Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

CofaceBdi: הכנסות ענף הצמיגים בישראל כ-1.7 מיליארד דולר בשנה

CofaceBdi: הכנסות ענף הצמיגים בישראל כ-1.7 מיליארד דולר בשנה
צילום צביקה גולדשטיין

כ-4 מיליון צמיגים נמכרים בשנה.

בשוק היבוא שולטות 3 חברות שמחזיקות כ-55%-50% מההכנסות היבואנים

תהילה ינאי, מנכ"ל משותף: "המסחר המקוון נכנס לענף הצמיגים כערוץ שיווק נוסף אם כי נמצא עדיין בשוליים. אולם, נראה כי הכנסות האונליין של צמיגים מצויות במגמת גידול בשנים האחרונות והשחקנים בשוק רואים זאת כמנוע צמיחה".

הגשם שהחל לרדת בשבועיים האחרונים, לא מסמן רק את החורף המתקרב אלא גם את המועד השנתי לבדיקת צמיגי הרכב. שחיקת צמיגים מתרחשת במהלך הקיץ וגם אם יש לה השפעה מכרעת על בטיחות הנסיעה בחודשים החמים, הרי שבחורף הסטנדרטים מחמירים. בדיקת תקינות הצמיגים כחלק מהכנת הרכב לחורף, שכוללת גם בדיקת מגבים ובלמים, בהחלט מצדיקה ביקור במוסך או בפנצ'ריה גם אם הרכב לא דורש טיפול או בדיקה שנתית.

מסקירת ענף הצמיגים בישראל שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi עולה כי היקף ההכנסות ממכירת צמיגים בישראל בשנה האחרונה עמד על כ-1.7 מיליארד שקל. הענף רשם צמיחה מתונה של כ-1% ביחס לשנה הקודמת. מהנתונים עולה כי מספר הצמיגים שנמכרו בשנת 2018 עמד על כ- 3.3-3.7 מיליוני צמיגי מכוניות נוסעים וכ-500-600 אלף צמיגים המיועדים לשימוש באוטובוסים ובמשאיות.

השוק, כך עולה מהסקירה, מראה צמיחה כמותית לאורך השנים, אולם מציג שחיקה כספית, זאת בין היתר בעקבות התחרות החריפה, היבוא המוגבר מסין והשחיקה במחירים.

הערכת היקף הכנסות ענף הצמיגים בישראל (לפי שנים):

שנה סך הכנסות ענף הצמיגים בישראל (במיליארדי שקלים) שיעור

השינוי

2018 (הערכה) 1.70 1%+
2017 1.68 2%+
2016 1.65

 

מהסקירה עולה כי הכנסות היבואנים משיווק צמיגים נאמדו בשנת 2018 בכ-530 מיליון שקל, וכי 3 שחקנים עיקריים החזיקו בנתח כספי מצרפי של כ- 55%-50% מהכנסות היבואנים משיווק צמיגים בשנה זו: קבוצת "שנפ-ראלי דקה", "אוטולוקס טיירס" ו- "קו-גול יוניטרייד".

הסקירה בחנה גם את היקף רכישת הצמיגים באתרי אינטרנט: "המעבר ליבוא אישי של צמיגים באמצעות אתרי אינטרנט עדיין נמצא בשוליים ומסתכם באחוזים בודדים מסך המכירות, אולם נראה כי ההכנסות ממסחר אלקטרוני של צמיגים מצויות במגמת גידול בשנים האחרונות והשחקנים בשוק רואים זאת כמנוע צמיחה",  אומרת תהילה ינאי, מנכ"ל משותף ב- CofaceBdi ומוסיפה כי המכירה המקוונת מביאה עמה החרפה ברמת התחרות כאשר האתרים נדרשים להציג מחירים תחרותיים ואטרקטיביים.

CofaceBdi: הכנסות ענף הצמיגים בישראל כ-1.7 מיליארד דולר בשנה
צילום צביקה גולדשטיין

"בין הסיבות העיקריות לגידול בזירת המסחר האלקטרונית נציין את הגידול בהיצע אתרי מסחר, מודעות גוברת ליתרונות הרכישות המקוונות כגון מגוון רחב של מוצרים, מחירים אטרקטיביים, חיסכון בזמן ועוד. בנוסף, שיפור חווית הרכישה הדיגיטלית והורדה מתמשכת של חסמים לביצוע עסקאות באינטרנט מביאים לגידול בתדירות הרכישות באתרי המסחר", מסבירה ינאי.

"מלבד רכישות אונליין, ניתן לחלק את שוק הצמיגים לשלושה ערוצי שיווק עיקריים: פנצ'ריות, שם מתרכזת עיקר הפעילות הקמעונאית, עם הכנסות של 1.36 מיליארד שקל בשנה שמהווים כ-80% מהענף", מסבירה ינאי ומוסיפה: "ערוץ שיווק נוסף כולל את חברות הליסינג המחזיקות ציי רכב וכן לקוחות עסקיים ומוסדיים, שם מקובל לרכוש צמיגים סיניים בסיסיים, לרוב משיקולי עלות תועלת. ערוץ שיווק נוסף כולל מכירה של צמיגים על ידי מפיצים וסיטונאים הפועלים בענף".

מהנתונים עולה עוד כי מחירם של כ- 60% מצמיגי מכונית הנוסעים ( להבדיל מרכבי אוטובוסים) עומד על מחיר של עד 250 שקל לצמיג וכי מבחינה כמותית 68% מצמיגי הנוסעים הם סיניים.

הסקירה בדקה גם את רווחיות יבואני הענף ומהנתונים עולה כי הרווח הגולמי מהווה בממוצע כ-25% מסך מחזור הכנסותיהם. כמו כן, שיעור הרווח הגולמי לפנצ'ריות מהווה בממוצע כ-45% מסך מחזור ההכנסות. בחינת מדד הסיכון העסקי של יבואני הצמיגים המובילים בענף מראה כי בשנים האחרונות, רמת הסיכון של הענף הייתה נמוכה ממדד הסיכון העסקי בכלל המשק ונאמדה בסיכום שנת 2018 ב- 5.48 לעומת 6.80 בכלל המשק.

הענף מאופיין בנאמנות לקוחות נמוכה, כך עולה מהסקירה. לקוחות יבחרו לרוב להחליף את צמיגי רכבם בנקודת מכירה המציעה מחירים תחרותיים ולרוב אף תהיה ממוקמת בסביבת מגוריהם ומקום עבודתם. כמו כן, הצרכן הישראלי מוכן לרוב להתנסות במותגי צמיגים חדשים, ולא יהסס לרכוש מותג המתחרה במותג אותו רכש בעבר בשל שיקולי מחיר, ובמיוחד אם בעל הפנצ'רייה מעודד זאת. עם זאת, במקרים מסוימים, לקוחות הענף יבחרו לרכוש מנקודת מכירה קבועה, או לרכוש מותג מסוים, הנתפס בעיניהם כאיכותי ואמין.

גם הפנצ'ריות עצמן לא נוטות לגלות נאמנות עסקית ליבואן מסוים ונוהגות לעבוד עם מספר יבואנים במקביל. לכן, חלק מהיבואנים בענף מפעילים במקביל לזרוע ההפצה של הצמיגים לשוק המקומי, גם רשת פנצ'ריות, בין אם בזכיינות, בבעלות או עם שותפים וכך מבטיחים את שיווק הצמיגים שהם מייבאים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ליווי משפטי שוטף של העסק שלכם: צעד חשוב בדרך להצלחה
ככל שפעילותו של עסק היא רחבה יותר וככל הוא מצליח...
מועדון בת מצווה
מועדון בת מצווה גליס: המקום המושלם לחגיגת בת מצווה בלתי נשכחת!
אם אתן מחפשות מקום מיוחד שיאפשר לכן לחגוג בת מצווה...
"יום אחד בריא יכול לשנות חיים שלמים" פרויקט חדש - Wellness Day בעמותת קהילת שבט הנובה
עמותת קהילת שבט הנובה, שהוקמה כחלק מיוזמת מפיקי פסטיבל הנובה...
איך מעצבים ומקימים ביתן לתערוכה?
בדרך כלל המטרה של תערוכות שעוסקות בתחומים שונים היא להציג...
חוזרים לבית הספר: ארוחות ב-25 ש"ח בקניון רננים
קניון רננים יוצא במהלך מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים ומציע...
תזמינו לי אמבולנס: ערב הוקרה למתנדבי נוער מד"א בפארק הירקון עם הזמרת נועה קירל
מרחב דן של מד"א אירח ערב הוקרה ומסיבת מתגייסים לכ-500...
טעם של מסורת עם נגיעה של חדשנות
האם אי פעם חלמתם על אירוע שבו האוכל לא רק...
החשיבות בבחירת המזון הנכון לחיית המחמד שלכם
אם תשאלו כל ילד קטן, כנראה שאחד הדברים שהם מבקשים...
האם אפשר להפוך את האימון לפעילות מהנה?
אנחנו מצד אחד חיים בעולם בו לכל אחד מאיתנו יש...
להיט בובות הסקוושימלו שכבש את ילדי העולם לראשונה ביריד לילדי ישראל
יריד בובות הסקוושימלו יפתח לראשונה בקניון עופר רחובות הלהיט שכבש את...