Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הבליינד דיי 6.6 (Blind Day), יום ההזדהות והמודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל, צוין היום (א') ע"י המרכז לעיוור בישראל בפעם האחת עשרה

הבליינד דיי 6.6 (Blind Day), יום ההזדהות והמודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל, צוין היום (א') ע"י המרכז לעיוור בישראל בפעם האחת עשרה
קרדיט: דוברות עיריית פ"ת

הבליינד דיי 6.6 Blind Day  הוא יום ההזדהות והמודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. ה-"Blind Day" נערך השנה בסימן העלאת המודעות לקידום נגישות במרחב הציבורי לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. במסגרת זו, עשרות רשויות ברחבי המדינה, ובתוכן גם פ"ת, לקחו חלק במיזם והעלו את נושא הבליינד די על סדר היום.

הבליינד דיי 6.6 Blind Day  הוא יום ההזדהות והמודעות עם אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. יום זה מתקיים השנה בישראל זו הפעם ה- 11, אורגן לראשונה ביוני 2011 והפך ליום רשמי אשר אומץ ע"י נשיא המדינה, כנסת ישראל, ארגונים למען אנשים עם לקויות ראיה וכן משרד  הרווחה. מטרתו של הבליינד דיי היא לעורר הזדהות ומודעות עם האדם עם העיוורון ולקויות הראייה, ולקדם את המודעות ליכולותיו ולצרכיו. הבליינד דיי מקודם בכל שנה על ידי המרכז לעיוור בישראל.

קרדיט: דוברות עיריית פ"ת

ראש העיר רמי גרינברג "עיריית פתח תקוה פועלת במגוון אמצעים כדי להבטיח שירות מיטבי במרחב הציבורי לאנשים עם עיוורון ולקויות ראיה. לצד הפעילויות השונות בקהילה, אנחנו מקדמים עבודות הנגשה שונות לכלל הלקויות במיליוני שקלים מידי חודש – הן במוסדות ציבור וחינוך והן במרחב הציבורי, מתוך אחריות לאנשים עם מוגבלות, ובתוכם גם אנשים עם לקויות ראייה. אנו נמשיך לפעול לרווחתם ככל שיידרש ובהתאם לצורך הקיים. לציין כי באגף לשירותים חברתיים ובריאות בעירייה פועל מרכז לעיוורים ולקויי ראייה – בית מכיל ומכוון המספק שירות רגיש ונגיש. המרכז לעיוורים ולקויי ראייה ממוקם במתנ"ס עמישב, מונגש לאנשים עם צרכים מיוחדים ונותן מענה לתושבי העיר בכל הגילאים, בעלי ראיה ירודה".

מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל, נתי ביאליסטוק-כהן: "אני מברך על ההתגייסות של הרשויות המקומיות לארועי יום הבליינד דיי. אחת מהמטרות המרכזיות של אירועי הבליינד דיי היא להעביר את תחושותיהם של אוכלוסיית האנשים עם עיוורון ולקויות הראייה ולהסביר במעט את האתגרים שאיתם הם מתמודדים בבית ובמרחב הציבורי, בכל יום ויום.  יחד ניצור חברה סובלנית יותר ומרחב ציבורי נגיש יותר למען אוכלוסיית העיוורים בישראל ".

המרכז לעיוור בישראל הינו ארגון הגג לכלל הארגונים ועמותות הפועלות למען ובשביל אנשים עם עיוורון. הארגון פועל להגנה על זכויותיהם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה מול רשויות ציבוריות ומוסדות ממשלה, העלאת המודעות ליכולותיהם וצרכיהם, למתן נגישות לאנשים עם עיוורון וקשיי ראיה להכיר ולהשיג פיתוחים טכנולוגיים שמשפרים את תפקוד ואיכות חייהם ולקידום יכולתם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה לחיות חיים עשירים ומלאים בפעילויות נגישות של תרבות, חברה, ספורט ופנאי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...