Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תלמידי פרויקט גשר לאקדמיה בתיכון "הרצוג" בחולון מסכמים שנת פעילות בצל הקורונה

תלמידי פרויקט גשר לאקדמיה בתיכון "הרצוג" בחולון מסכמים שנת פעילות בצל הקורונה
קרדיט : יחס"צ

תכנית "גשר לאקדמיה" של קרן אייסף מטרתה להכיר לתלמידי התיכון את עולם האקדמיה וליצור מוטיבציה לבגרות מלאה וטובה והמשך לימודים גבוהים

תלמידי פרויקט גשר לאקדמיה בתיכון "הרצוג" בחולון מסכמים שנת פעילות בצל הקורונה
קרדיט : יחס"צ

סטודנטים ותלמידים המשתתפים בפרויקט "גשר לאקדמיה" של קרן אייסף בעיר חולון נפגשו השבוע פנים מול פנים אחרי מספר חודשים בהם קיימו פגישות דרך הזום.  בפרויקט, סטודנטים של קרן אייסף לחינוך, יוצאי העיר חולון, הלומדים במוסדות אקדמיים שונים באזור, משתתפים  בפרויקט שנתי עם תלמידי תיכון "הרצוג" בעיר. מטרת הפרוייקט היא עידוד השכלה גבוהה אצל צעירים ובני נוער.

"המפגש, אשר סיכם שנת פעילות, כלל סדנה חוויתית של בית הגלגלים. הסדנה עסקה במוגבלות, בריחוק שנוצר כתוצאה מהשוני ואיך סבלנות והקשבה יוצרים קירוב ואחדות. " סיפרה נתלי גבע מנהלת תוכנית אייסף מרכז בקרן אייסף לחינוך. "צחקנו והתרגשנו ואיחלנו בהצלחה לתלמידי התיכון אשר ניגשים בקרוב לבגרויות קיץ, אחרי שנתיים של ליווי של הסטודנטים של הקרן ובדרך לשנתם האחרונה יחד, לפני הצבא."

במסגרת פרויקט "גשר לאקדמיה", נפגשים הסטודנטים של קרן אייסף בקביעות עם התלמידים ועובדים איתם במסגרות של חונכות אישית-לימודית – עזרה בשיעורים, הקניית שיטות  למידה, הכנה לבגרות בכל המקצועות וכיוב' כמו גם פעילות חברתית שמייצרת העצמה, סיור באוניברסיטה, דיונים בנושאים חברתיים הנוגעים לחיי הנוער ואף שילוב בני הנוער בעשייה חברתית ובהתנדבות. הסטודנטים הופכים עבור בני הנוער למודל של להצלחה דרך קרבה תרבותית הקיימת בין הצדדים, קרבת הגיל, הבנת הקשיים שחווים תלמידי התיכון והיכרות עם עולמם. חלק מהסטודנטים גדלו בעצמם בחולון והיו חלק ממערכת החינוך בעיר.

"אחד מהדברים המייחדים את הפרויקט הוא החומר האנושי של הסטודנטים החברים בו" מוסר תומר סמרקנדי מנכ"ל קרן אייסף. "חלק גדול מהסטודנטים החברים בקרן הגיעו לאקדמיה למרות היעדר הזדמנויות בילדותם ולכן, הם יכולים להזדהות עם הילדים אותם הם חונכים. מעבר לכך, הרקע הדומה של הסטודנטים החברים בקרן מאפשר להם להוות מודל לחיקוי עבור התלמידים הצעירים. המפגש הזה הופך את הסטודנטים המצטיינים שלנו לדמויות חיקוי משמעותיות עבור הצעירים ובני הנוער ובדרך זו, מעודדים אותם להגיע להשכלה גבוהה. הדרך שלנו לצמצום הפערים החברתיים בחינוך עוברת גם דרך מפגש זה, של סטודנטים המלווים לדרך של מנהיגות חברתית, לצד הלימודים, ולהנבטת דור חדש של צעירים שיהיו מסוגלים לראות בעתיד הקרוב את ההשכלה האקדמית שלהם כהכרח בדרך להתקדמות חברתית".

אייסף היא קרן בינלאומית לחינוך שהוקמה בשנת 1977 ע"י אדמונד ספרא ז"ל, רעייתו לילי ספרא ונינה ווינר – נשיאת הקרן. מטרת הקרן היא קידום צעירים מבטיחים מהפריפריה – הגיאוגרפית, הכלכלית והחברתית – באקדמיה וצמצום פערים בחינוך בישראל. אייסף היא הגוף היחיד בארץ שמקדם צעירים באקדמיה מתואר ראשון ועד לפוסט דוקטורט. את זה היא עושה, דרך הענקת מאות מלגות במיליוני שקלים בשנה ודרך יצירת שכבת מנהיגות חברתית ממנה צמחו אנשים כמו : ח"כ פרופ' יוסי יונה, ח"כ מירב בן ארי, פרופ' רוני גמזו מנהל ביה"ח איכילוב, ד"ר ורד פדלר קרוואני, אשת סגל באוניברסיטת ת"א ויו"ר אייסף, פרופ' סולי מזרחי ראש מח' בבי"ח סורוקה, אבי בינמו ראש עיריית נשר, רופאים, שופטים, מהנדסים, אישי ציבור, מנהלים בכירים, מנהיגים מקומיים ועוד. הסטודנטים של אייסף לומדים ועובדים עם הקהילה המקומית במקום בו הם לומדים, תוך ליווי אישי צמוד של אנשי הקרן. מאז הקמתה, מבטאת אייסף את החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז בישראל, דרך מצויות אקדמית, חינוך והשכלה גבוהה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...