Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ביה"ד לעבודה בת"א: הפועל הפלסטיני תבע פיצויי פיטורין ויפצה הקבלן

ביה"ד לעבודה בת"א: הפועל הפלסטיני תבע פיצויי פיטורין ויפצה הקבלן
צילום אלבום פרטי

פסק דין תקדימי: פועל פלסטיני שתבע כ-70 אלף שקלים מקבלן ישלם לקבלן כ-3000 שקלים. כך עולה מפסק דין של בית הדין לעבודה.
בענף הבניין ידוע כי פועלים פלסטינים נוהגים לתבוע באופן שיטתי קבלנים זמן קצר לאחר סיום ההתקשרות ביניהם, תוך דרישה לקבל פיצויי פיטורין, הפרשי שכר, וזכויות סוציאליות והקבלנים שרגילים לתביעה שתגיע, מגיעים איתם להסכם פשרה. הקבלן החליט ללכת עד הסוף וזכה לקבל פיצוי מהפועל.
מהתביעה עולה כי הפועל הפלסטיני הועסק על ידי יוסף בן צבי – בעלי א.ב. בניה ושיפוצים כשנתיים וחצי. יום אחד הפועל לא התייצב לעבודה, ניתק כל קשר עם הקבלן, וכעבור שלושה חודשים תבע את הקבלן, בטענה כי לא שילם לו פיצויי פיטורין, ובעבור אי מתן הודעה מוקדמת, הפרשי שכר, זכויות סוציאליות ועוד.
הקבלן הגיש כתב הגנה ותביעה שכנגד באמצעות עורכת הדין עופרה יוסף העוסקת בדיני עבודה ודרש בין היתר שהפועל ישלם לו פיצוי עבור אי מתן הודעה מוקדמת.
הפועל טען כי הוא פוטר על רקע דרישתו לתקן את תלושי השכר, כך שישקפו את השכר בפועל ולמעשה פוטר בכך שהקבלן לא חידש את רישיון העבודה שלו. הקבלן טען מנגד כי הפועל התפטר ללא מתן הודעה מוקדמת או מכתב פיטורין ולכן לאחר שלא התייצב לעבודה והפסיק לענות לטלפונים, הוא נאלץ לבטל את רשיון העבודה שלו.
בית הדין קבע כי הימנעותו של הפועל מליצור קשר עם הקבלן, מעידה על רצונו לסיים את יחסי העבודה. לכן הפועל ישלם פיצוי בסך 5435 שקלים לקבלן על אי מתן הודעה מוקדמת.
בין שני הצדדים התגלעה מחלוקת לגבי מספר ימי העבודה ושעות העבודה ולבסוף בית הדין קבע כי הוא הועסק 5 ימים בשבוע למשך 8 שעות ביום, ולא 6 ימים ו-10 שעות ביום כפי שטען הפועל ודחה את דרישת הפועל לקבלת הפרשי שכר.
הפועל טען כי ההפרשות הפנסיוניות לא הופקדו בחשבון הבנק שלו אך נמנע מלהציג בבית הדין את פרטי חשבונו בבנק. מנגד הקבלן הוכיח כי שילם לו ההפרשות הפנסיוניות לאחר שהמציא את "ריכוז תשלומים סוציאליים" מטעם אגף המדור התשלומים.
הפועל טען כי לא קיבל מהקבלן תשלום עבור דמי הבראה וחלק משכר העבודה ובית הדין קבע כי על הקבלן לשלם לפועל הפרשים בסך כולל של כ-2500 שקלים.
לגבי השלמת פידיון ימי חופשה, הפועל טען כי הקבלן שילם לו רק על חלק מפדיון ימי החופשה המגיעים לו על פי חוק אך הקבלן באמצעות עורכת הדין עופרה יוסף, הצליח להוכיח את ההפך: הוא שילם לו מעבר למה שקבע החוק.
טענת הפועל כי לא קיבל תשלום עבור 10 ימי חגים בשנה, נדחתה.

צילום אלבום פרטי

הפועל תבע לקבל כ-20 אלף שקלים עבור דמי נסיעה עד המחסום וממנו לאתר הבנייה בית הדין קיבל את גירסת הקבלן לפיה סיפק הסעות מחד ושילם דמי נסיעות בתלוש השכר. בית הדין נימק החלטתו בכך שהפועל לא ציין באיזה אמצעי תחבורה ציבורית נסע : אוטובוס, מונית, רכב פרטי ומה עלותה של נסיעה בודדת וגם לא הציג כרטיסי נסיעה.
בסופו של דבר בית הדין קבע כי הפועל הפלסטיני שתבע כ-70 אלף שקלים מהקבלן, יפצה את הקבלן בכ-3000 שקלים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
עומדים לצידה של ישראל: משרד הכלכלה והתרבות של טאיפיי בתל אביב החליט לתרום, בשם העם הטאיוואני, סכום כסף מכובד לרשויות המקומיות לצורכי חיזוק הביטחון ברשויות עצמן
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", העם הטאיוואני מציג עמדת תמיכה ברורה...
חגיגת פורים מטורפת בהולה הולה
4 ימים רצופים של מסיבות ומשתה עדלאידע בימים 21-24.3.2024 המסעדה תלבש...
הפלטפורמה הדיגיטלית החדשנית 'המסייעת' של מרכז השלטון המקומי זכתה במקום הראשון בתחרות השנתית והיוקרתית למצוינות במשאבי אנוש
'המסייעת', פלטפורמה דיגיטלית שפותחה לצורך תגבור כוח אדם במוסדות חינוך...
מסיבת יין לכבוד פורים – Purim Wine Party DNA יום חמישי 21.3.2024 החל מהשעה 19:00
לראשונה בפורים, חברת היין MyYain בבעלות נתי נעים, מאחדת כוחות...
מתחם "המערב הפרוע" יפתח בפורים בקניון עופר רמת אביב: המתחם מיועד לכל המשפחה ויפעל בחופשת פורים כניסה חינם - ללא עלות לקהל הרחב
קניון עופר רמת אביב , מקבוצת קניוני עופר, יפתח לרגל...
מלון קרלטון תל אביב זכה בפרס המלון הטוב ביותר בישראל לשנת 2023 על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
אירוע פופ אפ קטוגני השף עודד טלמור, קיטו שף מארח לאירוע טעימות ב EHOUSE תל אביב
השף הקטוגני עודד טלמור יוצא עם אירועי פופ-אפ חודשיים במתחם...
וואלקם טו דה מידל איסט! מתרחבים: מידל איסט משיקים סניף חדש במרכז תל אביב, מגוון מנות חדשות ושרותי קייטרינג
כמעט שנתיים חלפו מאז שנפתח הסניף הראשון של 'מידל איסט'...
מרץ בתיאטרון הסימטה: הצגות, ג'אז וערבי ספרות מגוונים
לצד הלחימה המתמשכת והתקווה לשובם הביתה במהרה של החטופים, תיאטרון...