Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הערב נערך טקס הענקת פרס עיריית תל אביב-יפו ע"ש סוקולוב לעיתונות הכתובה ולתקשורת האלקטרונית ופרס דוש לקריקטורה לשנת תשפ"ג 2023

הערב נערך טקס הענקת פרס עיריית תל אביב-יפו ע"ש סוקולוב לעיתונות הכתובה ולתקשורת האלקטרונית ופרס דוש לקריקטורה לשנת תשפ"ג 2023
צילום: חנוך גריזיצקי

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "במדינת ישראל יש לא מעט עיתונאים שמוכנים לשאת מחיר מקצועי ואישי כדי להמשיך לבצע את תפקידם, והזוכים והזוכות בפרסי סוקולוב הערב עומדים בשורה הראשונה שלהם.
כשזה נוגע לערכי הדמוקרטיה הליברלית, חופש המחשבה והביטוי, זכות הביקורת וזכויות האדם, כל אדם – תל אביב-יפו הייתה ותישאר מבצר נטול סדקים. מבצר שתפקידו לא רק להבטיח את הערכים האלה בתוכה, אלא גם לשמור על קיומם הכלל-ישראלי".

הערב נערך טקס הענקת פרסי עיריית תל אביב-יפו ע"ש סוקולוב לעיתונות הכתובה ולתקשורת האלקטרונית ופרס דוש לקריקטורה לשנת תשפ"ג 2023. הטקס נערך במרכז ענב לתרבות, במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, ובהשתתפות חבר השופטים, כלות וחתני הפרס.

• פרס סוקולוב לעיתונות כתובה הוענק למירב ארלוזורוב, פרשנית כלכלית בכירה בעיתון "TheMarker" ולאתר "העין השביעית".
• פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית הוענק לגיא פלג, כתב משפט חדשות 12 ולשני חזיזה יוצרת ובמאית דוקו.
• פרס דוש לקריקטורה הוענק לשי צ'רקה.

אורחת הכבוד בטקס הייתה שופטת העליון בדימוס הגב' דליה דורנר – שכיהנה עד לאחרונה כנשיאת מועצת העיתונות והתקשורת בישראל.
בקטע האומנותי נערכה מחווה לעיתונאי יהונתן גפן ז"ל שהלך השנה לעולמו, שרו וניגנו נועם קליינשטיין ואור עמרמי ברוקמן.

מדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי בטקס: "החוק הראשון שתיקן ויקטור אורבן לאחר הבחירות בהונגריה ב2010 היה חוק התקשורת, בחסותו הוקמה מכונת תעמולה שחיזקה את הממשלה והגבירה את השנאה לאופוזיציה. מה שהיה דחוף לאורבן אז, זה מה שדחוף לנתניהו ולקרעי היום- לקרב את ישראל להונגריה.
למדינת ישראל יש לא מעט עיתונאים שהם משרתי ציבור נחושים, והם מוכנים לשאת מחירים מקצועיים ואישיים כדי להמשיך ולבצע את תפקידם. הזוכים והזוכות בפרסי סוקולוב הערב עומדים בשורה הראשונה שלהם. מכיכר הדמוקרטיה בצומת קפלן-בגין – שסמוך לבית העיתונאים – ומכל הכיכרות והצמתים, נושבת אליכם רוח גבית של מאות אלפי אזרחים שאומרים לכם, העיתונאים, כמו למשרתי הציבור במערכות המשפט והממשל – אנחנו מאחוריכם. תמשיכו לעשות את שלכם ואנחנו את שלנו. עד שתעבור הגזירה מן הארץ האהובה של כולנו".

פרס סוקולוב לעיתונות הכתובה:
עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את הפרס ע"ש נחום סוקולוב, כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם על העיתונות הכתובה והתקשורת האלקטרונית – טלוויזיה ורדיו, וכן לציין תחקירים וכתבות עומק שנעשו בשנתיים שקדמו להענקת הפרס, התאפיינו בחשיבות ציבורית מיוחדת וביטאו מצוינות עיתונאית.
חברי ועדת השופטים: גל גבאי (יו"ר), יפעת גליק, אוהד חמו, פרופ' אורן מאיירס, פרופ' ליאת שטייר-לבני, החליטו להעניק את פרסי סוקולוב לעיתונות הכתובה לשנת 2023: למירב ארלוזורוב, פרשנית כלכלית בכירה בעיתון "TheMarker" ולאתר "העין השביעית".

מירב ארלוזורוב – מבכירות הפרשניות בישראל. בטורי הכלכלה שלה היא מַציגה עומק עיתונאי מרשים במקצועיות בהקפדה על פרטים, ובתוך כך יוצרת מציאות אמינה. היא גם מרבה לעסוק בתחומים הנוגעים ישירות לאיכות חייו של התושב ומעלה לסדר היום הציבורי בעיות הקשורות לדמוגרפיה, תעסוקה, תחבורה, כלכלת חינוך, כלכלת בריאות ותחרות בתחום הבנקאות. טיפולה המתמשך והעקבי בתחומים האלה מייצב אותה בראש עולם העיתונות הכלכלית בישראל.

אתר "העין השביעית" – מאז הקמתו, ב-1996 סיפק כתב העת "העין השביעית" את הבימה המרכזית לדיון מעמיק, ביקורתי ובלתי תלוי בתקשורת הישראלית – בהישגיה ובחולייה, על מה שראוי לשבח ומה שמצריך שינוי עמוק. ומ-2008 כשנהפך לאתר אינטרנט הוא ממשיך לחשוף את המהלכים הנסתרים, שמתרחשים מאחורי הקלעים ומעצבים את התכנים ואת התהליכים שעוברת המציאות הישראלית. העובדה שהאתר מתקיים מתמיכה של אלפי קוראים וקוראות מבטיחה את העצמאות של המערכת שלו המשמשת דוגמה לחיקוי לכל מי שחפץ בקיומה של תקשורת עצמאית בישראל.
חברי מערכת "העין השביעית": עורך ראשי – שוקי טאוסיג, כתבים – איתמר ב"ז ואורן פריסקו.

פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית:
חברי ועדת השופטים: נחום ברנע (יו"ר), תמי ליטני, רוני לינדר, פרופ' פול פורש, ענת סרגוסטי, החליטו להעניק את פרסי סוקולוב לעיתונות האלקטרונית לשנת 2023: לגיא פלג, כתב משפט חדשות 12 ולשני חזיזה, יוצרת ובמאית דוקו.
גיא פלג- מהעיתונאים הבולטים והמשפיעים בישראל. בעבודתו בתור כתב המשפט של חדשות 12 הוא חשף שורה של פרשיות מתחום המשפט שטלטלו את המדינה. בחריצות, בהתמדה ובאומץ הוא התמודד עם אישי-ציבור, פרקליטים, קציני משטרה ועורכי-דין, העלה על סדר-היום סוגיות שהושתקו, ותרם תרומה של ממש לעשיית הצדק, לשיח הדמוקרטי ולשמירה על טוהר המידות בחברה הישרְאלית.

שני חזיזה – עיתונאית, במאית ויוצרת דוקומנטרית, שבנתה את עצמה במסלול התחקיר העיתונאי והצליחה לייצר הישגים עיתונאיים יוצאי דופן ובתוך כך גם להשפיע על המציאות. התחקירים העיתונאיים שלה הם שם דבר בעיתונות הישראלית וגם מחוצה לה. למשל סרטה התיעודי, ששודר ב"כאן 11", חשף את הקשר שבין משמרות הצניעות של קהילת "שובו בנים" לרצח אבי אדרי בשנת 1990 ולהיעלמות הנער נסים שטרית שנחשב נעדר יותר מ 30 שנה. בכל התחקירים המיוחדים והמרתקים שלה ניכר דיוק בפרטים, נחישות, דיבוב מקורות ורכישת אמון, גם במקומות קשים ובשפות זרות.

פרס דוש לקריקטורה ע"ש דוש (קריאל גרדוש):
עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את הפרס ע"ש דוש (קריאל גרדוש), ליוצרים מצטיינים אשר תחום עיסוקם המרכזי הוא הקריקטורה הפוליטית והחברתית, ובכלל זה קומיקס וספרות גרפית, שעבודותיהם מתפרסמות בעיתונות, ספרות ובגופי המדיה האלקטרונית בישראל.
חברי ועדת השופטים: גלית גאון (יו"ר), ד"ר מיקי גרדוש, דניאלה גרדוש-סנטו, פרופ' עוזי אלידע, אורי פינק,
החליטו להעניק את פרס דוש לקריקטורה לשנת 2023 לשי צ'רקה.
שי צ'רקה – על תרומתו הייחודית הן לקריקטורה הפוליטית הן לתרבות הקומיקס הישראלית. ועל יכולתו לספר סיפור רב-שכבתי, הכולל את המסורת האירופית, העברית והיהודית בהצגת פרשנות עכשווית למסורת היהודית בראי הקריקטורה והקומיקס, דרך דימויים חזותיים רגישים ומדויקים, הטעונים ברגש ומצטיינים באיכות גראפית.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
אדום עולה- על הקיר: הוקמה הפועל תל אביב בטיפוס
אוהדי הפועל- יש לכם עוד ענף ספורט לעקוב אחריו; מטפסות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...
בכורה עולמית ליצירתו של מרק לברי בניצוחו של דניאל רייסקין, קונצ'רטו לכינור של צ'ייקובסקי והחמישית של פרוקופייב
התזמורת הסימפונית ראשון לציון חותמת את עונתה ה-35 בקונצרט מיוחד...
קניון עזריאלי אילון "נצבע בירוק"
השבוע הושקה בקניון עזריאלי אילון אפליקציה חדשנית לשימוש מבקרי הקניון...