Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הסוף לעמידה בפקקים: מה כדאי לקחת בחשבון ברכישת קטנוע חדש?

הסוף לעמידה בפקקים: מה כדאי לקחת בחשבון ברכישת קטנוע חדש?
קרדיט לתמונה: Shutterstock

הפקקים חזרו ורובינו צפוי לבלות בהם לא מעט זמן. אז עד שהתחבורה הציבורית תהיה זמינה ונוחה יותר, שהרכבת הקלה תיכנס לשימוש והקורקינטים יהיו אמצעי תחבורה זמין ובטוח יותר – קטנוע הוא לגמרי הפיתרון שאתם צריכים לחשוב עליו

זאב נחמנזון

זוכרים איך עד לא מזמן נחתה עלינו מגיפה שהשתלטה לנו על החיים, את השעות שבילינו בבית ואת הכבישים הריקים? אז למרות שהיא עדיין השאירה עקבות בקרקע, חזרנו לחיים כמעט רגילים ועימם, גם לכבישים העמוסים להפליא. הפקקים עד כדי כך איומים שלא פעם אחת ולא אדם אחד אמר (ואנו מקווים שזה היה בצחוק) – שהוא מתגעגע לימי הקורונה.

הסוף לעמידה בפקקים: מה כדאי לקחת בחשבון ברכישת קטנוע חדש?
קרדיט לתמונה: Shutterstock

אז לא. אנחנו לא מתגעגעים לקורונה ולכל מה שהביאה עימה שכן המחיר היה כבד למדי ויידרש עוד זמן רב לשלמו, אבל במציאות של היום אנחנו מחפשים דרכים אחרות להתמודדות עם הפקקים. עם הזמן עולים עוד ועוד כלי רכב על הכביש ולצד צפיפות האוכלוסין העולה, ועל אף השיפור המתמיד בנתיבים ופיתוח תשתיות תחבורה – לא נראה כי המצב הולך להשתנות לטובה, וכדאי להיערך אליו בצורה חכמה. 

אחת מהדרכים הפחות מדוברות (ותכף נסביר מדוע) להתמודדות עם פקקים היא התנייעות על רכב דו-גלגלי. אמנם בערים הגדולות ניתן למצוא פתרונות נקודתיים דוגמת קורקינטים חשמליים ואופניים להשכרה אך אלו פתרונות חלקיים בלבד, הן מבחינת נגישות וזמינות והן מבחינת מרחק נסיעה. קטנועים, לעומת זאת, מציעים מענה יעיל יותר עם טווח פתרונות מותאם למצבים ודרישות שונות. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של דגמי קטנועים חדשים שיפתיעו אתכם לטובה בנוחות השימוש בהם, במחיר וכן ביעילותם, כך שלגמרי מדובר באמצעי התניידות שמומלץ לשקול. כדי לוודא שאתם רוכשים אחד מתאים ונכון ביותר עבורכם, הנה כמה פרמטרים חשובים שכדאי לקחת בחשבון ועוד כמה טיפים יעילים מאיתנו.

כיפאק A

עולם הרכבים הדו-גלגליים כולל בתוכו בעיקר אופנועים וקטנועים אשר נחלקים לשלוש קטגוריות מבוססות נפח מנוע. נפח המנוע משפיע על גודל הכלי וכוחו ומצריך התנהגות כביש שונה מצד הרוכב. על מנת לרכוב על כלי דו-גלגלי נדרש רישיון נהיגה ייעודי המתויג באות A כאשר האות עצמה, מייצגת רישיון נהיגה על כל סוגי הדו-גלגליים, בדגש על הכלים המאסיביים יותר והאופנועים הכבדים, ו-A2 מספק רישוי עבור כלים קטנים יותר בנפחים שמגיעים אפילו ל-50 סמ"ק בלבד. 

הליך הוצאת הרישיון דומה לזה הכרוך בהוצאת רישיון נהיגה ברכב ומצריך לקיחת שיעורים ומעבר מבחן. אם אתם יודעים כי בכוונתכם להשתמש בכלי הרכב בעיקר בדרכים עירוניות בלבד, יתכן והפיתרון עבורכם הוא קטנוע קטן ואין לכם כל צורך בהוצאת רישיון לכלים גדולים יותר. אם אתם מתכננים נסיעות בין עירוניות ושימוש בתכיפות גבוהה יותר – הוציאו מראש רישיון A. זהו הליך טיפה יותר מורכב משל A2 אך כזה שבסופו של דבר ייתן לכם מענה עבור כלל סוגי הדו-גלגליים.

אז מה כדאי לקחת בחשבון ברכישת קטנוע חדש?

רישיון בצד, לפני רכישת קטנוע חשוב מאוד להגדיר את המטרות שלשמן אתם רוכשים אותו. ראשית וחשוב מכל – יש לבחון את העניין הבטיחותי. לא משנה כמה נהיה בעד בטיחות, לרוכבי הדו-גלגלי יש סיכון גבוה יותר להיפגע במקרה של תאונה מאשר נהגים אחרים וגם אלו המיומנים והאחראיים ביותר, פחות מוגנים מאלו היושבים במכונית. יחד עם זאת, קטנוע הוא כלי רכב אמין ובטיחותי בהרבה מאופניים וקורקינטים חשמליים אך עדיין, יש לנהוג בו בשיקול דעת ובאחריות ובמעמד הרכישה, לשים דגש רב על גודל הגלגלים ונפח המנוע המהווים פרמטרים מהותיים בקביעת רמת הבטיחות וכיוצא בזה – גם בבחירת כלי הרכב. 

מעבר לכך, כדאי לבחון את אופן השימוש בקטנוע. הקטנועים העירוניים והקטנים יותר נהדרים לנסיעות קצרות ולהשתלבות נוחה ומהירה ברחובות סואנים או צרים, אך אינם מתאימים לנסיעות ארוכות יותר ולעלייה על כבישים מהירים. אם אתם נוהגים מדי בוקר ברכב בדרך לעבודה ואחר הצהריים בחזרה ממנה, ומטרתכם היא להימנע מעומס בכבישים הבין עירוניים וגם ליהנות מחווית נסיעה נוחה ומתמשכת – כנראה שקטנוע גדול ומפנק יותר הוא הפיתרון עבורכם. בתוך מבחר הדגמים העשיר ניתן למצוא כיום גם קטנועים חשמליים בכל מידה ואם ברשותכם היכולת להחזיק באחד שכזה ואף בעמדת טעינה פרטית – זהו גם חיסכון כלכלי וגם אמצעי נוח וירוק יותר לסביבה. 

בכל מקרה, הדגש החשוב בבחירת קטנוע הוא להקפיד לרכוש אחד ממותג מוכר ואמין בלבד, כזה שנותן מענה ושירות מקצועי של תחזוקה שוטפת ואחריות והכי חשוב, סעו בזהירות ואל תשכחו גם ליהנות מחוויית הרכיבה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...