Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הבנת דירוגי יהלומים: מדריך מקיף על 4 המדדים החשובים ביותר

הבנת דירוגי יהלומים: מדריך מקיף על 4 המדדים החשובים ביותר
קרדיט pixabay

מדריך זה נכתב בשיתוף מומחי היהלומים של https://milliondiamonds.co.il/

אומרים שיהלומים הם החברים הטובים ביותר של נשים, אבל יהלומים, כמו חברים, נוטים להיות שונים באיכויות שלהם. למרבה המזל, תכשיטנים, בסיוע המכון הגמולוגי של ארה"ב, מצאו דרך טובה להבדיל בין איכות היהלומים לפי מערכת הדירוג שהמציאו.

הבנת דירוגי יהלומים: מדריך מקיף על 4 המדדים החשובים ביותר
קרדיט pixabay

ישנם 4 מדדים שקובעים דירוג יהלומים: צבע, בהירות, חיתוך וקראט. במאמר זה, נציג בפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על כל אחד מהם.

  1. צבע: היהלום האידיאלי הוא בהיר מאוד, ממש שקוף. אבל ליהלומים יש דרגות שונות של צבע, לכן מדד זה לבדו יכול להוזיל באופן דרמטי את מחיר היהלום. ככל שהיהלום צהוב יותר, כך הוא שווה פחות, ומסיבה טובה. יהלומים צהובים נמצאים בחלק התחתון של הספקטרום, מפני שיש להם מראה כמו של שיניים מוכתמות מקפה או משקפיים ישנים.

כבר הבנו שהיהלומים הטובים ביותר הם חסרי צבע, אבל יש לכך דרגות שונות. הדירוגים הגבוהים והאיכותיים יותר הם יהלומי D, E, או F, ואילו היהלומים הגרועים ביותר מדורגים בין S ל-Z.

  1. בהירות: יהלומים מדורגים גם לפי מידת השקיפות שלהם. אנו יכולים למצוא ביהלומים פגמים פנימיים הנקראים תכלילים, שיכולים לתת ליהלומים מראה "מעונן". יהלומים בדרגה נמוכה עשויים גם להכיל פגמים על פני השטח שלהם. עם זאת, פגמים אלה יכולים לשפר את הערך של היהלום כי הם מוכיחים שהיהלום הוא אותנטי, ומכיוון שאין שני יהלומים עם אותם התכלילים, אפשר להבדיל כך בקלות להפריד בין יהלום אחד למשנהו.

על פי רוב, קונים ותכשיטנים יעדיפו את היהלומים הבהירים והשקופים ביותר, אם כי תכשיטן או גמולוג יכולים לחיות חיים שלמים מבלי לראות יהלום שאין בו רבב.

  1. חיתוך: לחיתוך אין שום קשר לצורתו הטבעית של היהלום, וגם לא לבהירותו וצבעו. זוהי פשוט אמנות של האדם, לחתוך את היהלום ולתת לו צורה מעובדת כלשהי (עגולה, מרובעת, סגלגלה).

יהלום שחתוך היטב מנצנץ לעין בשלוש דרכים: היהלום אמור לשקף את האור הלבן בחזרה אליכם (תכשיטנים מתייחסים לזה כמו לרמת הבהירות), אתם אמורים גם להיות מסוגלים לראות הבזקים של צבע, כמו כחול, אדום, צהוב (זה נקרא "אש"), ובנוסף, אזורים מנוגדים של אור כהה על היהלום. ככל שהיהלום מסנוור יותר, כך עולה היוקרה שלו.

  1. קראט: אחרון, אך לא פחות חשוב, הוא המדד הפשוט ביותר: הקראט. קראט הוא יחידת גודל או משקל של היהלום (הגודל והמשקל קשורים זה לזה במקרה זה). ככל שיהלום גדול יותר, כך הוא יהיה נחשק יותר, וככל שהיהלום שוקל יותר, כך הוא יהיה יקר יותר. נשים רבות עונדות אבני יהלום גדולות מאוד על טבעות האירוסין שלהן. יהלומים גדולים הם גם נדירים יותר, דבר אשר רק מעלה עוד את מחירם הגבוה מלכתחילה.

עכשיו שאתם יודעים הרבה על דירוג יהלומים, אתם יכולים להיכנס לכל חנות תכשיטים ולדבר על מה שאתם מחפשים ביהלום עם ידע רב יותר. כמובן, כדי לקבל את מה שאתם רוצים במחיר סביר, תצטרכו כנראה להתפשר באחד או בכמה מ-4 מדדי היהלומים שדיברנו עליהם לעיל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
'יַיִן יְשַׂמַּח לְבַב־אֱנוֹשׁ'
DNA מציג: יריד מכירת יינות כשרים בעזריאלי ת"א - בואו...