Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אמש התקיים טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה

אמש התקיים טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה
צילום: גידי לויתן.

ראש עיריית פתח תקוה: "אנו פועלים כל השנה כדי לזכור את הנספים ולספר את סיפורם של השורדים"

טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה
צילום: גידי לויתן.

טקס יום השואה הבינלאומי התקיים אמש (ראשון) במעמד ראש העיר רמי גרינברג, יו"ר המרכז העירוני להנצחת השואה משה פלדמר, המשנה לרה"ע רפי דהן, חבר מועצת העיר צבי בליץ , שורדי שואה, תלמידי בתי ספר ותושבים.

הטקס נפתח על ידי מיכל אשר שציטטה את דבריו של המפיק ברנקו לוסטינג כשקיבל ביחד עם סטיבן שפילברג את פרס הסרט הטוב ביותר על "רשימת שינדלר" בשנת 2011, מול בלוק מספר 24 באושוויץ, חגג לוסטיג בן ה- 78 את בר המצווה שלא יכול היה לחגוג בנעוריו, כשהיה אסיר באותו הבלוק: "המסר שאני רוצה לחלוק אתכם היום, הוא הלקח החשוב ביותר שלמדתי משהותי במחנה ההשמדה. זהו מסר של סובלנות. "סובלנות היא משאלת בר המצווה שלי היום ו"לעולם לא עוד" הוא החלום שלי תמיד". ברנקו לוסטיג ז"ל הלך לעולמו בחודש נובמבר האחרון.

טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה
צילום: גידי לויתן.

לאחר מכן, הוקרן הסרט "תיכונים תאומים זוכרים" במסגרת מיזם תיכונים תאומים הפועל תחת המחלקה לקשרי חוץ של עיריית פתח תקוה. תלמידי המיזם מישראל ביקשו מחבריהם מחו"ל לקחת חלק בהנצחת השואה ביום השואה הבינלאומי.

הדלקת שישה נרות זיכרון על ידי ניצולי שואה תושבי העיר: יפים דימאנט, רבקה בלן, דוד טאובקין (אשר נבצר ממנו להגיע ובשמו הדליקו את הנר מספר תלמידים ותלמידות), גולדה ברילובסקי, גיורא קפלן ושלום קור שסגר באירוע מעגל, שכן ההצגה "מכתבים לאחי" שהוצגה בהמשך הערב היא על ילדי טהרן, ושלום קור הוא אחד מאותם ילדים. בסיום הטקס נישאה תפילת אל מלא רחמים, מפי החזן יעקב בש.

רמי גרינברג ראש העיר ציין בדבריו את חשיבות ההנצחה, ואמר "אנו בפתח תקוה פועלים כל השנה כדי לזכור את הנספים ולספר את סיפורם של הניצולים. פעילותנו משמשת דוגמא לערים אחרות בארץ והעשייה שלנו בתחום היא רבה. לצערנו, עדיין קיימים ברחבי העולם מכחישי שואה אך אנו מאוחדים ונחושים בצדקת הדרך ונוודא כי שואה כזו לא תחזור לעולם. השנה אנו מציינים  75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, עדיין חיים בקרבנו שורדי שואה שחוו את הזוועות כילדים צעירים וחובה עלינו להמשיך ולספר את סיפורם על מנת לשמר את הזיכרון ולחנך את הדורות הבאים".

טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה
צילום: גידי לויתן.

משה פלדמר יו"ר המרכז העירוני לשואה ציין בדבריו כי "החובה שלנו בדורנו היא להמשיך ולהתמודד מול אותם מכחישי השואה. להמשיך וללמד את הדור הצעיר בקורות עמינו ויחד עם זאת לזכור כי אנחנו עם ריבוני בארצנו, הנטוע בשורשים עמוקים ואף אחד לא יוכל לנו!" עוד הוסיף פלדמר כי הוא מקווה שהשנה בסיוע ותמיכת ראש העיר רמי גרינברג יקום מבנה קבע למרכז העירוני לשואה בו ניתן יהיה לקיים פעילויות לבני הנוער, לבני הדור השני ולשורדים החיים עמנו.

מיכל אשר מנהלת המרכז שהנחתה את האירוע ציינה כי בימים אלה מתחיל חידון בין בתי הספר ששיאו יהיה בחידון העירוני שיתקיים ביום השואה בכ"ז בניסן. החידון מיועד לתלמידי כיתות י' ומתקיים זו השנה הרביעית ברציפות ע"י המרכז העירוני להנצחת השואה ובסיוע של מוטי מלאכי.

את הטקס ליוו בשפת סימנים אביבה גר ותלמידות אשר במסגרת המעורבות החברתית לומדות את שפת הסימנים בהנחייתם של יהונתן שיוביץ ואמיר מירום, במרכז הנוער גלים בניהולה של מיטל מימון.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת סופר פארם משיקה חנות דגל חדשה ויוקרתית המשתרעת על שטח של כ 800 מ"ר
ההשקעה בסניף סופר פארם החדש נאמדת בכ 3 מיליון ש"ח רשת...
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...