Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בקשות ושינויים לרשויות – בעזרת עורך דין מומחה בתחום

בקשות ושינויים לרשויות – בעזרת עורך דין מומחה בתחום
credit: canva.com

תכנון מבנה אמור להיות ארוך טווח ללא שינויים רבים לאורך השנים. נתוניו של כל מבנה רשומים במרשם המקרקעין ופנקס הבתים המשותפים כולל מידע כמו גודל החלקה והגוש בהם ממוקם המבנה, חלוקת הדירות, גודלן והמבנה שלהן. שינויים שנעשים בבניין משותף דורשים הסכמה של רוב דיירי הבניין. שינויים אלה יכולים להיות הרחבת דירה קיימת, העברת מחסן או חניה הצמודים לדירה אחת למיקום אחר בבניין וכמובן הוספת יחידות חדשות בבניין במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית.

לאחר ביצוע שינויים אלה נדרש לבצע תיקון צו בית משותף בעזרת עורך דין מקרקעין מומחה בתחום. התנאים לתיקון הם הסכמה של 75% מבעלי היחידות בבית המשותף ששני שלישים מהרכוש המשותף מוצמד לדירותיהם. מעבר לכך יש להגיש מסמכים כמו הבקשה עצמה, תשריט הבניין ערוך ע"י אדריכל ומסמכים נוספים. מומלץ לפנות לעורך דין לפני הגשת הבקשה כך שדברים יתבצעו באופן חלק וקל ככל האפשר.

בקשה לחלוקת עיזבון אחרי פטירתו של אדם

פעולה נוספת שיש לבצע ברגעים מסוימים ולא פשוטים מול הרשויות כך שמומלץ שיהיה עורך דין בתמונה היא הגשת בקשה לצו ירושה. כל אחד מגיע בסופו של דבר לסיטואציה לא פשוטה זו. באופן כללי חלוקת העיזבון יכולה להתבצע בשתי דרכים: בהתאם לצוואה שערך הנפטר או בהתאם לחוק הירושה עפ"י צו ירושה. כדי לרשת את העיזבון בהתאם לצו ירושה יש להגיש בקשה לצו ירושה. אז מחולק העיזבון בהתאם לחוק לקרובי משפחתו הקרובים ביותר של הנפטר, החל מבן/ בת הזוג דרך הילדים ועד מעגלים רחבים יותר במידה ואין בן/ בת זוג או ילדים. למרות שישנו חוק ירושה מומלץ תמיד למצווה לערוך צוואה בה יוכל להורות באופן חד משמעי איזה חלקים בעיזבון יעברו לאיזה יורש, שלא חייב להיות דווקא קרוב משפחה.

להיעזר בעורך דין מומחה להגשת בקשות ולטיפול בפרוצדורות שונות

הגשת בקשות שונות לרשויות בכל נושא שהוא, בין אם מדובר על נדל"ן בהיבטים שונים: שינויים מבניים ורישומם, התחדשות עירונית ועוד, ענייני משפחה וכו', חשוב להיעזר בעורך דין שזהו תחום ההתמחות שלו. כדאי לבחור עורך דין אשר מתמקד בדינים הרלוונטיים, ואף בנושא או בהליכים בהם מדובר. מבחינתכם, בחירת עורך הדין המתאים היא ההחלטה החשובה ביותר שתוכלו לקבל כדי שהבקשה והפרוצדורה אליה היא קשורה יעברו בצורה הנוחה ביותר. עורך הדין צריך להיות כאמור מנוסה בתחום, בקיא באותם חוקים הקשורים לנושא ומעבר לכך חשוב שתרגישו עימו בנוח, במיוחד כשהפרוצדורה קשורה לנושאים רגישים כמו ירושה. עו"ד דניאלה סון היא עורכת דין מתמחה בנושא המקרקעין והירושות ומעניקה לכל אחד מלקוחותיה שירות מקצועי ואישי ברמה הגבוהה ביותר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...
מה עושים כשמתקשים להחזיר חובות?
חובות חייבים לשלם ואפשר לפרוס את התשלומים לתקופות זמן שמאפשרות...
הגעה להסכם גירושין ללא עורך דין- האם אפשרי?
היום לא מעט זוגות מחליטים להתגרש רגע לפני שהעניינים ביניהם...
האם זה פשוט לשנות את גובה תשלום המזונות?
על פי החוק, אב חייב לפרנס את ילדיו במזונות עד...
עריכה ניתוח משא מתן ואכיפת חוזים
עורך דין חוזים מתמחה בעריכת, ניתוח, משא ומתן ואכיפת חוזים,...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
מהו העונש המרבי על עבירות רכוש ואיך עורך דין פלילי בצפון יכול לסייע לכם?
עבירות רכוש הן עבירות שפוגעות בזכות הקניין, בזכותו של אדם...
הגנה על הלקוח היא חובה ראשונה במעלה
עורכי דין עושים כל שביכולתם להגן על הלקוחות שלהם לא...