Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הראש הדיגיטלי – הבית של מנהיגי הדיגיטל בישראל עם תוכניות "לייב" בהגשת ובעריכת יעקב אילון

הראש הדיגיטלי – הבית של מנהיגי הדיגיטל בישראל עם תוכניות "לייב" בהגשת ובעריכת יעקב אילון

השבוע התארח בתוכנית אנטוניו אספניה סוריאנו, מנהל בכיר באקסנצ'ר העולמית, מומחה לצרכן האירופאי, בהרצאה בנושא – איך הקורונה תשנה את צרכן העתיד? ומה מנכ"לים צריכים לעשות בכדי להתאים את החברות לשינוי ?

קהילת הראש הדיגיטלי, הבית של מנהיגי הדיגיטל בישראל, אשר בראשה עומד פרופ' ישע סיון, מומחה לחדשנות דיגיטלית ומנכ"ל איי-8, ממשיכה את סדרת התוכניות המיוחדת לבכירים, לחברי הקהילה וללקוחות ושותפי חברות איי-8 ואקסנצ’ר. סדרת התוכניות "הראש הדיגיטלי לייב" מתנהלת בפורמט של העמקה ודיון ומתקיימת באופן מקוון דרך זום בעריכתו והגשתו יעקב אילון.

במפגש השבוע התארח אנטוניו אספניה סוריאנו יועץ ומנהל בכיר ב – Accenture העולמית עם ותק של למעלה מעשרים שנה בחברה בתחומים שונים דוגמת מוצרי צריכה, קמעונאות ומדעי החיים. בעל ניסיון של למעלה מ 12 שנים בהובלת תוכניות טרנספורמציה / CRM מורכבות מנקודת מבט מקומית ובינלאומית ב- Salesforce Multi-Cloud וב- Veeva.

הרצאתו של אנטוניו עסקה בנושא – איך הקורונה תשנה את הצרכן ומה המנכ"לים יכולים לעשות בכדי להתאים את החברות לשינוי זה.

המשבר הזה הוא שונה. מיליארדי אנשים ברחבי העולם שינו את ההתנהגות שלהם כמעט באופן מידי, עם השפעה עמוקה ומתמשכת לעסקים באשר הם.

כתגובה למשבר חברות גדולות באירופה פועלות בנושאים של חדשנות ואחריות חברתית. אנטוניו נתן מספר דוגמאות עם החברות הבאות:

חדשנות

  • CCEP (Coca Cola European Partners) משקיעה בסטארט אפ המחזור CuRe Technology
  • חברת Anheuser-Busch בעלת מותג הבירה Busch הודיעה על השקת Busch Light Apple זהו מהלך היסטורי שכן במהלך 65 שנות קיום המותג הוא מעולם לא פיתח בירה עם טעם שונה.
  • מונדלז אינטרנשיונל, ענקית המזון הכריזה על מהלך בו תשנה את אריזות המוצרים לאריזות ממוחזרות.
  • Givaduan – החברה הגדולה בעולם בתעשיות הטעם והריח, השיקה את מותג VivaScentz מותג עם יתרונות הוליסטיים הראשון מסוגו בתעשיית הניחוחות.

אחריות חברתית ובריאות

  • Nestle תומכת בברית האירופית לחניכות (European Alliance for apprenticeships) בכדי להילחם באבטלת הנוער שנמצאת בעלייה והקימה את יוזמת Nestle Needs Youth
  • חברת Trajet הצרפתית מפתחת בד המתנקה בעצמו (למשל, קטיפה) שיכול להרוג את וירוס הקורונה על ידי פוטו-קטליזה.
  • חברת Mary Kay – חברת השיווק האמריקאית השישית בגודלה בעולם בשיתוף פעולה עם החברה לשימור הטבע (The Nature Conservancy) לשמירה על ערוצי המים.
  • מותג הבירה הספרדי Mahouהודיעו כי יתרום 10 מיליון ליטר בירה (75 מיליון יורו) לברים כדי לעזור להם להחיות את העסקים שלהם.

צרכנים מתמודדים עם מגוון רגשות כאשר הם חושבים כיצד ייראה העתיד. במחקר שעשתה Accenture חולקו הצרכנים חולקו לחמישה סוגים והסבירו כיצד מתנהג כל סוג של צרכן בעקבות משבר הקורונה:

  1. On The Edge – מהווים 20% מכלל הצרכנים

מודאגים מאד מהבריאות שלהם, מהיציאה החוצה וחווים חוסר בטחון בעבודה.

42% מהם לא יוציאו כסף שתכננו להוציא בעתיד. 60% מה מחפשים הכנסה חדשה

צרכנים אלו ירגישו הכי פחות נוח לצאת למקומות ציבוריים בחצי שנה הקרובה.

  1. Tentative Returner – מהווים 23% מכלל הצרכנים

הם יהיו זהירים  מחזרה לחברה וחזרה לשגרה רגילה, יצמצמו וימתנו את ההוצאות העתידיות. ימנעו מיציאה למועדונים, ברים ושימוש בתחבורה ציבורית. חוששים מהכלכלה ומבריאות הציבור.

  1. Reinvented – מהווים 11% מכלל הצרכנים

אנשים אלו רואים את המשבר כהזדמנות לשיפור עצמי. 78% מהם קונים תוצרת מקומית  69% – בודקים מקורות הכנסה נוספים. סביר שיחוללו שינויים בהרגלי הקניות ובמנהגים אישיים.

  1. Stubbornly Seeking Normal -מהווים  28% מכלל הצרכנים

הם מפחדים לחזור לדרך בה הדברים התנהלו פעם. לא סביר שיעשו קניות בעלויות גבוהות.  31% מהם לא ישנו את דפוס ההוצאות לאחר ההתפרצות. הכי פחות סביר שיעמדו בהגבלות כעת או בעתיד.

  1. YOLO – מהווים 17% מכלל הצרכנים

חיים את הרגע כדי לפצות על מה שאבד. הכי סביר שיבזבזו הרבה אחרי שההתפרצות תשכח חושבים שהמגבלות אינן מועילות. 50% מהם מרגישים נוח לבקר בברים או מועדונים ואירועי ספורט בששת החודשים הקרובים.

95% מכלל הצרכנים עשו לפחות שינוי אחד משמעותי בדרך בה הם חיים, קונים ועובדים ויש לכך השלכות:

  • הצרכן שחשבתם שאתם מכירים – לא קיים יותר. צריך להכיר מחדש את הצרכנים ולהבין את השינויים שהם עברו, והערכים החדשים שהם אמצו.
  • יהיה צורך להגדיר מחדש פילוחים צרכניים – והתובנות שהן בנויות עליהן.
  • יש צורך לזהות מה הצרכנים צריכים או חווים כרגע: אם זה צמצום בהוצאות, דאגה לבריאותם, מנהגים חדשים או הצורך לחיות את הרגע.
  • הכירו את הערכים החדשים העולים מההתנהגויות הצרכניות החדשות.

בעקבות השינויים הללו, Accenture  תבעו חמישה חוקים לטרנספורמציה דיגיטלית עבור מנכ"לים שכדאי שייושמו במהלך ואחרי משבר הקורונה, בנוסף לנקודות חדשות שעליהם להבין בעקבות השינויים הצרכניים שיצר המשבר:

  • המשבר הזה הוא שונה. מיליארדי אנשים ברחבי העולם שינו את ההתנהגות שלהם כמעט באופן מידי, עם השפעה עמוקה ומתמשכת לעסקים.
  • חברות לא יכולות פשוט להוריד מחירים, הן חייבות להגיע במהירות לנוכחות דיגיטלית מוגברת בכדי לעמוד בציפיות של הלקוחות, להסתגל לאתגרים הבריאותיים שהמשבר הביא אתו ולעבור לאפשרויות צמיחה חדשות.
  • רוב החברות יבינו שהן מפגרות מאחור במסע הדיגיטלי ושהרף עלה. בכדי לצלוח את התחרות מנכ"לים צריכים לחשב מסלול מחדש ולהבין מהם החוקים החדשים.

חמשת החוקים של Accenture עבור מנכ"לים

  • לעבור לענן – על המנהלים לבנות בסיס דיגיטלי ולבסס אותו במהירות על פני העסק שלהם. וזה אפשרי רק עם בסיס ענן חזק, המספק את היתרונות בחדשנות, ביעילות ובכישרון לעשות דברים בצורה מהירה.
  • בנה את ה- A-Team"" הדיגיטלי שלך – חברות חייבות להיות מצוינות דיגיטלית בכדי לתת מענה מהמעלה הראשונה ללקוחות. אך יצירת בסיס דיגיטלי במהירות לא יכולה להיעשות לבד. היא דורשת קשרים מסוגים חדשים עם חברות דיגיטליות, טכנולוגיה וענן. גייסו את הקומץ שיכול לעזור לכם לבנות ולהיות חלק מהליבה הדיגיטלית של העסק.
  • ללמוד – ארגונים חייבים לחשוב מעבר לדרכים המסורתיות של עשיית עסקים כדי לפתור בעיות מורכבות. חשוב ללמוד עוד מלקוחותיכם, מעובדיכם ומהמובילים בענפים זהים לשלכם ואחרים.
  • עברו למודל "רזה" – כמעט בן לילה ארגונים החלו לעבוד מהר בכדי להפוך להיות דיגיטליים ולעבוד מרחוק, ומנכ"לים טוענים שהם לא רוצים לחזור למצב הקודם. בכדי לשמר את רמת הגמישות הזו יש לקחת בחשבון וללמוד את המחסומים הפנימיים שנפלו בזמן המשבר ואז ליצור תהליך קבלת החלטות "רזה". יש לייעל את הרכש ולפתח את התרבות הארגונית כך שתתמוך בדרך העבודה החדשה.
  • עבדו עם מטרה – בכדי לעבוד במהירות מנהל צריך את האנשים שלו איתו. יש להגדיר מראש את המטרה, מהם השינויים שרוצים לבצע ולרתום את כוחם של העובדים להניע את השינוי ולפעול בזריזות.

חברות שיבינו את אופיו הייחודי של משבר זה ויישמו את כללי השינוי החדשים הללו, תהיה להן ההזדמנות לצאת חזקות יותר מהמשבר ולהיות מנהיגות המחר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ליווי משפטי שוטף של העסק שלכם: צעד חשוב בדרך להצלחה
ככל שפעילותו של עסק היא רחבה יותר וככל הוא מצליח...
מועדון בת מצווה
מועדון בת מצווה גליס: המקום המושלם לחגיגת בת מצווה בלתי נשכחת!
אם אתן מחפשות מקום מיוחד שיאפשר לכן לחגוג בת מצווה...
"יום אחד בריא יכול לשנות חיים שלמים" פרויקט חדש - Wellness Day בעמותת קהילת שבט הנובה
עמותת קהילת שבט הנובה, שהוקמה כחלק מיוזמת מפיקי פסטיבל הנובה...
איך מעצבים ומקימים ביתן לתערוכה?
בדרך כלל המטרה של תערוכות שעוסקות בתחומים שונים היא להציג...
חוזרים לבית הספר: ארוחות ב-25 ש"ח בקניון רננים
קניון רננים יוצא במהלך מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים ומציע...
תזמינו לי אמבולנס: ערב הוקרה למתנדבי נוער מד"א בפארק הירקון עם הזמרת נועה קירל
מרחב דן של מד"א אירח ערב הוקרה ומסיבת מתגייסים לכ-500...
טעם של מסורת עם נגיעה של חדשנות
האם אי פעם חלמתם על אירוע שבו האוכל לא רק...
החשיבות בבחירת המזון הנכון לחיית המחמד שלכם
אם תשאלו כל ילד קטן, כנראה שאחד הדברים שהם מבקשים...
האם אפשר להפוך את האימון לפעילות מהנה?
אנחנו מצד אחד חיים בעולם בו לכל אחד מאיתנו יש...
להיט בובות הסקוושימלו שכבש את ילדי העולם לראשונה ביריד לילדי ישראל
יריד בובות הסקוושימלו יפתח לראשונה בקניון עופר רחובות הלהיט שכבש את...