Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג

תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
צילום: רעות שמעוני

בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי וצפון הארץ, כפי שנקלטו בעדשותיהן של עשרות צלמים

במלאת חצי שנה למלחמה, ורגע לפני פסח בו צפויים לעבור בנתב"ג כ-1.2 מיליון נוסעים, נחנכה ביום שני בנתב"ג תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון. התערוכה, "עוטפים באהבה", הכוללת עשרות תמונות שצולמו ע"י צלמים מקצועיים וצלמים מקומיים, מוצגת בשדרת הנוסעים היוצאים בנתב"ג, המובילה לדיוטי פרי.

התערוכה, שנחנכה במעמד ראשי רשויות ומועצות מהצפון ומהדרום, הנהלת נתב"ג והנהלת רשות שדות התעופה, מוקדשת בהוקרה ובהערכה לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון, ומציגה חלק קטן מתוך מכלול ההוויה והעשייה באותם ישובים כפי שנלכדו בעדשות המצלמה. בנתב"ג אומרים כי הצילומים בתערוכת "עוטפים באהבה" מבטאים את העוצמה, היופי, הקידמה והחוזקה של מעטפת מדינת ישראל.

אודי בר עוז, מנהל נתב"ג, אמר בטקס חנוכת התערוכה כי "כבר 6 חודשים שישובי הנגב והצפון מוזכרים רק בהקשרי מלחמה. מהיום, כל אחד מעשרות אלפי הנוסעים העוברים כל יום בנמל התעופה בן גוריון, שער היציאה והכניסה הכמעט בלעדי שלנו בישראל, ייזכר בישובים כפי שהיו לפני השבעה באוקטובר 2023 ויישא תפילה לראותם בקרוב שוב שוקקי אדם, חיי קהילה עשירים, תרבות, תעשייה, חקלאות, תיירות, טבע ושמחת חיים".

איציק דנינו, ראש עיריית אופקים: "אנחנו נרגשים לראות את התערוכה המרשימה בשדה התעופה. גם אופקים מוצגת בתמונות שנותנות במה וחשיפה נוספת ליופי של העיר, בדרך לחו"ל או בחזרה. אני מודה לרשות שדות התעופה ולמנכ"ל נמל התעופה בן גוריון, אודי בר עוז, על היוזמה והביצוע, ומאחל לכל היוצאים מישראל נסיעה וחזרה בשלום ולחוזרים אליה ברוכים הבאים".

אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה: "אני גאה בתושבי הצפון בכלל ובתושבי קריית שמונה בפרט שנאלצים להתמודד כבר חצי שנה עם מציאות הזויה שנכפתה עלינו. אנחנו חזקים ונוכל להתמודד עם כל אתגר עד שיוסר האיום המרחף עלינו מעבר לגבול. בכל שנה, בתקופה זו, הצפון מלא במטיילים ונופשים הבאים להתרשם מיופיו של חבל ארץ זה. לצערנו, כיום זה לא מתאפשר. אני מודה להנהלת נתב"ג שהביאה לציבור הנוסעים והתיירים בנתב"ג את היופי, העוצמה והעשיה המתבצעת, גם בימים אלה, בצפון הארץ ומייחל לימים שהנופשים יחזרו גם אלינו."

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "אני מודה להנהלת נתב"ג ולרשות שדות התעופה על המהלך החשוב של הקמת תערוכה שמסמלת את התמיכה בקו ההגנה הראשון של מדינת ישראל. תושבי קו העימות העקורים מביתם כבר חצי שנה ותושבי הצפון המצויים במציאות של דריכות מתמדת וחוסר וודאות זקוקים לכל הוקרה אפשרית בימים קשים אלה. תודה לצלמים שלנו, ריטבו פוטוגרפי, שמנציחים גם בשגרה וגם בחירום את האזור היפה ביותר בארץ -מטה אשר. מייחל ומאחל לימים יפים ולחזרת השקט לאזורנו".

יוסי קרן, מ"מ ראש מועצת שער הנגב: "מאותו יום ארור אנו נאחזים בחיים ומנסים להשתקם. אין לי ספק שנצליח ונשמע צחוק של ילדים הרצים במדשאות. כל אירוע מהול בשמח ובעצב אבל נוכל לעמוד במשימה. מייחלים לחזרת החטופים בכל דקה ודקה. התערוכה, בשערי מדינת ישראל, מראה את הצד היפה שלנו והיא מאוד חשובה לנו. תודה".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות: "כאב יש בשפע. תמונות קשות רואים בכל מקום. הזכרונות מהשביעי באוקטובר לא עוזבים. הבחירה לשים בשער הכניסה לישראל תמונות של עשיה, תיירות וקהילה חשובה לנו. אנחנו צריכים ביטחון, שהחטופים יחזרו בשלום ובמהרה. שנתמיד וננצח את האוייב המר ושנשנה את המשוואה. בקום רצועת ביטחון הכוללת את הגליל ועוטף עזה, שרצועת הביטחון תהיה בצד השני".

התערוכה כוללת, בין השאר, תמונות שצולמו במערב הנגב ובכלל זה אופקים, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שער הנגב, מועצה אזורית שדות נגב, מועצה אזורית חוף אשקלון ושדרות, ותמונות שצולמו בגבול הצפון ובכלל זה בקרית שמונה, מטולה, שלומי, מועצה אזורית מטה אשר, מועצה אזורית מעלה יוסף, מועצה אזורית גליל עליון, מועצה אזורית מרום גליל, מועצה אזורית מבואות חרמון ומעצה אזורית גולן.

אוצרת התערוכה: אורית לוטרינגר. בין הצלמים המשתתפים בתערוכה: משה שי, יקיר אסידו, טום אורן דננברג, אפרת לובל, אמנון זיו ,שחר והב, רעות שמעוני, בתיה הולין, אמה גרימברג, יואב לביא, דורית וגדי ריטבו, יאיר שינברג, אנצ'ו גוש ויהודה וינברג.

צילום: סיון פרג'
צילום: רעות שמעוני

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת סופר פארם משיקה חנות דגל חדשה ויוקרתית המשתרעת על שטח של כ 800 מ"ר
ההשקעה בסניף סופר פארם החדש נאמדת בכ 3 מיליון ש"ח רשת...
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...