינות אחרות 

במדינות אחרות שהנהיגו תוכניות דומות, ניתן לראות שמשתתפי התוכנית נהנו מירידה משמעותית בסיכון לחלות במחלות כרוניות שונות כמו סוכרת או מחלות נשימתיות ובנוסף בדרום אפריקה למשל, נמצא כי משתמשים קבועים בתוכנית דומה אושפזו בתדירות נמוכה יותר בבתי החולים ומשכי האשפוז שלהם היו קצרים יותר בהשוואה למבוטחים שלא השתתפו בתוכנית. קופות החולים טרם חשפו במה בדיוק צפויים לזכות המבוטחים שישיגו את היעדים הבריאותיים שלהם כך שמומלץ להמשיך להתעדכן בנושא. בהצלחה לכולם ושיהיה לכם יום בריא! 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...