Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תנופת התחדשות בפ"ת: עשרות פרוייקטים משמעותיים מקודמים בימים אלו ע"י המינהלת להתחדשות עירונית

תנופת התחדשות בפ"ת: עשרות פרוייקטים משמעותיים מקודמים בימים אלו ע"י המינהלת להתחדשות עירונית
קרדיט דוברות עיריית פתח תקווה

ראש העיר רמי גרינברג: "אנחנו משקיעים עשרות מיליוני שקלים בתכנון עתיד העיר, ומובילים את מדינת ישראל בקידום תוכניות להתחדשות עירונית"

 המינהלת להתחדשות עירונית "כרמים" אשר מובילה את תחום ההתחדשות העירונית בפ"ת מקדמת בימים אלה מעל 40 פרויקטים בהתחדשות עירונית. לצד הפרויקטים הנקודתיים שהמנהלת מקדמת ומלווה בהם את תושבי השכונות הוותיקות אל מול הקבלנים והיזמים, היא אמונה גם על מספר פרויקטים תכנוניים – רוחביים שעלות התכנון שלהם נאמדת בעשרות מיליוני שקלים. זאת בהמשך ליוזמת ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג, עם הקמת המינהלת להתחדשות עירונית "כרמים" לפני כשנתיים.

בין הפרויקטים הרוחביים, מקודם בימים אלה תכנון מסמך המדיניות לרחוב רוטשילד אשר יאפשר תכנון מיטבי של הרחוב בהיבטי התחדשות עירונית, תנועה, חניה, מסחר ועוד. בנוסף, תכנון מפורט למשולש סטרומה- גולדנהירש- בר כוכבא אשר כולל תב"ע מפורטת, שלביות תכנון, עירוב שימושים אינטנסיבי בשל העובדה כי התכנית משיקה לציר הרק"ל ולב המושבה. לצד אלו מקדמת המנהלת גם את התיכנון הרוחבי לשכונת יוספטל הותיקה, מסמך מדיניות לגבי מרכז העיר, תכניות מתאר לשכונות אחדות ורמת ורבר הוותיקות וכן תוכנית מקבילה לתמ"א 38 אשר תקנה כלים להתחדשות בניינית לכלל העיר.

תכנון הפרויקטים המורכבים אשר צפוי להסתיים בין השנים 2022 ל-2024 ימומנו ע"י עיריית פתח תקוה, הרשות להתחדשות עירונית, רמ"י ומינהל התכנון. לצד קידום התכניות הרוחביות, המנהלת להתחדשות עירונית מלווה ומקדמת את הליך ההתחדשות בשכונות יוספטל, עמישב, שכונת אחדות שכונת רמת ורבר ועוד. מדובר בתכניות אשר חלקם כבר אושרו בוועדות השונות וחלקם אף החלו בביצוע לאחרונה.

מנהלת כרמים, שהוקמה ע"י ראש העיר לטובת העמקת תחום ההתחדשות העירונית בפתח תקוה, מתכללת כיום עשרות מתחמים לפינוי-בינוי, הכוללים כ-15,000 יחידות דירות בטווח מימוש של 10 שנים. ב-2019 המליצה הוועדה המקומית על אישורן של 936 יחידות דיור במיזמי פינוי-בינוי, כאשר בשנת 2020 צמח מספר יחידות הדיור שאושרו בפרויקטים אלו ל-1,612 – עלייה מרשימה של 72%.

ראש העיר רמי גרינברג "עם כניסתי לתפקיד אני פועל במגוון אמצעים כדי לקדם את ההתחדשות העירונית אחרי שנים שהייתה תקועה. הקמת המנהלת להתחדשות עירונית כרמים מוכיחה את עצמה וכיום ניתן לראות יותר ויותר פרויקטים של התחדשות המקודמים במרכז העיר ובשכונות הוותיקות. אנחנו משקיעים עשרות מיליוני שקלים בתכנון העיר ובקצב ההתחדשות העירונית שהינו מהגבוהים בארץ. לצד אלו אנחנו לא מתפשרים על איכות חיי התושבים ואנחנו דואגים גם לתשתיות נאותות לרבות מבני ציבור, בתי ספר וגנים וכן גינות ציבוריות ועוד. במסגרת פעילות המנהלת אנחנו מקיימים מפגשים עם תושבי השכונות הוותיקות ובהם אנחנו מסבירים להם אודות ההליכים התכנוניים וכיצד נכנסים להליכים כאלו באופן בטוח. פתח תקוה נמצאת בתנופת התחדשות ואני מאמין כי בשנים הקרובות הדבר ישוקף באופן מובהק. צריך להבין כי בסופו של דבר העירייה והמנהלת לא תלויים בפני עצמם בנושאי תכנון ובינוי אך יחד עם זאת אפשר להגיד כי בעזרת המנהלת אנחנו מקצרים את ההליכים הבירוקרטים מול הרגולטור."

קרדיט דוברות עיריית פתח תקווה
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
רשת SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח תקוה: הסניף החדש של סאקרה נפתח בכפר גנים בהשקעה הנאמדת בכ- 650 אלף ₪
רשת הקוסמטיקה SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח...
כבוד לעיר: סגן חתן התנ"ך הארצי – דוד שאשא, תלמיד ישיבת אמית כפר גנים
חידון התנ"ך הארצי לנוער בהנחיית ד''ר אבשלום קור התקיים השבוע...
הקריה האקדמית פתח תקווה: העירייה מקדמת מתחם ענק שבו יוקם מתחם אוניברסטאי, מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט!
עיריית פתח תקווה מקדמת בימים אלה את פרוייקט הקריה האקדמית...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...
שלומית רבי מישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה - מורת המאה
'מורת המאה', המורה המצטיינת בחינוך הדתי, לשנת התשפ"ד, היא שלומית...