עיריית פתח תקוה יזמה הקמת מנגנון המחבר בין עולמות התעסוקה, החינוך, התעשייה וההייטק. המנגנון מחבר בין מערכת החינוך לרצועת התעשייה וההייטק באופן כזה שכל הצדדים מרוויחים עשייה, למידה, חשיבה מקורית ויזמות.
לאחרונה התקיים חיבור משמעותי בנושא שאלוני מקצועות העתיד והחוסן האישי בין קבוצת פילת, לבין שכבת כיתות י' בעיר, במטרה לחזק בקרב התלמידים והתלמידות את קשת המקצועות העשויה להתאים להם.
כחלק מבניית התהליך, התקיים השבוע מפגש משמעותי עם מנהלי ומנהלות החינוך העל יסודי בעיר פתח תקוה, בניהולה של ד"ר ירדנה חדד מנהלת האגף לחינוך על יסודי.
המפגש התקיים בהנחיית גלית כספי, מנכ"לית פילת ורחל אלון, יועצת רה"ע לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות. במפגש נחשפו המנהלים/ות לכלי אבחון ומיפוי של מיומנויות הניהול, שהכרחיות להצלחה בעולם החדש, כמודל לקראת חיבור תלמידי ותלמידות שכבת י' בעיר לשאלון FORWARD להתאמה למיומנויות העתיד.
ה-FORWARD הינו כלי טכנולוגי שפותח בפילת לצורך הערכת כישורים שזוהו כהכרחיים להצלחה בעולם העתיד .
פילת פיתחה כלי גנרי הכולל 11 מיומנויות, שהן תולדת מחקר מקיף של "עתיד עולם העבודה" שנעשה עבור פילת, בראשות פרופסור דוד פסיג וד"ר עופר מורגנשטרן שסקר את עולם העבודה העתידי, את הכוחות המניעים המשפיעים עליו, את המגמות, מקצועות העתיד, המיומנויות הנדרשות במאה ה- 21, חינוך והכשרה במציאות מורכבת וכיווני פעולה להיערכות בעולם העבודה העתידי.
מנכ"לית פילת, גלית כספי "פילת גאה להיות שותפה של עיריית פ"ת בהכנת דור העתיד של העיר לעולם התעסוקה החדש. אנו שמחים להעמיד לרשות התלמידות והתלמידים את מגוון הכלים החדשניים שלנו, פרי של מחקרים מקיפים של השינויים והמגמות שחלים בעולם העבודה, על מנת שיוכלו לחזק, כבר במהלך לימודי התיכון, מיומנויות כגון יצירתיות, גמישות מחשבתית, חשיבה ביקורתית, חוסן ועוד, ויאפשרו להם להוביל ולהצליח בעולם החדש".