Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום שטיפלו בנפגעי הפיגוע באלעד במפגש חוסן נפשי

החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום שטיפלו בנפגעי הפיגוע באלעד במפגש חוסן נפשי
צילום: דוברות מדא

בצאת יום העצמאות, נרצחו בפיגוע קשה באלעד 3 גברים ו-4 נפצעו. 27 חובשים ופראמדיקים של מד"א תושבי העיר נחשפו בזירה למראות קשים וטיפלו בנפגעים אותם הכירו באופן אישי. השבוע (א'), קיימו הצוותים מפגש חוסן נפשי, במטרה לשתף אודות התחושות הקשות ולתמוך בחבריהם לצוות באופן נפשי.

המפגש המיוחד, שתואם ע"י הפראמדיקית המפקחת במרחב ירקון של מד"א ענת גילגל והנהלת המרחב, התקיים בהובלת פרופ' חיים קנובלר, פסיכיאטר בכיר, ראש מחלקת בריאות הנפש בצה"ל לשעבר, המשמש כיועץ חוסן במגן דוד אדום וד"ר אלי יפה, סמנכ"ל קהילה במד"א. במהלך המפגש, בו נכחו 27 מתנדבי ועובדי מד"א אשר העניקו טיפול רפואי בזירה באלעד, סיפרו המשתתפים על התחושות הקשות, עבודת הצוות, הקושי 'לסגור' את האירוע נוכח בריחת המחבלים והמשבר מולו התמודדו, כאשר טיפלו בתושבי עירם ושכניהם. המשתתפים גילו חוסן ותחושת לכידות ושיתפו בתחושות הקשות מזירת הפיגוע.

במהלך המפגש שהתקיים בנוכחות ראש עיריית אלעד הרב ישראל פרוש, מנהל מרחב ירקון במד"א דורי חיים והנהלת המרחב שיתף גם ד"ר אלי יפה, סמנכ"ל הקהילה של מד"א ופרמדיק בהכשרתו שהגיע לזירת הפיגוע בתחושותיו. בתום המפגש חזרו הצוותים שטיפלו לזירת הפיגוע הקשה, הדליקו נרות זיכרון לעילוי נשמת הנרצחים ושרו שירי אמונה.

צילום: דוברות מד"א

מנחה המפגש, פרופ' חיים קנובלר, סיפר: "המפגש התקיים במשך שעות ארוכות ובו בלטה הסולידריות, האחדות והמשפחתיות של צוותי מד"א, אשר נתקלו בקושי נפשי מכמה בחינות – גם טיפול תוך תחושת איום משמעותי על חייהם, גם טיפול בבני עירם ושכניהם וגם היעדר תחושת 'סיום' של האירוע, נוכח בריחת המחבלים. למרות זאת, הצוותים טיפלו בזירה באופן מקצועי תוך תחושת אחדות ושיתוף פעולה יוצא דופן. הצוותים גילו לכידות חברתית, שעזרה להם להתמודד נפשית עם המאורעות. התגובה הנפשית השכיחה ביותר לטראומה אינה פוסט טראומה, אלא יצירת חוסן – וכך עשו צוותי מד"א בשטח. המפגש היה מאוד מעודד ובמסגרתו יצאו המשתתפים עם חוסן נפשי חזק יותר ותחושת לכידות חברתית ומקצועית".

מרדכי כהן, חובש ונהג אמבולנס מתנדב במד"א: "אני מתנדב במד"א 20 שנה, אבל הפיגוע באלעד היה מקרה קיצוני עבורי. כתושב העיר, לטפל בשכנים שלי מהיישוב זה רגע לא קל שהולך איתי עד עכשיו. כשאני מטפל במשמרת אני מקפיד להפריד ולנתק את הנפש מהאירוע, אבל במקרה הזה היה לי לא פשוט בכלל, נוכח הנסיבות המורכבות של פיגוע שהיה ממש מול הבית שלי. מפגש החוסן הנפשי היה חשוב ומיוחד מאוד עבורי, בו שיתפתי את שעברתי ושמעתי מהקולגות ומהחברים שלי במד"א את הצד שלהם. המפגש סייע לחוסן שלנו וגרם לכולנו להרגיש שאנחנו יחד, כולנו באותה הסירה".

חובש מד"א רכוב על אופנוע, משה בדני: "הסיטואציה הייתה מאד מורכבת והפיגוע הותיר בי משקעים לא פשוטים. ברגע שיש מי ששומע אותך ומתעניין בכל דבר קטן שעובר עליך זה משמעותי מאד. ניסיתי לרפא את הנפש בכוחות עצמי מאז הפיגוע אבל לאחר המפגש הרגשתי שחרור אדיר. אלה היו האנשים הנכונים שעמם היה צריך לדבר ולפרוק. התהליך של השיחה בהנחיה פשוט עזרה באופן חד משמעי להתמודד עם המשקעים מאותו ערב קשה".

חובש מד"א עוזיאל יונתוב שיתף: "אחרי הפיגוע הקשה שיתפתי את אשתי בתחושות שלי, אבל במהלך המפגש עם החברים במד"א הרגשתי שאני יכול לפרוק את הדברים שחוויתי בצורה עמוקה על מנת שלא להתמודד לבד. אחרי המפגש חשתי הקלה משמעותית והבנתי שאני לא לבד במערכה הזו ויש מי שדואג לי"

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "ערכנו מפגש חוסן לצוות שטיפל בפצועים באלעד בסוף השבוע האחרון, במטרה ליצור תחושת לכידות וחוסן נפשי, לשתף וליצור תחושת שיוך. לצד הליווי שאנו מעניקים למטופלים במהלך השגרה והחירום, חשוב לנו להעניק חוסן נפשי גם למתנדבים ולעובדים המסורים שלנו, אשר נחשפים למראות קשים ופועלים מסביב לשעון למען אזרחי מדינת ישראל".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בטוח שהעסק שלך בטוח? הכל על אבטחת עסקים
העסק שלך אינו סתם עוד חדר שאתה מכיר או עוד...
סלבס, מובילי דעת קהל, כוכבי רשת ומפונים מצפון הארץ הגיעו להקרנת בכורה ללהיט החופש הגדול: "גנוב על החיים" – מיניונים הגיעו בחום הגדול לקניון הממוזג: ליאת הר-לב, יניב ביטון, אנה אהרונוב ובנה אדם, השורדת גל רובין עם חמש ילדיה, לירון טנג'י, אמירה בוזגלו ועוד..
שיירה של סלבס, מובילי דעת קהל, כוכבי רשת ומשפחות מפונות...
עצרת חירום בצומת קסם: לעצור את מחדל תחנת הכוח
ראשי הרשויות ותושבים רבים מאזור ראש העין, כפר קאסם, פתח...
גוזלים נדירים של עיטם לבן זנב בקעו בספארי ברמת גן
שני גוזלים נדירים של עיטם לבן זנב בקעו במרכז הזואולוגי,...
"ליצור כדי לעצור": אירוע פתיחת התערוכה החדשה בנושא מניעת אלימות בזוגיות בצל המלחמה
השבוע נפתחה בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל בבית ציוני...
מאירים את הבית: בטקס צנוע ומרגש הקדישו יחיאל ורמי פולטר שהגיעו מדטרויט, מישיגן בית לילדים חולי סרטן ונפגעי פעולות איבה
הבית הוקדש לזכרם של בני משפחת סימן טוב - קדם...
6/6 מרוץ הלילה של פ"ת - הסדרי תנועה
ביום חמישי 6.6 יתקיים מרוץ הלילה של פ"ת ויחולו שינויים...
מייקל דאגלס חותם את ביקורו בישראל בפתאל טרמינל, חותם בספר האורחים וזוכה למחווה מרגשת
השחקן ההוליוודי, מייקל דאגלס הגיע לפני זמן קצר לפתאל טרמינל,...
מסדר הכנפיים של טייסת אלירז
טייסת אלירז הפועלת בישיבת אמית אלירז פתח תקווה, ציינה השבוע...
60 אופנועי חירום חדשים של מגן דוד אדום נופקו ל 60 -חובשים ופראמדיקים חדשים
ביום חמישי נופקו 52 אופנועי פיאג'ו mp3 בעלי נפח מנוע...