Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם כל חוסר צדק בעבודה מצדיק התייחסות?

האם כל חוסר צדק בעבודה מצדיק התייחסות?
קרדיט Canva

חשוב שכל אדם המועסק במקום עבודתו ידע גם אילו זכויות מגיעות לו במסגרת היותו שכיר. לשם כך ישנם חוקי עבודה שקובעים מהם חובת המעסיק כלפי עובדיו כמו לדוגמא- חופשות, פיצויים, זכויות סוציאליות, אי תשלום שעות נוספות, פרישה ועוד נושאים נוספים. אך האם כל סיטואציה בה ישנו סכסוך בין עובד למעביד מהווה עילה לפניה אל עורך דין לענייני עבודה, ובכן בכל מקרה שעובד סבור כי אכן נעשתה לו עוולה, אך איננו בטוח אם יש לפעול בעניין או לא, מומלץ לבצע התייעצות עם עורך דין לענייני עבודה, שכן פעמים רבות ביצוע הבדיקה יכול לגלות רכיבים נוספים שבגינם העובד היה זכאי לפיצוי והוא לא היה מודע אליהם כלל.

אין סיבה שלא תקבלו את המגיע לכם

אי תשלום שעות נוספות היא אחת מן העוולות השכיחות בהן ניתן לראות בבירור כיצד עובדים שנתנו את נשמתם למקום העבודה על מנת להתפרנס בכבוד לא קיבלו תגמול ראוי על כל השעות העבודה שביצעו.  איך תדעו אם המעסיק שלכם אינו משלם לכם כחוק על השעות הנוספות? הכל מעוגן כאמור בכללי הדין. בדרך כלל ופרט למקרים חריגים ביותר כל המעסיקים מחוייבים בתשלום שעות נוספות לעובדיהם. ככלל, על פי החוק במדינת ישראל כל אדם זכאי לתשלום על מה שמעבר ל8 שעות ביום בתנאי שהוא עובד 6 ימים בשבוע או על שעות עבודה שמעבר ל- 42 שעות בשבוע (החובה לשלם שעות נוספות היא גם ברמה היומית וגם ברמה השבועית). בהתאם, ככל שאין במקום העבודה יום עבודה מקוצר בשבוע, עובד המועסק 5 ימים בשבוע צריך לקבל שעות נוספות על עבודה מעל שמונה שעות ו-24 דקות בימים א' עד ה' או על 4 ימים בשבוע שעות נוספות מעל שמונה שעות ו-36 דקות ועל עוד יום בשבוע (היום בו החליט המעסיק לקצר את יום העבודה לאור קיצור שבוע העבודה) מעל שבע שעות ו-36 דקות. לצערנו לא כל העובדים במדינה מכירים את החוק על בוריו, וישנם מעסיקים המנצלים זאת. לכן, יש הבוחרים לפנות לעורך דין דיני עבודה המתמחה בתחום כדי להתייעץ בשאלה האם שילמו להם שעות נוספת בהתאם לכללי הדין.

אל תשאירו ליד המקרה

לעיתים מחלוקות עם המעסיק הן מאד ברורות ולעיתים לא. יחד עם זאת, אחד מאותם נושאים בהם ניתן לקבוע די בבירור האם העובד זכאי לפיצוי או לא על הפרת זכויותיו הוא בעניין חוסר תשלום על שעות נוספות ולכן זהו מסוג המקרים בהם בהחלט יש מקום לפעול בעניין, לכל הפחות על מנת לבדוק האם קיימת זכאות לתשלום שעות נוספות בנסיבות העניין.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...