Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה היתרונות של עוסק מורשה

מה היתרונות של עוסק מורשה
Closeup of man working and writing on sheet of paper. Paper sheet and smartphone lying on desk. Application concept. Cropped view.

לעיתים אין לעסק ברירה אלא להיות עוסק מורשה ולעיתים בהחלט יש לו ברירה להתחיל כעוסק פטור ולהתקדם במהלך השנים עד שההכנסות שלו יחשיבו אותו כעוסק מורשה. מתי העובדה שעוסק הוא מורשה מהווה יתרון? כשמדובר על היציבות הפיננסית של העסק, גם כלפי פנים מבחינת הביטחון בעסק, אך גם כלפי מה שמשדרים החוצה ללקוחות הוותיקים והפוטנציאליים כאחד.

Closeup of man working and writing on sheet of paper
Closeup of man working and writing on sheet of paper. Paper sheet and smartphone lying on desk. Application concept. Cropped view.

מהו עוסק מורשה והאם כל אחד יכול לפתוח עוסק כזה?

יש כמה סוגים של התאגדויות עסקים, אחד מהם הוא עוסק מורשה שנחשב לעסק קטן עד בינוני שמוציא חשבוניות מס ומשלם מע"מ. יש שיבחרו בתחילת הדרך, באם הדבר מתאפשר להם, להיות עוסקים פטורים, שכן יש להגיש בעסקים אלה רק אחת לשנה דו"ח והם פטורים מתשלום מע"מ, מה שנותן להם יתרון על מתחריהם בתחילת הדרך. אך יש עסקים שמלכתחילה יהיו חייבים להיות מורשים בשל סוג המקצוע – עיסוק במקצועות חופשיים, לדוגמא רואה חשבון, אדריכל, רופא, עורך דין וכן הלאה.

מתי עסק חייב להפוך להיות עוסק מורשה?

כאשר בעל מקצוע חופשי רוצה לעסוק בתחום עיסוקו באופן עצמאי עליו לפתוח עוסק מורשה. ישנה רשימה ברורה של בעלי המקצועות החופשיים באתר רשות המיסים ובהם עורכי הדין, הרופאים, האדריכלים ובעלי מקצועות חופשיים רבים אחרים שחייבים להיות מורשים ואין להם אפשרות להיות פטורים. כמו כן כדאי לדעת כי עוסק פטור שעובר את תקרת ההכנסות השנתית של 102,292 ₪ הופך להיות עוסק מורשה באופן אוטומטי.

מהם החסרונות של העוסק המורשה?

העוסק המורשה צריך להתעסק יותר עם בירוקרטיה מאשר העוסק הפטור. הוא צריך להגיש דו"ח למע"מ אחת לחודשיים, להגיש חשבוניות ולבקש את המע"מ חזרה עבור התשלום שגבה מלקוחותיו. לעיתים קרובות, במיוחד כאשר מדובר על עוסק מורשה לו יש הרבה לקוחות, יהיה צורך בשירות של רואה חשבון, אך כיום ניתן לעשות זאת גם באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות ייעודית שהופכת את הנושא למסובך פחות.

איזה יתרון יש לעוסק המורשה על פני הפטור?

אמנם עוד מעט נדבר על החסרונות, אך יש גם לא מעט יתרונות לעסק שהוא מורשה. גם בעיניי הבנקים וגם בעיניי לקוחות, העובדה שעסק הוא מורשה מעלה את ערכו, בטח ובטח בכל מה שנוגע לתדמית העסק. כאשר לקוחות רואים עוסק מורשה הם מקבלים מיד את הרושם שמדובר על עסק יציב, לא ארעי, שמרוויח מספיק כדי לעמוד בזכות עצמו ושמי שהקים אותו מקדם אותו באופן מדויק. כאשר הרשויות השונות רואות עוסק מורשה הן חושבות אותו הדבר, כי בדרך כלל לעוסק המורשה יש יותר הכנסות מהעוסק הפטור, לכן גם כאשר מדובר למשל על תנאים לקבלת הלוואה מהבנק או מהמדינה, יש לסטטוס העוסק הפטור משמעות רבה.

לסיכום, יש יותר יתרונות מחסרונות לעוסק המורשה, כאשר בראש ובראשונה היתרון הברור הוא של תדמית העסק החיובית בעיני הרשויות, הבנקים וכמובן הלקוחות. לעיתים אין ברירה אלא להיות עוסק מורשה, אך יש שיבחרו להיות קודם עוסק פטור לתקופה, לפחות עד התבססות העסק. יש לזכור שהתנהלות נבונה, אחראית ובהקפדה על לוחות הזמנים תהיה זו שתקבע את הצלחת העסק ואת שגשוגו לאורך השנים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...