Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אילו עסקים צריכים שירותי ביובית?

אילו עסקים צריכים שירותי ביובית?
צילום יח"צ

בשביל להבין אילו עסקים צריכים שירותי ביובית צריך להבין קודם מהי הביובית ואיך היא עונה על הצורך במערכת ביוב נקיה ובטח לא סתומה.

ביובית היא רכב ייעודי, אשר מותקנות עליו מערכות מתקדמות שמטרותיהן העיקריות הן הפעלת לחץ מים גבוה ומתן שרותי שאיבה.

מערכת השאיבה מורכבת ממשאבת ואקום עוצמתית אשר שואבת מגוון חומרים דרך צינורות שאיבה ישירות למיכל אגירה המותקן על גבי הביובית. באמצעות יכולת השאיבה צוות הביובית מבצע שאיבת ביוב,שאיבת מים, שאיבות הצפות על ידי ביובית במחוז תל אביב.

מערכת לחץ המים מורכבת ממשאבת לחץ אשר מזרימה מים בלחץ גבוה ממיכל מים נקיים דרך צינורות לחץ אשר בקציהן מותקנת דיזה. באמצעות לחץ המים צוות הביובית פותח סתימות ביוב,  שוטף בורות ביוב ואף חותך שורשים בביוב,

לביוביות שימושים רבים כאשר עבור שירותים ספציפיים נשתמש בביובית המתאימה ביותר. לדוגמה עבור שאיבת חניונים נשתמש בביובית נמוכה ועבור שאיבת כמות גדולה של ביוב נשתמש בביובית בעלת מיכל אגירה גדול.

אילו עסקים צריכים שירותי ביובית?
צילום יח"צ

חשבתם שהביובית משמשת אך ורק לפתיחת סתימות ביוב בדירות?

אם כך טעיתם, דעו שהביובית משמשת למגוון תחומים והיא בעלת השפעה רבה על איכות חיינו. ריכזנו עבורכם מספר עסקים שביובית יכולה בהחלט לסייע להם:

עסקי המזון

עסקים בתחום המזון עושים שימוש בלא מעט חומרים, מהם חומרים שאמורים להישטף למערכות הביוב והניקוז. הבעיה היא שחלק מאותם חומרים הם שומנים אשר מצטברים על דפנות קווי הביוב ומצרים אותן, כך שתפקודה התקין של מערכת הביוב נפגע באופן חמור. לכן על פי חוק בעסקים אלו חובה להתקין מפריד שומנים אשר מטרתו לאגור את השומנים כך שלא יוזרמו למערכת הביוב ויפגעו בתפקודה.  אחת לתקופה יש לשאוב את תכולת מפריד השומנים אחרת הוא יעלה על גדותיו ויגרום להצפה. כמו כן בגמר השאיבה חשוב להקפיד לשטוף היטב את מפריד השומנים, שטיפה זו תמנע ריח רע וכן תמנע הצטברות חיידקים ומזיקים שונים. מפריד שומנים הוא מתקן אשר כשמו כן הוא, מאפשר לשומן לצוף ככך ששאר הנוזלים יזרמו לביוב. את מפריד השומנים יש לנקות אותו אחת לכמה זמן בשביל שהשומן לא יגיע למצב בו הוא תופס יותר מידי מקום ויגרום להצפה. כך גם במוסכים ובעסקים שונים שעושים שימוש בשומנים ושמנים. צריך לשאוב את השומנים הללו ולנקות היטב את המיכל והמתקן אחת לתקופה כדי לתחזק אותו כראוי ולמנוע הפתעות לא רצויות.

חברות בנייה

רבים לא יודעים זאת, אך בענף הבנייה נעשה שימוש רב בביוביות לאורך כל שלבי הבנייה.

עם תחילת עבודות הבנייה הביובית שואבת אחת לתקופה את הביוב המשמש את פועלי הבניין ונאגר בשירותים כימיים או בבורות רקב.

בתהליך הבנייה נעזרים רבות בביובית למגוון מטרת כדוגמת הובלת בנטונייט ואשפרת בטון.

לאחר מכן טרם קבלת טופס 4, הקבלנים נדרשים להוכיח את תקינות צנרת הביוב על ידי העברת צילומי וידאו לרשויות הרלוונטיות, ועבור כך נעזרים הקבלנים בביובית אשר שוטפת את קווי הביוב בלחץ מים גבוה ומצלמת אותם.

לאחר מכן כשהמבנה גמור או בשלבים סופיים, חברות הבנייה נעזרות בשרותי ביובית לאחזקה שוטפת החל מפתיחת סתימות ביוב ועד לשטיפת מרזבים ושטיפת קווי ניקוז.

מפעלים ותעשייה

בתעשיות השונות כדוגמת תעשיות התרופות, הדלקים, הכימיקלים, המלט וכן הלאה… נוצרות לא מעט הפרשות לוואי של חומרים כחלק מתהליכי הייצור. חומרים אלו יכולים להיות חומרים כימיים ויכולים להיות שומנים ואחרים. כמובן שישנם תקנים ודרישות של רשויות החוק ומשרדי הממשלה הרלוונטיים איך לשמור על איכות הסביבה ולא לתת לחומרים הללו לפגוע בבריאות הציבור. אחת הדרישות היא שאיבה של החומרים והובלתם לאתר הטמנה מורשה על פי חוק, טיפול זה מאפשר שמירה על איכות הסביבה ומניעת זיהום סביבתי חמור כמו כן דרישות החוק כוללות  טיפול ראוי במערכות הביוב והניקוז, הקפדה עליהן תמנע פגיעה באיכות חיינו ותאפשר לביוב לזרום כמו שצריך.

בתי חולים

בבתי החולים נעשה שימוש רב בשרותי הביובית. אם למטרת אחזקה שוטפת כדוגמת שטיפת קווי ביוב וניקוז, שטיפת מרזבים ופתיחת סתימות ביוב. ואם למטרת שאיבת בורות מפרידי שומנים, שאיבת ביוב, כימיקלים וחומרים שונים המאוחסנים בבתי החולים.

עסקים במבנים ישנים

בעבר הרחוק לא הייתה מוקמת מערכת ביוב מסודרת כמו היום הכוללת צינורות אשר מובילים את הביוב לאתרי טיהור שפכים מרכזיים. אם כך, היכן היה נאגר הביוב? בבורות ספיגה. בורות הספיגה הללו ניקזו אליהם את כל מה שהביוב של היום מנקז אך מהבורות הללו הפסולת והלכלוך לא זורמים לשום מקום אחר אלא מחלחלים לאדמה ולכן הם נקראים בשם זה, האדמה סופגת את תכולתם. כן כן אתם בהחלט שומעים נכון בורות אלו מזהמים את הסביבה וגורמים לפגיעה חמורה במי התהום. זו בדיוק הסיבה שכיום אסור לבנות בורות ספיגה כאלו. בשנת 1992 המשרד לאיכות הסביבה פרסם את תקנות המים הכוללות:

  • איסור על הרמת בורות ספיגה חדשים
  • חיוב חיבור בורות ספיגה למערכות ביוב מרכזיות אם הדבר אפשרי
  • איסור שימוש בבורות ספיגה עבור שפכי תעשייה, אלא אם כן התקבל אישור מראש מהמשרד לאיכות הסביבה

לכן למעשה קיימים עדיין עוד מבנים ישנים בהם קיימים בורות אלו,  בעלי המבנים לא חייבים לחברם למערכת ביוב במידה והדבר לא ישים או במידה וקיים אישור מהמשרד לאיכות הסביבה. אך הם בהחלט חייבים לדאוג לפנות, לשאוב ולשטוף את בורות הספיגה הללו במידת הצורך. חשוב לדעת שמעבר לחובה זו, שטיפת בור הספיגה תמנע ריחות רעים והצטברות חיידקים ואורחים לא רצויים כדוגמת מקקים ויתושים.

בריאות ואיכות הסביבה

למה העסקים הללו כמו גם מבנים פרטיים צריכים לדאוג לתקינות מערכת הביוב? מכיוון שצריך קודם כל לשמור על בריאות הציבור ואיכות הסביבה בה אנו חיים. כל אחד ואחת מאיתנו מחויב לכך ובטח מי שמייצר פסולת מזהמת בכמות גדולה. מערכות ביוב או ניקוז שלא מטופלות כמו שצריך עלולות לפגוע במי התהום, המשמשים בין השאר לצרכי חקלאות וכן מהווים אחוז גבוה ממי השתייה שלנו. חשוב לשמור על מערכות ביוב ולתחזק אותן כמו שצריך, אחרת תורע איכות חיינו וחיי הסובבים אותנו. לא נרחיב במילים אבל כולנו מכירים את הריח הנוראי שמערכות ביוב יודעות לייצר או גרוע מכך אנו מכירים את הסיכון הבריאותי בכל החיידקיים המצטברים בה. שמירה על איכות הסביבה איננה רק חובה מכח החוק אלא גם אחריות חברתית המוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו.

זקוקים לפתרונות בעזרת ביובית? בקרו באתר המרכז לשירותי ביובית ע.א. בעמ אשר מספקים שירותים מתקדמים בתחום בכל חלקי הארץ!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...