Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לבחור את המצבה המתאימה ביותר לקרוביכם שנפטרו?

איך לבחור את המצבה המתאימה ביותר לקרוביכם שנפטרו?
קרדיט - Photo by Markus Winkler on Unsplash

פטירתו של אדם קרוב, בכל גיל, הוא אירוע מטלטל בלי קשר לנסיבות המוות. בחלק גדול מהמקרים יש קושי לחזור לשגרה גם בתום שבעת ימי האבל, ומצד שני אין ברירה – ובפרט נדרשת בחירת מצבה שתבטיח הנצחה הולמת למנוח. כאן בעמוד תמצאו מידע שיעזור לכם, כשבכל מקרה חשוב להגיע לחברה בעלת ניסיון רב בתחום.

סוג המצבה

הבחירה המתבקשת הראשונה היא של סוג המצבה. החלטה הכרחית אחת היא אם להקים מצבה זוגית או מצבה ליחיד, ובמקרה של מצבה זוגית יש גם אופציה של קבורת מכפלה – קבר שבו תחילה קוברים את בן/בת הזוג שהולכים לעולמם ראשונים בעומק גדול ואילו בן/בת הזוג ייטמנו בעתיד מעל לנפטר/ת. מצבה לקבורת מכפלה מתאפיינת בשתי "כריות" עם פס הפרדה בין הכיתובים (או הפרדה באמצעות אלמנט ויזואלי אחר). מצבה זוגית לשני קברים תכלול קיר משותף ומחייבת בחירה באבנים פחות כבדות בגלל הצורך בפירוק המצבה בבוא העת (לצורך קבורת בן/בת הזוג). בבתי קברות גדולים נהוגה גם קבורת סנהדרין (כוך בקיר) ושם המצבה היא הלוח שאוטם את הכוך.

סוג האבן

כשבונים מצבה חדשה לנפטר החלטה חשובה נוספת היא לגבי סוג האבן. האפשרויות הנפוצות הן שיש חברון, שיש טורקי, גרניט, אבן ירושלמית ובזלת. שיש חברון מתאפיין במחיר נמוך ובמראה ממלכתי, שיש טורקי מגיע בגוונים כחולים-אפרפרים, הגרניט מציע חוסן רב ועמידות גבוהה לצד מראה מעניין, אבן ירושלמית היא האבן המוכרת לנו מהבניינים העתיקים מעיר הבירה וככזו יש בה אסתטיות ייחודית, ואילו הבזלת היא אבן שחורה בעלת מראה פראי משהו. מומלץ להתאים את סוג האבן לאופי של הנפטר או הנפטרת.

מצבות מיוחדות

כל מי שמגיע לאחד מבתי העלמין שפזורים ברחבי הארץ מבחין מיד במצבות מיוחדות רבות לצד אלה הסטנדרטיות. יש לא מעט משפחות שמעדיפות מצבה שמשקפת את האופי הייחודי של הנפטר או הנפטרת, וחברה מיומנת בתחום יכולה לממש כל רצון. כך למשל לאדם שאהב מאוד את הים אפשר להקים מצבה שמשולבת בה ספינה מגולפת מסלע, עוד דוגמה היא מצבה בצורת לב ובעצם אפשר ליצור מצבה שהיא פסל ייחודי ומרשים שמסייע לזכור את הנפטר כפי שהיה בחייו. כמו כן יש מצבות מיוחדות על בסיס שילוב בין חומרים שונים כולל ברזל וזכוכית שהם חומרים בעלי נוכחות משמעותית, ואופציה נוספת היא שילוב צמחיה עם האבן.

הכיתוב

חברה לבניית מצבות יכולה לעזור לכם גם לבחור כיתוב נכון. אפשר לקבל השראה ממצבות אחרות וגם משירים ויש אפילו אתרים עם הצעות, אבל ככלל עדיף שהטקסט הסופי יבוא מכם על בסיס ההיכרות עם האדם. כיתוב שיוצא מהלב הוא ההנצחה המדויקת ביותר, ועוד כדאי לדעת בהקשר זה שההלכה ממליצה על תשבחות, אבל כאלה שיש להן אחיזה במציאות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...