Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך מסירים ומעלימים כתמי פיגמנטציה מהעור?

איך מסירים ומעלימים כתמי פיגמנטציה מהעור?
מכשיר ה-Ellipse - מכשיר המשדר פולסים קצובים, קצרים ובטוחים לשימוש | צילום: יח"צ

כתמי שמש? כתמים גנטיים? כתמים אחרים? בעזרת טיפול חדשני ויעיל במרפאה של ד"ר עודד רודניצקי, ניתן להסיר כמעט את כל סוגי הכתמים, ואין עונה מתאימה לכך יותר מעונת החורף

אורלי קארו 25/11/19

הכתמים המוזרים והמעצבנים האלה, שמופיעים באזורים שונים בגוף, לא חייבים להישאר שם לעולמי עד. אותם כתמים שנקראים בשפה המקצועית פיגמנטציה, נוצרו בעקבות גורמים שונים: כתמים גנטיים, כתמים שהגיעו בעקבות שינויים הורמונליים, כתמים שהופיעו בעקבות מחלת עור, וכמובן שלא שכחנו את כתמי השמש, שנוצרים בעקבות חשיפה רבה לשמש הישראלית.

אותה חשיפה מרובה לשמש, גורמת להופעתם של כתמים כהים על הפנים, הידיים, המחשוף והחזה והרגליים. מחקרים שנעשו בארצות הברית מראים, שרוב הכתמים שנוצרו על פני העור, היו בעקבות חשיפה לא מבוקרת לשמש. אגב, לא מדובר רק בשיזוף בחודשי הקיץ, אלא הרופאים מדברים על חשיפה נורמלית לשמש, גם כשאנחנו במשרד או נוהגים ברכב, ועל כן לעיתים, העור רגיש במיוחד לקרני השמש.

מכשיר ה-Ellipse – מכשיר המשדר פולסים קצובים, קצרים ובטוחים לשימוש | צילום: יח"צ

אם יש לך שמש

ד"ר עודד רודניצקי שמרפאתו נמצאת בבית הרופאים בתל אביב, עוסק שנים רבות בהסרה והעלמת כתבי פיגמנטציה. הוא טוען כי "ישנו חומר הקרוי מלנין והוא נמצא בתאי העור. החומר הזה קובע את גוון העור, כאשר לכל אדם כמות שונה של מלנין, ולכן ישנו עור בהיר וכהה. המלנין עוזר בהגנה מפני נזקי שמש, מה שקרוי קרני UV. כאשר אנחנו חושפים את העור לשמש, המלנין מופרש בקצב גבוה כדי להגן על הגוף מפני אותה קרינה יוקדת. אחת מהתוצאות של הפרשה זו, הוא אותו שיזוף שנשים וגברים רבים רוצים להשיג".

עם זאת, ראוי לציין כי מלבד אותם נזקי שמש וגנטיקה, כתמי עור מופיעים גם בזמן ההריון, כחלק משינוי הורמונלי שהגוף עובר. גם בעת נטילת גלולות, בעיקר חדשות, עלולים להופיע כתמי עור באזורים שונים, בעיקר בחלק העליון של הגוף. אגב, שלא כמו בבעיות רפואיות קוסמטיות אחרות כמו מילוי כף היד או בוטוקס, לכתמי השמש אין שום קשר לגיל מסוים, והוא מופיע בכל שכבות הגיל.

האם כל הכתמים זהים אצל כל בני האדם?

לדעת ד"ר רודניצקי, התשובה שלילית. "גם אם נערוך מחקר וניקח רק נבדקים הסובלים מכתמי שמש שנוצרו בעקבות כתמי שמש, נראה שאצל כל נחקר הצבע, הגודל ועוד מאפיינים – שונים מאחד לשני. לכן, מומלץ להגיע לייעוץ ולאבחון ראשוני של הכתמים שאותם רוצים להוריד, כדי לבדוק אותם ולבחון את דרך ההסרה".

"טיפול קל ופשוט שמעלים את כתמי העור" | צילום: יח"צ

איך מסירים את אותם כתמי שמש הקרויים פיגמנטציה?

ד"ר רודניצקי אומר כי ישנן מספר שיטות להסרת כתמי עור, אך היעילה ואופטימלית ביותר היא באמצעות מכשיר ה-Ellipse – מכשיר המשדר פולסים קצובים, קצרים ובטוחים לשימוש, המכוונים אל אזור הכתם. אותה מערכת, מסננת את האור כדי להבטיח כי אורכי הגל בהם נעשה שימוש, נספגים בהמוגלובין הנמצא בתוך כלי הדם העדינים ובמלנין שבכתמי הפיגמנטציה.

"כאשר תאים המכילים כמות רבה של מלנין והמוגלובין עוברים את הטיפול, אזור המטרה מתחמם ומתפוגג בתוך כמה אלפיות שניה. לאחר הטיפול בכתמי פיגמנטציה, העור יראה חלק יותר וצעיר יותר, וגם מרקמו ישתפר בעקבות הטיפול", הוא אומר.

מבלי להיכנס לנושאים רפואיים מסובכים, ניתן לומר שהמכשיר ממיר את קרני האור לחום, מה שהורס את הפיגמנט המצוי בעור, ובכך הוא נעלם בצורה הדרגתית. קל ופשוט, בעיקר בהתחשב בכך שלא מדובר בניתוח או בהליך רפואי מסובך. כמו כן, ניתן לחזור לשגרה כבר עם סיום הטיפול להסרת כתמי עור, אך מומלץ שלא לחשוף את האזור לשמש ישירה במשך כמה ימים.

ד"ר עודד רודניצקי הינו רופא מוסמך לטיפולים אסתטיים, חבר באגודה הישראלית לאסתטיקה, ובעל שם בינלאומי בתחום המזותרפיה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...