Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

אחיזה ׳רכה׳, ליטוש עץ, שילוב בינה מלאכותית וסריקות תלת מימד – יישומים חדשים לרובוטים השיתופיים של UR

אחת התופעות היותר בולטות בתערוכת הרובוטיקה הגדולה בעולם, Automate and ProMat 2019 שנפתחה השבוע בשיקאגו, ארה״ב (8 באפריל), הייתה נוכחות מרשימה במיוחד של הזרועות הרובוטיות בצבעי התכלת של חברת Universal Robots, מחלוצות תחום הקובוטים (רובוטים שיתופיים). הללו הופיעו בלא פחות מ-30 ביתנים והפגינו את את הכח שתופסים הקובוטים בתעשייה.

״הצלחנו לבנות סביב הרובוטים השיתופיים שלנו אקוסיסטם שצומח מהר מאוד״, אומר סטיוארט שפארד, מנהל UR ארה״ב. ״היות ומדובר בפתרון של כמעט על גבול ה׳חבר/הפעל׳, אפשר לראות שימושים סופר-יצירתיים בקובוטים שלנו״.

הרובוט המלטש של חברת FerRobotics מדגים בתערוכה תוך שימוש ב-UR10, כיצד ניתן ללטש כיסא עץ. הפתרון מתאים למשימות עדינות בהן נדרש דיוק רב והפעלת לחץ קבועה לאורך כל המשטח בצורה שווה.

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

LMI הציגה כיצד ניתן לחבר לזרוע הקובוטית את ה-GoCator, שכולל חיישנים רבי עוצמה שעושים שימוש בטכנולוגיית ראייה סטריאוסקופית, לטובת מדידה של צורות וחלקים. התוצאה: הזרוע מנחה את הציוד המיוחד סביב החלקים הנבחנים, ומספקת מידע מדוייק ביותר, בתלת מימד ומזוויות שונות. השילוב יעיל ביותר בהליכי אוטומציה במפעלי תעשייה.

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

MiR הדגימה את היכולות של ה-MiR200, קובוט אוטונומי נייד שבבסיסו ה-UR5 שמאפשר איסוף לוחות אם אלקטרוניים והעברתם למקום שני באופן אוטונומי לחלוטין.

הפתרון של חברת MoviMed הדגים מערכות סקירה בתלת מימד שכוללת מצלמת Zivid צבעונית בתלת מימד המאפשרת ביצוע סריקות איכות במספר רב של מוצרי תעשייה.

ה-Picobot של חברת Piab הוא מעין ׳יד׳ משוכללת הכוללת שימוש בואקום, המתוכננת לשמש ככח עזר לפועל על פס הייצור, האריזה או ההרכבה. מערכת חיישנים מוודאת את מידת הלחץ המופעל ומיקום האובייקטים המורמים.

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

חברת Photoneo מדגימה את ה-AnyPick, אפליקציה מבוססת בינה מלאכותית, שמאפשרת להרים מגוון חפצים בצורות ובגדלים שונים, מגודל של ס״מ על ס״מ ועד 500 הרמות בשעה. המערכת כוללת חיישני תלת מימד והפתרון מיועד לבתי חרושת, לוגיסטיקה ותעשיית המזון. 

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

חברת Robotiq תדגים מגוון ״גריפרים״, תופסנים ייעודיים דמויי ידיים, המיועדים למשימות שונות, מהפעלות מחרטות CNC, שילוב בקווי הרכבה, ליטוש וכד׳.

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

SoftRobotics מדגימה את יכולות האחיזה ה״רכה״ שהיא פיתחה, עם מגוון מוצרים וחומרים, במשקלים וצורות שונות.

״לאורך שנים של ליווי פעילות UR בישראל, ראינו עלייה אקספוננציאלית באימוץ הקובוטים של UR״, אומר זיו שדה, סמנכ״ל השיווק של סו-פאד, מנציגות UR בישראל. ״יש בהחלט שוק לקובוטים והוא נובע, גם בחו״ל ובוודאי שבישראל, מפתיחות רעיונית, תקציבם שגדלים עם הזמן וגם בשלות טכנולוגית״, ״רשת השותפים שהקימה UR מאפשרת לחברות לפתח פתרונות קצה (EOAT) – פשוטים וחכמים, להסמיך אותם ל- UR ולהביא למשתמשי הקצה טווח רחב של פתרונות בהישג יד״.

 

אודות Universal Robots  

Universal Robots נוסדה בשנת 2005 על ידי אסבאן אוסטרגאארד, זוכה פרס האנגלברגר לשנת 2018, שביקש להנגיש את טכנולוגיית הרובוטים לכל, על ידי פיתוח רובוטים תעשייתיים קטנים, שבטוח לעבוד במחיצתם, ידידותיים למשתמש ובתמחור גמיש. מאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, החברה מוכרת קובוטים בכל רחבי העולם. בשנת 2017 מכרה חברה קובוטים בהיקף של 170 מיליון דולר. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות – כולל ישראל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...