Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אם כבר להמתין במרפאה, אז שיהיה בכיף

אם כבר להמתין במרפאה, אז שיהיה בכיף
מקור pixabay

אף אחד לא אוהב לחכות יותר מדי זמן. עמידה בלוחות זמנים היא אחד מן העקרונות הבסיסיים של חווית לקוח חיובית בניהול מרפאה, בפרט כאשר מדובר במתן שירותים לשורה של לקוחות בזה אחר זה, כמו במרפאה או בקליניקה. במקומות כאלה המתנה היא בדרך כלל בלתי נמנעת, אולם החדשות הטובות הן שבעזרת תכנון נכון אפשר לשמר את החוויה החיובית.

אם כבר להמתין במרפאה, אז שיהיה בכיף
מקור pixabay

המתנה בקליניקה או מרפאה היא כורח המציאות

פעמים רבות המתנה נגרמת כתוצאה מאי סדר, מאיחורים, אי הקפדה על נהלים ויתר בעיות בניהול התורים של המקום. למעשה יש הטוענים שזו אחת הסיבות העיקריות שהובילו לפיתוחן של מערכות ניהול תורים בקליניקה כמו טיפולוג, המאפשרות לשלוט בצורה אופטימלית על קביעת התורים בקליניקה, לשלוח תזכורות ללקוחות ובעת הצורך להקדים תורים של מטופלים אחרים וכדומה. 

מצד שני, יש פעמים בהן גם מערכות ניהול התורים היעילות ביותר לא מונעות המתנה. קורה למשל שמטופל בוחר מיוזמתו להגיע מוקדם או שקרה מקרה דחוף ומורכב שבעקבותיו נוצר איחור בתורים העוקבים. במקרים כאלה אין ברירה אלא להמתין, ולכן כדאי לתכנן בהתאם את פינת ההמתנה כך שיהיה כמה שיותר נעים ונוח לשבת בה.

איך הופכים את ההמתנה למהנה יותר

רוב פינות ההמתנה דומות אלה לאלה: שורה של כסאות לא נוחים צמודה אל הקיר, שולחן קטן עם מגזינים ואולי טלוויזיה דולקת. נסו להציע לממתינים מספר אפשרויות שונות, כגון ישיבה סביב שולחנות עבור משפחות, פינת משחקים לילדים או מקום שקט שבה הממתינים העסוקים יותר יוכלו לחבר מחשב ולעבוד ממנה. כסאות שניתן להזיז יקנו לממתינים תחושה מסוימת של שליטה, יאפשרו להם להתיישב במקום הנוח ביותר וימנעו מהם את הצורך לשבת ליד זרים.

בנוסף כדאי ליצור עבור הממתינים אפשרויות עיסוק מגוונות ככל האפשר. אינטרנט אלחוטי נחשב היום מובן מאליו בכל מסעדה ומלון, אז למה לא בחדר ההמתנה? הרי אם בעבר נהוג היה לערום מגזינים על שולחן קטן, כיום הממתינים נוטים לשקוע במכשירים הסלולריים שלהם ולשחק או לעבוד תוך כדי ההמתנה. אפשר גם להוסיף קערת סוכריות, בר מים או פינת קפה צנועה כדי להנעים את שהות הנוכחים, ואם יש טלוויזיה – כדאי לאפשר לנוכחים לשלוט בערוץ או בגובה הווליום.

באשר לעיצוב פינת ההמתנה מבחינת חומרי גלם, צבעים וסידור בחלל, מומלץ לחשוב מראש על עיצוב שמצד אחד יהפוך את החדר למהנה לשהות בו (צבעים חמים, אביזרים דקורטיביים מעניינים) ומאידך שיתאים לעיצוב של יתר החללים במקום. המשכיות עיצובית מבחינת קשת צבעים וריהוט תסייע ליצור אצל המטופל תחושה נוחה יותר, כאילו כבר החל את התהליך שלשמו הגיע, כך שההמתנה תהיה פחות בולטת.  

לסיכום

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המתנה היא לנסות למנוע אותה, אולם לעיתים היא בלתי נמנעת. חשוב לזכור שכמה שניות של המתנה, קל וחומר דקות ארוכות, עשויות להשפיע על כל החוויה של המטופל – ולכן כדאי להשקיע מאמצים בתכנון ועיצוב הפינה הזו בחלל והפיכת השהייה בחדר ההמתנה לחיובית ואפילו מהנה. אם שם מתחילים רוב הביקורים, כדאי שהם יתחילו ברגל ימין.

כתבה זאת נכתבה בשיתוף טיפולוג – תוכנת ענן לניהול קליניקה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים מסכם את השנה החולפת בתחום ההזרקות והניתוחים בישראל לקראת קונגרס תל אביב 2024
כ- 90 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי וכ - 700...
חלוקת רכוש המנוח באופן ניטרלי ורגוע- כך תעשו את זה
חלוקת רכושו של המנוח, גם אם הדבר נעשה בהתאם לצוואה...
להתמודד לבד מול הוצאה לפועל או בעזרת עורך דין?
ההוצאה לפועל, או בשמה הרשמי רשות האכיפה והגבייה, מוסמכת להטיל...
לא רק למטבח- נירוסטה כמו שעוד לא הכרתם
תחום הבנייה והייצור, בין תחומים רבים אחרים, עושים שימוש נרחב...
איך שומרים על סטריליות בשטח?
אם בעידן טרום קורונה היינו צריכים להסביר לילדינו מדוע האחות...
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...