חוש הורי:
הורים מכירים את ילדיהם הכי טוב. הם אלו, שנמצאים עם הילדים מגיל קטן, מלווים אותו מהתנועות הראשונות, מלמדים אותו איך לאכול, כיצד ללכת ומשמים לב על כל שינוי שחל בו- גופני התנהגותי ואישיותי. גם כאשר ילדים נכנס את בית הספר היסודי, ההורים שם כדי ללוות, להשגיח אחר ההתקדמות אישית של הילד בפן החברתי, הרגשי וגם הלימודי. לכן, כאשר ההורים חושדים ומרגישים כי ילדיהם מתקשה בתחומים אלו ואחרים, באופן שאינו מידתי, הם שולחים את ילדיהם למכון מקצועי לעבור אבחון פסיכודידקטי. אבחון זה עושה הערכה של נקודות החוזק והחולשה של הילד גם באספקט פסיכולוגי וגם באספקט דידקטי. האבחון מתייחס לקשיי הלמידה, המצב הרגשי והיכולת האינטלקטואלית.
מכון תושייה הוא מכון המספק שירותים מקיפים לכל סוגי האבחונים בתחום הפרעות הלמידה והפרעות הקשב. המכון קיים כ- 20 שנה ופועל להבנת המקור האורגני של לקויות הלמידה בכדי להביא לשיפור בתפקוד.
התפתחות תקינה:
מרבית הילדים, מתפתחים באופן רגיל וטבעי. בחינת התפתחות תקינה היא דבר חשוב, שכן התפתחות לא תקינה בילדות עשויה להוביל לקשיים רבים בעתיד. קיימים ילדים שמסיבות שונות מציגים קשיים גדולים יותר במהלך שהותם בבית הספר ואף לפני כן. לכן, במצבים אלו, צוות בית הספר יפנה אל ההורים ויציף את הקשיים הללו, על מנת שהם בתורם יוכלו להפנות את הילד אל אבחון פסיכולוגי המעריך את התפקוד האינטלקטואלי, הרגשי וההתנהגותי. באמצעות אבחון זה ניתן יהיה לתת מענה ולפתור את הקשיים.
אבחון דידקטי:
רכישת ידע, קריאה, ביטוי עצמי, כתיבה והבנה של פעולות חשבוניות הם כישורים קוגניטיביים הנלמדים מגיל קטן בין אם על ידי ההורים ובין אם במסגרת בית הספר בשיעורים שונים. במהלך הלימודים, בגן, בבת ספר יסודי או בחטיבה והתיכון חווים התלמידים קשיים במהלך הלמידה, שכן היא יכולה להיות מאתגרת קוגניטיבית, תצריך חשיבה מאומצת או עבודה קשה. אך לעיתים, הקשיים הללו לא נפתרים ויתר מכך, הם פוגעים בהתקדמות לימודית ואקדמית מורידה את הביטחון העצמי של התלמיד ואף מקשים על יצירת קשרים חברתיים. פעמים רבות המורים בבית הספר או יועצת בית הספר יבחינו בקשיים של התלמיד ויפנו אל ההורים במטרה לשקול לשלוח את הילד אל אבחון דידקטי, שמטרתו לאבחן ליקויי למידה כגון דיסקלקוליה, דיסלקציה, קושי בהבנת הנקרא או הנשמע ועוד.
מכון תושייה הוא מכון לאבחון בתחום הפרעות הלמידה והפרעות הקשב. המכון מציע שירותי אבחון הנעשים על ידי אנשי מקצוע המתאימים לכך, תוך הכרה של משדר החינוך והמועצה להשכלה גבוהה.