Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"נוף מקומי"- תערוכה חדשה של ציורי נופים העוסקים בטבע ומרחבים בגלריית האמנים ברמת אביב

"נוף מקומי"-  תערוכה חדשה של ציורי נופים העוסקים בטבע ומרחבים בגלריית האמנים ברמת אביב
פולינה גלוזמן, אגרטל פרחים. צילום: יח"צ.

אוצרת התערוכות: איילת אמוראי-בירן

'נוף מקומי' – היא תערוכה חדשה המשלבת 4 אמנים: בני שדמי, פולינה גלוזמן, בוריס פיינס, ברק ורות נחשון שתוצג מה- 20.12 עד ה – 14.1 בגלריית האמנים בקניון עופר רמת אביב.

הנושא המשותף של התערוכות הוא ציורי נופים העוסקים בטבע ומרחבים. הרעיון שבבסיס התערוכה הוא לאפשר למבקרים קצת הפוגה מהאבק ותחושת הכאוס של אתרי הבנייה שהפכו לחלק מרכזי מהחוויה האורבנית בתל אביב בתקופה האחרונה. התצוגה מבקשת להעביר לקהל תחושות של רוגע, שלווה והרמוניה שמתאפשרים דרך ההתבוננות בנוף כפרי פתוח , המנוגד לנוף של אתרי בניה ובטון חשוף.

בני שדמי, יליד 1949, חי ויוצר בתל אביב, אדריכל נוף העוסק בעיצוב סביבה, לרבות תכנון עירוני. נופי הארץ מהווים השראה לרבים מציוריו. הוא מציג ברישומים בדיו וציורי טבע ונוף באקריליק על בד. שדמי היה מחובר לנופי הארץ על מופעיהם המשתנים והמגוונים החל מנוף ילדותו בירושלים דרך חייו הבוגרים במהלך שירותו בצבא בסיני ובנגב,לימודיו בטכניון ועבודתו בתחילת ימיו המקצועיים בצפון, ובעמק החולה.

את המראות והאהבה שלו לנופים אלו הוא מעביר על בדי הציור בסגנון הנע בין ריאליסטי למופשט בצבעי אקריליק על בד, במכחול ובשפכטל: נופי המדבר, הגולן והכנרת, השדות והמטעים בעמק החולה ועוד.בין השנים 2004-2014 חי בני ועבד בסין, בתקופה זו הוא הושפע רבות מהציור הסיני: מהרישום והקליגרפיה ועד לציור המופשט והנופים המרתקים. סדרת הרישומים של צמחי הבמבוק המאופיינת בשימוש בדיו סיני, ומברשות סיניים על קרטון ביצוע וקנבס היא התוצר של שנים אלו. סדרה נוספת מתייחסת לנוף של דרום צרפת והיא מחווה לציורי סזאן והאימפרסיוניסטים הצרפתים.

בני שדמי, כנרת. צילום: יח"צ

פולינה גלוזמן ילידת 1955 נולדה באוקראינה, מתמחה בציור נופים, שמן על בד שלקחה חלק בתערוכות רבות בעולם. רבים מציוריה נעשים באזור מגוריה בסביבת פרדס-חנה, קיסריה, בנימינה, וזכרון יעקב.

את כל הציורים גלוזמן מציירת בטבע, בצבעי שמן, ומתוך התבוננות ישירה בנוף. היא מתמקדת בהשפעות ההדדיות של הצבעים זה על זה ובהשפעת האור על כלל הצבעים. בסדרה נוספת המוצגת בתערוכה שלה ברמת אביב מוצגות עבודות המתאפיינות בתוכן רעיוני פילוסופי, ובקומפוזיציות שיש בהן משמעות סימבולית. בשתי היצירות: "שמש לכולם" ו-"אנחנו כמו אנרגיה", המטרה היא להמחיש את הרעיון של שוויון מלא בין כל האנשים באשר הם.

פולינה גלוזמן אחדות. צילום: יח"צ.

בוריס פיינס יליד 1955 נולד באוקראינה, מתמחה בציור נופים בשמן על בד. למד בקייב אומנות, עיצוב פנים, ועיצוב חלונות ראווה. בוריס השתתף בתערוכות רבות באוקראינה. לאחר עלייתו לישראל עם משפחתו בשנת 1990, המשיךליצור ולהציג את עבודותיו בתערוכות בארץ. במקביל שימש בתפקידי עיצוב, הדרכה, ולימודי ציור. את רוב עבודותיו מצייר בוריס בטבע, בצבעי שמן ומתוך התבוננות ישירה, ואינטראקציה עם הנוף.

בציוריו ניתן להבחין בנופים מופשטים, ביניהם ציור של גדות נהר הלואר, וסלעים של גדול אגם בייקל. בציוריו האחרים, אנחנו רואים פנורמה מנופי זכרון יעקב, וסביבת קיבוץ עין שמר לאחר הגשם. בציור נוסף, ניתן לראות את הדרך לים בקיסריה.

בוריס פיינס נוף כפרי. צילום: יח"צ

ברק ורות נחשון: נשואים 14 שנה, מתמחים בפיסול בחוטי מתכת ועיצוב קרמי חיים ויוצרים בקדימה-צורן. ברק, שירת במשך 25 שנה במערכת הבטחון, תחילה ביחידה 8200 ובהמשך במשרד הביטחון כמהנדס החשמל הראשי של צה"ל.ברק החל לפסל בתקופת הקורונה מחוטי מתכת: ברזל, אלומיניום ונחושת, בעיקר עצים בעונות השנה השונות. כבסיס לעצים הוא משתמש באבנים, פלטות עץ ממוחזרות ובכלי קרמיקה שאשתו רות מעצבת.

רות נחשון התעוורה לפני כ 10 שנים וכחלק מתהליך ההתמודדות עם אובדן הראיה היא החלה לפסל בקרמיקה. הקשר האיתן ביניהם שצלח את אתגרי החיים השונים מתבטא ביצירותיהם המשותפות.

ברק ורות נחשון, עץ רימונים. צילום: יח"צ

ארוע חגיגי לפתיחת התערוכות יתקיים ביום שלישי, 27.12.22 בשעה 19:30 בגלריית עופר רמת אביב. האירוע כולל הופעת ג'אז, יין וכיבוד קל יתקיים ברחבה החיצונית של קניון רמת אביב, אחרי "ארקפה", בארוע יתקיים מפגש עם היוצרים ושיח גלריה. הכניסה חופשית

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...
בכורה עולמית ליצירתו של מרק לברי בניצוחו של דניאל רייסקין, קונצ'רטו לכינור של צ'ייקובסקי והחמישית של פרוקופייב
התזמורת הסימפונית ראשון לציון חותמת את עונתה ה-35 בקונצרט מיוחד...
קניון עזריאלי אילון "נצבע בירוק"
השבוע הושקה בקניון עזריאלי אילון אפליקציה חדשנית לשימוש מבקרי הקניון...
ראש העיר נפגשים עם הספורטאים האולימפיים
ראש העיר רמי גרינברג נפגש היום עם מישה זילברמן שחקן הבדמינטון...
'הפנינג מתוק' לכל המשפחה ייערך בסניף הדגל של רשת "טסה הבית של הממתקים" בעיר חולון לרגל חגיגות יום ההולדת - פתוח לקהל הרחב
חוגגים יום הולדת בהפניניג מתוק: הפנינג מתוק לכל המשפחה ייערך...
שלישי בפשפשים 2024
בואו ליהנות בערבי הקיץ של יולי- אוגוסט ממוזיקה חיה באוויר הפתוח...