Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

ימי הקורונה הביאו עימם שלל אתגרים למפרסמים. מצד אחד הצורך בהבאת לקוחות ושמירה ככל הניתן על שגרת עבודה קרי יישום תקציבי פרסום ורכישת מדיה במדיות השונות ומצד שני הצורך להבין אילו חלקים בתקציב הם מבחינת חובה עבור סוכנות הפרסום או בית העסק ועל אילו ניתן לוותר.
ישנן הרבה מאוד קטגוריות פרסום ולא פחות מדיות מפרסמות בינהן פרסום בעיתונים יומיים מובילים. לעיתים פרסום בעיתון ידיעות אחרונות למשל, הוא כורח המציאות ואפילו דרישה של המחוקק שמחייב במודעות מסוימות פרסום בעיתונים הגדולים.

כמה נפוץ הפרסום בעיתונים אתם שואלים ? ובכן אם ניקח את קטגוריית המודעות המסחריות לדוגמה, נכון לחודש מאי 2020 מתפרסמות בכל יום 96 מודעות מסחריות בעיתונים השונים.

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

בחירת המדיה לפרסום המודעה

ראשית תלוי כמובן מה מטרת הפרסום ? האם מפורסמת מודעת אבל ואז ברוב המקרים תבחר מדיה לפי תקציב המפרסם או לפי מידת החשיפה שיהיה מעוניין בה. תפוצה של מקומון אינה תפוצה של עיתון כמו עיתון ידיעות אחרונות ועובדה זו תבוא לידי ביטוי גם בתמחור המודעה.

אם המפרסם רוצה לפרסם מודעה משפטית – זו תצריך כבר ידע בפרסום מודעות מהסוג הזה והכרת דרישות החוק על בוריין. לעיתים מדובר במקרים בהם בית המשפט דורש את הפרסום. מכיוון שפרסום מודעה משפטית הוא הליך הכפוף להחלטת בית משפט, ישנה חשיבות עצומה להקפדה על הכללים הנדרשים כחלק מהליך של גילוי נאות על פי חוק.

לדוגמה בפרסום מודעה על מינוי מנהל עזבון, החוק מחייב אותנו לפרסם מודעה בעיתון בשפה העברית, לפחות בעיתון אחד ואילו בפרסום מודעת ריקול (החזרת מוצר/קבלת החזר כספי), החוק מחייב אותנו לפרסם בלפחות שני עיתונים יומיים.

עיתוני לווין ומקומונים

לכל עיתון גדול, ישנם מגזינים ומקומונים, מדורים ועיתונות מומחית כמו עיתונים כלכליים שפרוסים תחת חסותו ולעיתים הם יכולים להוות תחליף מצויין ואף זול הרבה יותר בהשגת המטרה במחיר טוב.

אם לא ניתן לוותר כלל על הפרסום בעיתונים הגדולים, שווה לבדוק אם ניתן לשלב מקומונים או מגזינים ואז להוזיל משמעותית את חבילת הפרסום.

מגמת הפרסום בעיתונים

כפי שהבנו העיתונות המודפסת תהיה איתנו כאן לעוד זמן רב. המחוקק נמצא הרבה מאחור בכל מה שקשור להתאמת החוק לקידמה הטכנולוגית ולא ימהר להחליפה באתרי האינטרנט השונים על אף שכל עיתון מוביל גדול מחזיק היום בפורטל אינטרנטי עצום.

לעיתונות הכתובה שמור עדיין מקום בתקציב הפרסום והיא עדיין מייצרת לא מעט הכנסות ממכירת שטחי פרסום ונדל\"ן פרסומי עבור בעליה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה אתם חייבים לדעת על הקמה של תשתית תקשורת
מאז שאתם מנהלים את העסק שלכם התקשורת בו לא מספיק...
בעלי חברת הסעות? כבר עשיתם ביטוח?
אם בימים אלו אתם עסוקים בהקמה של חברת הסעות, אתם...
חלוקת רכוש המנוח באופן ניטרלי ורגוע- כך תעשו את זה
חלוקת רכושו של המנוח, גם אם הדבר נעשה בהתאם לצוואה...
להתמודד לבד מול הוצאה לפועל או בעזרת עורך דין?
ההוצאה לפועל, או בשמה הרשמי רשות האכיפה והגבייה, מוסמכת להטיל...
לא רק למטבח- נירוסטה כמו שעוד לא הכרתם
תחום הבנייה והייצור, בין תחומים רבים אחרים, עושים שימוש נרחב...
איך שומרים על סטריליות בשטח?
אם בעידן טרום קורונה היינו צריכים להסביר לילדינו מדוע האחות...
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...