אלתרמן פינת מזל דגים – יצירותיו של המשורר הלאומי נתן אלתרמן מקבלים אינטרפרטציה חדשה ומעניינת בהצגה בת שלושה חלקים אותה מעלה אנסמבל תיאטרון הסמטה
ההצגה מבוססת על שלוש מיצירותיו של נתן אלתרמן, המשורר הלאומי כשכל חלק מבויים על ידי יוצר אחר מנקודת מבטו. ההצגה שוברת את המיתוסים סביב יצירותיו ומקיימת דו שיח של יוצרים המתרחש בשלושה חלקים בחללים שונים על גג התיאטרון כאשר מורה דרך מעביר את הקהל במסע של כתבי אלתרמן תוך כדי דקלום כתביו כפובליציסט וציוני שהעביר ביקורת על השלטון, בנושאים אקטואליים ורלוונטיים גם בימים אלו.
הסיור מתחיל בחלק הראשון בהצגה שעוסק ביצירתו של המשורר הגדול שלא רק שלא הצליחה אלא אף זכתה לביקורות קשות. גם המשורר האהוב והמוכר זכה בקריירה שלו לחוות כישלון וקיתונות של ביקורות. על איזו יצירה מדובר מגלה הקהל במהלך ההצגה.
את החלק הזה ביימו נעמה גרינשטיין ונילי קופלר אשר גם משחקות בו.
הסיור ממשיך לחלק השני בהצגה העוסק ביצירה המוכרת "פונדק הרוחות" שהינו המחזה הראשון באורך מלא שהוא כתב. את היצירה ביימה עירית פרנק שגם שיחקה בעבר בהצגה המדברת על אהבה אלמותית, אהבה קורבנית בה הגיבורה מקריבה את עצמה, את גופה ואת חייה למען אהובה. בהצגה יש דיאלוג בין נעמי הצעירה ונעמי המבוגרת כאשר ברקע יש מסכי טלוויזיה עליהם רצים מסרים קצרים, מיידים ושטחיים שנועדו להדגיש את הניכור, חוסר הרומנטיקה והאגואיזם של האהבה. המחזה רוצה להעלות מודעות ולהעביר מחאה על הרדידות והשטחיות של ימינו, החיים כתוכנית ריאליטי וחוסר המשמעות של המילים. עירית פרנק ביימה. משחקות: אירית סוקי ועדי שור, מוסיקה כינור: מיכל סולומון, קריינות: שרון אלכסנדר.
הסיור מסתיים בחלק השלישי עם השיר שהפך לנכס צאן ברזל בחברה הישראלית "מגש הכסף". שיר המזוהה עם ההתיישבות העברית מושמע בימי זיכרון לחללי מערכות ישראל והפך לאהוד בקרב היישוב העברי לאחר מלחמת העצמאות ולסימבול איחוד העם והעצב הקולקטיבי. בהצגה השיר מקבל פרשנות שונה, חתרנית המקדשת דווקא את החיים ולא את השכול. את החלק הזה ביים: ארז חסון, משתתפים: מיכל סולומון/ אוולין גניס,טל אליאס, ארז חסון. כוריאוגרפיה: טל אליאס. לחן ומוסיקה: מיכל סולומון. וידאו ארט: נמרוד צין, תפאורה: שמעון קסטיאל.