Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המופע המסכם של סדרת המופעים "חלוצי הזמר העברי"

המופע המסכם של סדרת המופעים "חלוצי הזמר העברי"
קרדיט צילום: טל מוכתר

אליהו הכהן, חתן פרס ישראל למפעל חיים בתחום חקר הזמר העברי, יגיש ויערוך בחודש יוני את המופע המסכם של סדרת המופעים "חלוצי הזמר העברי" במסגרת הפקולטה לחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי לחינוך. המופע ה-16 בסדרה "השיר לא תם" יוקדש השנה לכל היוצרים החשובים בתולדות הזמר העברי, שבמהלך השנים הוקדש לכל אחד מהם מופע שלם. במסגרת האירוע יוצגו יצירותיהם של 17 מלחינים: חנינא קרצ'בסקי, אברהם צבי אידלסון, יואל אנגל, יוסף מילט, משה ביק, פואה גרינשפון, שלום פוסטולסקי, יואל ולבה, ידידיה אדמון, יהודה שרת, נחום נרדי, מתתיהו שלם, דוד זהבי, מרדכי זעירא, עמנואל עמירן, מתתיהו אריאלי ודניאל סמבורסקי. 

אליהו הכהן הוא בכיר חוקרי הזמר העברי, שעוסק בתחום זה מאז ימי שירותו הצבאי בשנות החמישים של המאה הקודמת. הוא ערך והגיש תוכניות רבות ברדיו ובטלוויזיה, ואף כתב ספרים ומאמרים רבים על תולדות הזמר העברי מאז ראשית הציונות, ואף קודם לכן במאה ה-19, ועד השנים הראשונות של מדינת ישראל. בשנת 2013 הוא זכה בפרס ישראל למפעל חיים בתחום חקר הזמר העברי.

את הסדרה יזמה שולמית פינגולד ז"ל, שהייתה מנהלת המדרשה למורים למוזיקה (גלגולה הקודם של הפקולטה לחינוך מוזיקלי) במכללת לוינסקי לחינוך, בעקבות הופעה של אליהו הכהן בפני חברי סגל המכללה בתוכנית של שירי תל-אביב בשנת 2004. מאז שנת 2005 ועד היום (פרט לשנת קורונה) התקיים המופע מדי שנה בעריכה ובהגשה של אליהו הכהן, ובביצוע מקהלת הפקולטה לחינוך מוזיקלי בניצוחו של פרופ' רון זרחי.

אליהו הכהן: "במסגרת סדרת המופעים "חלוצי הזמר העברי" הקהל נחשף בפעם הראשונה לסקירה נרחבת של תרומתם של ראשוני המלחינים לזמר העברי. הסדרה נבנתה באופן כרונולוגי וכל מופע כלל 24-20 יצירות של המלחין וראיונות עם אנשים שהכירו את המלחינים באופן אישי. תקוותי היא שהסטודנטים לחינוך מוזיקלי שנחשפו בפעם הראשונה לשיריהם של חשובי המלחינים של הזמר העברי, ישלבו בשיעורי המוזיקה בבתי הספר את נושא הזמר העברי".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
אדום עולה- על הקיר: הוקמה הפועל תל אביב בטיפוס
אוהדי הפועל- יש לכם עוד ענף ספורט לעקוב אחריו; מטפסות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...
קניון עזריאלי אילון "נצבע בירוק"
השבוע הושקה בקניון עזריאלי אילון אפליקציה חדשנית לשימוש מבקרי הקניון...
שלישי בפשפשים 2024
בואו ליהנות בערבי הקיץ של יולי- אוגוסט ממוזיקה חיה באוויר הפתוח...
פסטיבל אביב ה - 15 של תיאטרון הסימטה
הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 9-13.7 בתיאטרון הסמטה קאנטרי קהילתי גורן...
נפתח "קפה עוטף – רעים" הסניף השני ברשת בתי הקפה החדשה 'קפה עוטף'
"קפה עוטף – רעים" הסניף השני ברשת בתי הקפה החדשה 'קפה...