התגלתה בגופכם מחלה? אל תשכחו לטפל גם בנפש

התגלתה בגופכם מחלה? אל תשכחו לטפל גם בנפש
קרדיט - Freepik

מחלה משנה לחלוטין את חייו של אדם. בין אם זו מחלה כרונית הדורשת התמודדות יומיומית, ובין אם זו מחלה כמו סרטן שהיא מחלה קשה מאוד אך יכולה לחלוף, יש חשיבות רבה לא רק לעניינים פיזיולוגיים אלא גם עניינים רגשיים. ישנן מחלות כמו פיברומיאלגיה למשל שהכאבים בהן נובעים כנראה מגירוי יתר של מערכת העצבים ולא מבעיה בשרירים או המפרקים. כאן ניתן לראות את הקשר בין גוף לנפש. כאשר הנפש רגועה יותר ומערכת העצבים מגורה פחות גם הכאבים פוחתים. עם זאת, טיפולי גוף נפש הם חשובים ומשפיעים מאוד על ההתמודדות עם כל מחלה. מחלות רבות הפורצות באופן פיזי לחלוטין נובעות גם ולפעמים אפילו בעיקר מחולשה של הנפש: לחצים, חרדות או מחשבות שליליות. טיפול בנפש ובתודעה יכול להשפיע ולקדם מאוד גם את הטיפול הרפואי במחלה.

לראות את ההחלמה כמטרה באמצעות אימון אישי

לא מעט אנשים שלקו במחלה כלשהי רואים בה תכונה מרכזית באישיותם. הקושי להפריד בין מי שהם כפי שהם מכירים את עצמם לבין המחלה גורם לירידה בביטחון העצמי, באמונה ובמוטיבציה וגם פעמים רבות להשלמה עם המחלה, שזו גזירת גורל. ככל שיצליח החולה להפריד בין המחלה לבין מי שהוא, לראות במחלה מצב שהוא אמנם קיים אך חולף וזמני, כך יגדלו הסיכויים לכך שיצליח להתגבר על המחלה, וההתגברות צריכה להיות באמצעות גיוס התודעה, הנפש והגוף. בעזרת מאמן אישי קואוצ'ר יראה החולה על המחלה מזווית אחרת, יסתכל על ההחלמה ממנה כעל כל מטרה אחרת שהוא מציב לעצמו בחיים וגם יקבל את הכלים איך להתקדם בהדרגה אל עבר ההחלמה.

רפואה אינטגרטיבית: שילוב בין שיטות שונות להשגת מטרה אחת

רופאים רבים היום דוגלים ברפואה אינטגרטיבית המשלבת בין רפואה קונבנציונלית לבין רפואה משלימה. אם עד לפני כעשרים שנה הרפואה המערבית ראתה את הרפואה המשלימה כמיסטיקה ממש, היום ההתייחסות היא שונה לחלוטין. עם השנים גם נמצא שישנן מחלות או תסמונות שהרפואה המערבית לא יודעת באמת להתמודד איתן ומלבד טיפול בתסמינים לטווח קצר אין לה מה לתת. דווקא במצבים אלה נראית הצלחה רבה באמצעות טיפולי רפואה משלימה כמו דיקור סיני, הומאופתיה, נטורופתיה ועוד. הרפואה המשלימה מחפשת את שורש הבעיה והמטרה היא לטפל בו ולא בתסמינים. נמצא גם שתסמינים שכביכול לא קשורים זה לזה נובעים פעמים רבות משורש משותף. לכן, היום ישנה צמיחה של הרפואה האינטגרטיבית הנותנת מקום לכל שיטה טיפולית שתצליח להתמודד עם מחלה או בעיה.

מקום לידידות הוא מרכז  המציע מענה ומעטפת למחלות, בעיות ואתגרים באמצעות הרפואה האינטגרטיבית והפונקציונלית, טיפולים אנרגטיים, טיפולים פסיכולוגים, אימונים לחיים ועוד. מוזמנים ליצור קשר

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להפוך להורים מעצימים: סדנת העצמה אישית והדרכת הורים במרכז
חשיבות העצמה אישית והדרכת הורים בעידן המודרני, שבו ההורים מתמודדים עם...
התגלתה בגופכם מחלה? אל תשכחו לטפל גם בנפש
מחלה משנה לחלוטין את חייו של אדם. בין אם זו...
הדרך המושלמת לשדרוג השגרה היומית שלך
שגרת הטיפוח שלנו לא מסתכמת רק בשמירה על בריאות העור,...
חבר חדש לסוכה: יום אימוץ כלבים יערך בחול המועד סוכות בעופר קניותר נס ציונה בשיתוף עמותת "ראשון אוהבת חיות"
יום האימוץ יתקיים ביום שלישי ה 22.10.24 לקהל הרחב בין...
כל מה שרציתם לדעת על שתלים דנטליים
שתלים דנטליים מהווים כיום פתרון מתקדם ביותר לשיניים חסרות. ישנם...
איך לבחור מזלפים למקלחת חלומית
המקלחת היא אחד מהזמנים היחידים ביום שבו אנו עוצרים לרגע,...
עיצוב מטבחים וחדרי רחצה בירושלים – חללים מעוצבים בהתאמה אישית
עיצוב פנים מהווה חלק מרכזי בתכנון נכון של הבית, ומטבחים...
כמה חשמל צורכים מכשירי החשמל שלנו?
אם חשבתם עד היום שאין שום דבר שאתם יכולים לעשות...
חופש תנועה ללא גבולות
שינוי פרדיגמת הניידות כסא ממונע מתקפל מייצג מהפכה בתפיסת הניידות האישית....
החלפת מצבר לרכב: מצברים עד הבית בתל אביב
חיים בעידן המודרני הפכו את הרכב לחלק בלתי נפרד משגרת...
דילוג לתוכן