Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי מתיחת בטן?

מהי מתיחת בטן?
קרדיט pixabay

ניתוח למתיחת בטן מטרתו  לעצבאת  הבטן. במהלך הניתוח המדובר מסירים את עודפי העור וכן את השומן התת עורי שבאזור הבטן ומהדקים את הדופן של הבטן בקו האמצע. לעיתים יהיה צורך גם למקם את הטבור מחדש. התוצאה של הניתוח היא הצערה של דופן הבטן. המטופל יקבל עור מתוח בבטן ומראה אסתטי של הטבור. מדובר על ניתוח אשר מבצעים בעיקר משיקולים אסתטיים, אך גם שיקולים רפואיים לפעמים עומדים על הפרק.

ישנן סיבות שונות שבגינן מבצעים את הניתוח המדובר, כאשר הסיבה המרכזית היא ההידלדלות של העור וההצטברות של השומן התת עורי בבטן במשך השנים וזאת בשל העובדה שעור הבטן מאבד באופן הדרגתי את הגמישות שלו ושומן מצטבר תחתיו. אצל נשים השומן יצטבר בעיקר באגן ובבטן התחתונה ואילו אצל גברים השומן מצטבר בעיקר במותניים ובקיר הבטן. עודפי העור והשומן התת עורי יוצרים לבטן מראה מדולדל, רפוי ובעיקר לא אסתטי ועל כן, ניתוח מהווה אופציה לצורך הצערת מראה הבטן וקבלת מראה יותר טוב.

את הניתוח לא פעם מבצעים גם לאחר הריונות ובייחוד בכאלה שבהם מתרחשת עלייה רצינית במשקל  וכן לא פעם גם לאחר ירידה משמעותית במשקל שאחריה נותרים לאדם עודפי עור רציניים מאוד.

מהי מתיחת בטן?
קרדיט pixabay

סיכונים אפשריים של ניתוח מתיחת בטן

כמו לכל ניתוח גם לניתוח המדובר עלולים להיות סיבוכים שונים, יחד עם זאת, הסיבוכים נדירים למדי. הסיבוכים הנפוצים הם: היפרדות של שולי הפצע והצטברות של נוזלים בחלל שבין  המעטפת השרירית לבין העור, זיהום, צלקות מעובות, לעיתים יופיעו גם המטומות שהם הצטברות של דם לאחר הניתוח שתדרוש ניקוז בחדר ניתוח. סיבוכים נדירים יכולים להיות קרישי דם בוורידי הרגלים וכן תסחיף ריאתי. כמו כן, לעיתים יכול להתרחש נמק של העור בבטן התחתונה. מדובר על מצב שיכול להתרחש בעיקר בקרב מנותחים שמעשנים ועל כן זאת אחת הסיבות שמעשנים נדרשים להספיק לחלוטין לעשן שלושה שבועות לפני הניתוח.

חשוב מאוד להיות מודעים לסיכונים ולהתייעץ עם הצוות הרפואי בכדי לבצע את כלל הפעולות שיקטינו עד כמה שניתן את האופציה לסיבוכים אפשריים.

החלמה מהניתוח

לאחר הניתוח הגוף יעבור תהליך של התאוששות שבמהלכו הוא יסתגל לשינויים הפיזיים אשר התרחשו בשל הניתוח. ההתאוששות תהיה הדרגתית ושונה בהתאם ממנותח למנותח. לא פעם האדם יסבול מהליכה שפופה בשל כאב ותחושה של עור מתוח בבטן וכן קושי מסוים לקום משכיבה. בכדי שתהליך ההתאוששות יהיה קל ומהיר יותר כדאי להתחיל ללכת כמה שיותר מהר לאחר הניתוח.

יש להשתמש בחגורת בטן במשך חודש שלם לאחר הניתוח וזאת בכדי להקל על אי הנוחות שהאדם חש, לתמוך בדופן של הבטן ולמנוע הצטברות של נוזלים.

בימים הראשונים שלאחר הניתוח ניתן להשתמש במשככי כאבים בהתאם לצורך.

את הנקזים שהוכנסו בזמן הניתוח מוציאים לאחר שכמות ההפרשות דרכם תרדם מתחת ל30 סמ"ק ביממה. לאחר שמסירים את הנקזים לרוב המנותח יחוש הקלה משמעותית בכאב.

לאחר כמה ימים תופיע תחושת גרד ועקצוץ בבטן. מדובר על סימן שמעיד על החלמה ואין לחשוש ממנו.

איך להתכונן לניתוח מתיחת בטן?

לקראת הניתוח יש לעבור בדיקה מקדימה אל המנתח אשר מעריך את איכות העור, את מידת הרפיון של העור וכן את העובי של השומן התת עורי ואת מידת הפיזור שלו ועוד. כמו כן, יש לבצע בדיקות דם הכוללות ספירת דם, תפקודי קרישה וכימיה טרם הניתוח. לא פעם המנתח ידרוש גם בדיקות נוספות בהתאם להיסטוריה הרפואית של האדם. יש להספיק לעשן שלושה שבועות לפני הניתוח וכן שבועיים לאחר הניתוח. יש להספיק ליטול ויטמין E ואומגה 3 וכן תכשירים טבעוניים נוספים שבועיים לפני הניתוח. אין ספק שחשוב מאוד להתכונן לניתוח מתיחת בטן בצורה הטובה ביותר ועל כן, כדאי לקרוא את המידע הבא –  איך להתכונן לניתוח מתיחת בטן 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
איך לדאוג לחיים נוחים לאנשים בגיל השלישי?
ישנם קשישים המעדיפים להישאר לגור בביתם ולהיות מטופלים על ידי...
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...