Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם זה פשוט לשנות את גובה תשלום המזונות?

האם זה פשוט לשנות את גובה תשלום המזונות?
קרדיט - Canva

על פי החוק, אב חייב לפרנס את ילדיו במזונות עד גיל שמונה עשרה או עד סיום שירותם הלאומי או חובתם הצבאית, המוקדם מביניהם. גובה דמי המזונות נקבע במסגרת הליך המתקיים בפני בית המשפט לענייני משפחה או הרבנות, או במסגרת הסכם גירושין שנחתם על ידי שני ההורים בפני בית המשפט המטפל בהליכי הגירושין שלהם. למרות זאת, מצבים בהם משתנים חיי האם או חיי ילדיה לעיתים קרובות מחייבים הגדלת מזונות ילדים. לפיכך, במאמר זה נתייחס לנושא העלאת המזונות, אופן הגשת התביעה לשם כך, הגורמים שבית המשפט לוקח בחשבון בבואו לבחון תביעה להעלאת מזונות, ולאיזה סוג תמיכה משפטית יזדקק כל אחד מהצדדים לתביעה.

הגדלת סכום מזונות הילדים שהסכם מזונות מציין

על מנת לקבוע האם קיים פוטנציאל להגדלת המזונות, יש לבחון תחילה את הבסיס לקביעת המזונות. זאת משום שקיימת אבחנה בין מזונות הקבועים בהסכם לבין מזונות שנפסקים בפסיקה של בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. ככל הנראה יהיה לכם קשה יותר לבקש העלאת מזונות ילדים אם המזונות שאתם מנסים לקבל תלויים בהסדר מזונות. אם הצדדים שערכו את ההסכם לא ציינו ששינוי מסוים ישפיע על גובה דמי המזונות, אזי ניתן להסיק שההסכם כולל גם את השינוי. חלק של אחריות הורית משותפת הוא חתימה על הסכם מזונות שנועד לחזות את העתיד, ולכן הצדדים שהחליטו להגיע להסכמות על גובה דמי המזונות לקחו בחשבון אפשרויות שונות.

עם זאת, ניתן להגיש בקשה להגדלת מזונות אם חל שינוי בלתי צפוי בנסיבות, אם המזונות אינם מספיקים לפרנסת הילדים, ואם יש חשש שהאם הסכימה לוותר על המזונות כדי להתגרש ולמנוע מהאב את סרבנות הגט.

מה נחשב לשינוי בנסיבות?

על האם להוכיח תחילה כי חל שינוי נסיבות בין תנאי ההסכם או פסיקת בית המשפט לבין מצב הדברים הנוכחי על מנת להיות זכאית לבקש הגדלת מזונות. שינוי בנסיבות עשוי להצביע על מגוון דברים, כאשר הברור והמשמעותי שבהם הוא שינוי במשמורת הילדים. למשל, נניח שלאב היו זכויות ראייה מינימליות עם הילדים בעבר, וכעת יש להם משמורת משותפת. או למשל, בעבר הכנסתו של האב הייתה נמוכה, כלומר סכום המזונות ששילם היה צנוע, אבל, לאחר מכן, האב התחיל להרוויח משכורת גדולה יותר.

לעומת זאת, אם בעבר השתכרה האם שכר גבוה וכתוצאה מכך גובה דמי המזונות היה צנוע, והיא מקבלת לאחר מכן שכר נמוך מכל סיבה שהיא, ניתן לטעון כי חל שינוי משמעותי בנסיבות.

אך עליכם לקחת בחשבון את העובדה כי אם לא יחול שינוי דרסטי ומהותי בהכנסה, בית הדין המשפטי לא ימהר לאשר בקשה להגדלת מזונות ילדים שתלויה רק בשינוי בהכנסה.

לפיכך חשוב להיות מלווים על ידי עורכת דין מנוסה שבקיעה בדיוק במקרים מסוג זה. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם עורכת הדין דניאלה יובנוביץ טויטו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...