Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תערוכה קבוצתית חדשה: "פתח לנו שער" התערוכה מוצגת בגלריית האמנים של קניון עופר רמת אביב פתוחה לקהל הרחב בין התאריכים 23.9.21 – 13.10.21

תערוכה קבוצתית חדשה:  "פתח לנו שער" התערוכה מוצגת בגלריית האמנים של קניון עופר רמת אביב פתוחה לקהל הרחב בין התאריכים 23.9.21 – 13.10.21
קרדיט אמנית ענבל ברוך

קניון עופר רמת אביב, פותח בגלריית האומנים בקניון תערוכה קבוצתית תחת השם "פתח לנו שער" הכוללת שלוש תערוכות של שלוש אמניות ישראליות: תערוכת ציורים של האמנית רחל אשכנזי, תערוכת ציורים של האמנית מישל עברי ותערוכת ציורים של האמנית ענבל ברוך.

האמנית רחל אשכנזי –

חיה ויוצרת בתל אביב במסגרת קבוצת "צבע הדברים" בהדרכתה של האמנית ברוריה הסנר, השתתפה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל והציגה בתערוכת יחיד. עבודותיה מציבות בפני הצופה עולם קסום הפותח בפנינו מרחב וגעגוע. היא פורמת את התבנית הנתונה ועוסקת בתהליך הרכבה מחדש תוך כדי הרמוניה פנימית. סדרת העבודות המוצגת בתערוכה צוירה באקריליק, בטכניקות מעורבות במשיכות מכחול חופשיות, בכתמי צבע עזים ובתנועתיות רבה. העבודות מביאות לידי ביטוי זיכרונות ממקומות בהם טיילה בעבר, את השפעת המעבר ממגורים באזור כפרי, צורן, לעיר תל אביב ומעל לכל את תחושת הניתוק והשבירה של מציאות ימי הקורונה בשנתיים האחרונות. המציאות הסביבתית כמו גם המסע הפנימי שהיא מקיימת עם חוויות וזיכרונות הם נקודת המוצא ובאמצעות קו, כתם וצבע, היא יוצרת עולם חדש חסר תבניות המאפשר לצופה להשליך עליו את דימויי העולם הפנימי שלו וכך נמשך הדיאלוג.

קרדיט אמנית רחל אשכנזי

האמנית מישל עברי –

מישל עברי נולדה ב-1960, ביוהנסבורג, דרום אפריקה. שם גם החלה את דרכה האמנותית. כיום מתגוררת ברעננה, נשואה ואם לשניים. מישל מציירת בסגנון נטורליסטי בעיקרו ומפסלת במקביל, הכל בהדרכתה של איסנה מאירוביץ'. בתערוכה מציגה פורטרטים צבעוניים, מלאי עוצמה ופגיעות. בדרך כלל של נשים יפות, שהפורמט קטן מלהכיל אותן. הקווים מלאי עוצמה והבעה, נעים בין קיטצ' לגרוטסקי, בין הומור למלנכוליה. רוב הפורטרטים המוצגים בתערוכה, צוירו בתקופה האחרונה, במהלך מגפת הקורונה, בפרץ יצירתי אדיר, בצבע שמן על בד. בציוריה מסרים מורכבים: הבעות פנים של חוסר אונים, הבעות מעוררות חמלה, מבט בוהה אל ה"אין". הציור עבור מישל הוא צורך נפשי, בתהליך היצירה היא מתמודדת עם הקושי למצוא את הסביבה הנכונה לדמות בציור. הפרחים העליזים שעל ראשי הדמויות, נראים בתחילה כזרים דקורטיביים. מקישוט עליז הופכים הפרחים למעטפת ההולכת וסוגרת סביב הדמות, תוך מעבר מייצוג של חומר רך לחומר, ההולך ומתקשה עד לרמת אבן/סרקופג ממש.

קרדיט אמנית מישל עברי

האמנית ענבל ברוך –

ילידת 1981, גדלה בתל אביב, מתגוררת ברמת השרון. יוצרת במסגרת קבוצת "צבע הדברים" בהדרכתה של האמנית ברוריה הסנר. מנהלת פרויקטים בתחום מדעי החיים ואמנית בלילה, במהלך השנים האחרונות לומדת ענבל ומציירת בכיתת אמנות. הסדרה שמוצגת בתערוכה מצוירת בצבעי אקריליק על בד ומשלבת פיסות קולאז' מחומרים שונים. הציורים נעים מצבעוניות עזה ואקספרסיבית ועד עבודות כמעט מונוכרומטיות, שהלך הרוח העולה מהם הוא של רוגע וחזרתיות מדיטטיבית. החופש לנוע בין הסגנונות והטכניקות מאפיין אישיות רב גונית מלאת סקרנות ותשוקה כזו המתנסה בחקירה של עולם פנימי וחיצוני חסר גבולות בחפשה אחר האמת והביטוי האישי. לאורך השנים הציגה תערוכת יחיד והשתתפה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל.

קרדיט אמנית ענבל ברוך

את התערוכה אצרה  איילת אמוראי – בירן.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב, תוצג על הקיר החיצוני של הקניון הפונה לרחוב איינשטיין, בין ״ארקפה״ ל״גרנד קפה" התערוכה תתקיים בין התאריכים 23.9.2021 – 13.10.2021 בכל שעות היממה – פתוחה לקהל הרחב.

אירוע השקה חגיגי יערך ביום שני ה04.10.21 בשעה 19:30 יערך בקניון (בהתאם להנחיות משרד הבריאות) בגלריית החלונות המוזיאליים של הקניון.

התערוכה פתוחה החל מה 23.9.2021 עד 13.10.2021

אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב:

על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, הפונה לרחבה גדולה בין שני בתי קפה , מול גינה מטופחת ובריכות מים עם פרחי הנופר, ממוקמים 15 חלונות ראווה גדולים בהם מוצגות כל חודש תערוכות אמנות לטובת הקהילה.  חלל ייחודי הזה נגיש לקהל במשך כל ימות השבוע ובכל שעות היממה. מציגים בו צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים מכל המגזרים, ממרכז הארץ ומהפריפריה. חלונות ראווה ענקיים אלו מהווים מעין מסגרות גדולות של התמונות והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד שביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות. בכל חודש מתקיים במקום שיח גלריה ובחודשי האביב והקיץ גם ארועים תרבותיים נוספים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
'יַיִן יְשַׂמַּח לְבַב־אֱנוֹשׁ'
DNA מציג: יריד מכירת יינות כשרים בעזריאלי ת"א - בואו...