Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

באך, מוצרט ושומן

באך, מוצרט ושומן
Petra Benovsky לידיה בייך

קונצרט רביעי בסדרת "סולנים בסערה" של מוזיאון תל אביב לאמנות בשיתוף עם הקאמרטה הישראלית ירושלים.             

 קונצרט רביעי בסדרת "סולנים בסערה" של מוזיאון תל אביב לאמנות
Chiara Enderle, Cellistin

                    

 בקונצרט תארח הקאמרטה את המנצח בויאן וידנוף (בולגריה- גרמניה), את הכנרת לידיה בייך (אוסטריה) ואת הצ'לנית קיארה אנדרלה (שוויץ).

בקונצרט יבוצעו יצירות של המלחינים האהובים באך, שומן ומוצרט

מנצח: בויאן וידנוף

מנהל מוסיקלי: אבנר בירון

מוצ"ש 23.2.19 בשעה 20:00, מוזיאון ת"א לאמנות

יום א' 24.2.19, בשעה 20:30, מרכז וייל בכפר שמריהו

יום ב' 25.2.19 בשעה 20:30, אולם סימפוניה ראש העין

 

הקאמרטה הישראלית ירושלים תופיע עם הקונצרט "באך, מוצרט ושומן", הרביעי בסדרת "סולנים בסערה", במוזיאון ת"א לאמנות (23.2), במרכז וייל בכפר שמריהו (24.2) ובאולם סימפוניה ראש העין (25.2). בקונצרט תארח הקאמרטה את המנצח בויאן וידנוף (בולגריה- גרמניה), את הכנרת לידיה בייך (אוסטריה) ואת הצ'לנית קיארה אנדרלה (שוויץ).

 קונצרט רביעי בסדרת "סולנים בסערה" של מוזיאון תל אביב לאמנות
Damian Irzik בויאן וידנוף.

בקונצרט יבוצעו היצירות "קונצ'רטו לכינור מס' 1 בלה מינור", מאת באך, "קונצ'רטו לצ'לו בלה מינור" מאת שומן, בעיבוד לתזמורת קאמרית של מרדכי רכטמן, ושתי יצירות מאת מוצרט: היצירה "מוזיקת לילה זעירה", סרנדה לכלי קשת בסול מז'ור, וקונצ'רטו לכינור ברה מז'ור.

הקאמרטה תארח בקונצרט את המנצח בויאף וידנוף (בולגריה-גרמניה). וידנוף הוא המייסד של התזמורת הפילהרמונית של מנהיים, ומשמש כמנהלה המוזיקלי והמנצח הראשי של התזמורת. הוא משתף פעולה באופן קבוע עם סולנים ביניהם מישה מאייסקי, סרגיי בביאן, יוהנס מוזר וסרגיי נקריאקוב. וידנוף פועל לחשיפת קהל מגוון למוזיקה קלאסית: הוא יצר סדרה של קונצרטים חינוכיים לילדים, עם התזמורת הפילהרמונית של מנהיים, וכן מקיים חזרות פתוחות לכל המשפחה, קונצרטים משולבים בהקרנות וידאו, וקונצרטים המועברים בשידור חי באינטרנט.

בנוסף תארח הקאמרטה בקונצרט את לידיה בייך (אוסטירה), מהכנרות הרבגוניות בדור הצעיר. בגיל שמונה היא זכתה במקום הראשון בתחרות הבין-לאומית הראשונה שלה – אחת מני רבות ובגיל 16 זכתה בתחרות האירוויזיון הקלאסי והוענק לה תואר "המוזיקאית האירופית של השנה". בייך מופיעה ברסיטלים ומנגנת סולו עם תזמורות בהן התזמורות הפילהרמוניות של ניו יורק, סנט פטרבורג וטוקיו, והתזמורת הסימפונית של וינה. במוזיקה קאמרית היא משתפת פעולה עם אומנים בהם נובוקו אימאי, בוריס גילטבורג ומתיאס פלטסברגר, לרבות בפסטיבלים כגון פסטיבל וינה ופסטיבל זלצבורג. היא חברה בחבר השופטים בתחרויות שונות, בהן האירוויזיון הקלאסי ותחרות מנוחין. היא חברה בסגל ההוראה בבית הספר למוזיקה של אוניברסיטת וינה והיא פועלת רבות לקדם כישרונות צעירים. .בימים אלה יוצא לאור אלבומה השלישי. היא מנגנת בכינור גוארנרי משנת 1732, המושאל לה באדיבות הבנק הלאומי של אוסטריה.

 קונצרט רביעי בסדרת "סולנים בסערה" של מוזיאון תל אביב לאמנות
Petra Benovsky לידיה בייך

אורחת נוספת בקונצרט היא הצ'לנית קיארה אנדרלה (שוויץ). קיארה זכתה במקומות הראשונים בתחרות לוטוסלבסקי הבין-לאומית לצ'לו, ורשה, ובפרס פייר פורנייה, לונדון. מופיעה באופן קבוע בנגינת סולו עם תזמורות בהן פילהרמוניה, הפילהרמונית-הקאמרית של פוטסדם, הקאמרית של מינכן, טונהאלה ציריך והפילהרמונית של ורשה. ניגנה רסיטלים ברחבי אירופה ובארצות הברית.. קיארה היא  המנהלת האומנותית של סדרת הקונצרטים הקאמריים הקהילתיים "מוזיקה במורגנטאל", ציריך, וכן מייסדת עמיתה של פסטיבל "צ'לו ספרינגס" ביילו ספרינגס, אוהיו, ארצות הברית. משנת 2018 היא חברה ברביעיית כרמינה.

תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים נוסדה בשנת 1984 ע"י פרופ' אבנר בירון. תוך זמן קצר תפסה מקום חשוב במפה המוסיקלית הישראלית, הפכה לתזמורת הקאמרית המובילה בישראל, ונחשבת כיום לאחת מהתזמורות הקאמריות הטובות בעולם. עבודתו המקצועית הבלתי מתפשרת של אבנר בירון עם התזמורת, שילוב נגנים עולים עם מוסיקאים ישראליים, ובניית תכניות קונצרטים מקוריות וייחודיות, הביאה את הקאמרטה לאיכויות מיוחדות, המתבטאות ברמת ביצוע גבוהה ביותר והקפדה סגנונית. התזמורת מקיימת סיורי קונצרטים באירופה, ארה"ב, אוסטרליה והמזרח הרחוק, מוזמנת להופיע באולמות הקונצרטים המרכזיים בניו-יורק, לוס-אנג'לס, בוסטון, ברלין, אמסטרדם, פרנקפורט, מינכן, פריס, ציריך, וורשה, סידני, מלבורן, בייג'ין,  בנגקוק ועוד וכן בפסטיבלים חשובים באירופה, ומהווה שגרירת תרבות המייצגת את ירושלים ואת מדינת ישראל. תקליטורים בנגינת הקאמרטה זכו בפרסים וביקורות נלהבות בארה"ב ובאירופה.

התזמורת מקיימת סדרות קונצרטים למנויים בירושלים, בתל-אביב , בנס-ציונה, בסביון, בכפר שמריהו, בזכרון יעקב וכן מופיעה ביישובים נוספים ברחבי הארץ.

התזמורת תורמת תרומה מכרעת לעידוד היצירה המוסיקלית הישראלית המקורית ולשימורה. מאז הקמתה הזמין אבנר בירון עשרות רבות של יצירות ממלחינים ישראלים עבור הקאמרטה, אשר ביצעה והקליטה אותם בביצועי בכורה בארץ ובסיורי קונצרטים ברחבי העולם.

בשנת 1996 הזמינה עיריית ירושלים את הקאמרטה לפעול בירושלים. התזמורת מייחדת פעילות לעיר ירושלים. בנוסף לסדרות הקונצרטים הרגילים יזמה התזמורת גם פרויקט חינוך המיועד לילדי בי"ס וגנים. כמו כן יזמה התזמורת סדרת קונצרטים בשם "שבחי ירושלים", במסגרתם בצעה יצירות אשר נכתבו בהשראת ירושלים, כולל הזמנת יצירות מקוריות מהבולטים שבמלחיני העולם.

"באך, מוצרט ושומן"

בויאן וידנוף מנצח (בולגריה–גרמניה)

לידיה בייך כינור (אוסטריה)

קיארה אנדרלה צ'לו (שווייץ)

בתכנית:

באך: קונצ'רטו לכינור מס' 1 בלה מינור, רי"ב 1041

 שומן/ רכטמן: קונצ'רטו לצ'לו בלה מינור, אופ' 129 

מוצרט: סרנדה מס' 13 לכלי קשת בסול מז'ור, ק' 525, "מוזיקת לילה זעירה"

 מוצרט: קונצ'רטו לכינור מס' 4 ברה מז'ור, ק' 218 

 

מועדי הקונצרטים:

תל אביב: מוזיאון תל אביב לאמנות – מוצ"ש, 23.2.19 בשעה 20:00. טלפון להזמנת כרטיסים: 03-6077020

כפר שמריהו: מרכז וייל – יום א', 24.2.19 בשעה 20:30 טלפון להזמנת כרטיסים: 09-9569430 

ראש העין: אולם סימפוניה – יום ב', 25.2.19 בשעה 20:30 . טלפון להזמנת כרטיסים 03-9014527.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...