Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הצגות מאי 2021- בתיאטרון הסמטה

הצגות מאי 2021- בתיאטרון הסמטה
צילום שחר עדי

"עכבארים"

עיבוד אוניברסאלי של המחזה "דני והים הכחול" שכתב ג'ון פטריק שנלי בשנת 1984. 

הוא מתרחש במשך לילה אחד בבאר בעיר. שני אנשים שהחברה דחתה אותם מפתחים שיחה על רקע הבדידות שלהם ועל בירה וסמים קלים. הוא מתקשר עם העולם דרך אלימות וראיית עולם פשטנית של טוב ורע. היא אם חד-הורית המחפשת ישועה באמצעות גבר. הוא לא מסוגל להביע רגש מלבד זעם, היא מסוגלת רק לתת את גופה תמורת קורטוב נחמה.  הם מגלים אחד את השני ומחליטים לבלות את המשך הלילה בביתה – אולי סיכוי אמיתי לתחילתה של מערכת יחסים אמיתית. המציאות שבה הם חיים היא קשה, התשובות לא ברורות, אך באמצעות חמלה יש להם תקווה לעתיד משותף. ביים אלחנן שפירא, מייסד תיאטרון תא – תיאטרון רפרטוארי עצמאי. תאורה וצילום: אורי רובינשטיין. תנועה: קים גורדון. תלבושות: אלה רוזנצווייג. מוזיקה: עמרי דגן. תרגום: אסף פריינטא. משחק: אביב זמר ואגם שוסטר.

1.5.21 יום שבת בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו. הצגה נוספת ביום ראשון 2.5.21 בשעה 20:30

קרוסלה

דרמה טרגית קומית על דייטים זוגיות ואהבה. ארבעה אנשים שמחפשים אהבה מוצאים את עצמם על הקרוסלה, יש להם 5 דקות לנסות לא לחזור הביתה לבד. המחזה משתמש בתבנית של ספיד דייט- מפגשי הכרות מהירים בשיטת הסרט הנע ובהגבלת זמן כדי לחדד ולהקצין את הנואשות והכמיהה לאהבה. הדמויות מנסות להרשים ללא הצלחה ונותרות בחיפוש תמידי אחר זוגיות אהבה ובית. המחזה עוסק בכאב אנושי אוניברסלי בדרך מקורית ובהומור.5 סיבובים, 4 דייטים, מלצר אחד והמון חומר למחשבה. כתיבה, בימוי ועיצוב: יעל פינקלשטיין. צילום תמונה: שחר עדי. שחקנים: אורן חבוט, מור אנגל, יעל מסנר, אלעד קונפינו, דימה רוס.

1.5.21 יום שבת בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו. הצגה נוספת ביום ראשון 2.5.21 בשעה 20:30

פקידת קבלה

בוורלי, פקידת הקבלה, נאלצת לשקר לכל אלה המחפשים בטלפון את הבוס הנעדר. 

משהו מוזר ולא תקין אירע אמש בחדרו של הבוס…

מחזהו השנון והמקאברי של אדם בוק, מחזאי אמריקני, מציץ בעין אירונית אל החצר האחורית של כללי המלחמה בטרור אחרי ה-11 בספטמבר. מחזה מאת: אדם בוק 

במאי: אלחנן שפירא שחקנים: צחי טייבר, אביב זמר, חרות אשכנזי, מיה בכר / נטע אבשלום

3.5.21 יום שני בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו. הצגה נוספת ביום שבת 29.5.21 בשעה 20:30

מועדון הג'אז של תיאטרון הסמטה בניהולו המוסיקלי של שלומי גולדנברג 

סביב שולחנות עגולים ולאור נרות, הופך תיאטרון הסמטה למועדון ג'אז אפלולי ומלא אוירה שמזכירה מועדונים דומים בניו יורק , פאריז ואמסטרדם. מיטב המוסיקאים , ואמני הג'אז 

מהארץ ומחו"ל מופיעים במסגרת ליין הג'אז שמנוהל על ידי הסקסופוניסט והמלחין הבינלאומי, שלומי גולדנברג. 

5.5.21 יום רביעי בשעה 21:00  תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות ) יפו העתיקה. הופעות נוספות: יום רביעי 19.5בשעה 21:00 , 26.5 בשעה 21:00

סטנד אפ: יונה קפח

אם החיים נותנים לך לימונים – תעשה לימונדה ואם החיים שלך שרופים – תעשה על זה סטנדאפ. יונה קפח, כרגע בין דיאטות, עובדת במחלבה והכבשה השחורה של המשפחה, במופע סטנדאפ קורע על משפחה, חברים, וסיטואציות מהחיים. אחרי שכבשה את הרשת בשלל סרטונים, יונה קפח עולה לבמה ומספרת על חייה מנקודת המבט הייחודית רק לה והכל בתדר של אהבה, הומור שנון ואינטלגנטי ובשפה נקייה.

8.5.21 יום שבת בשעה 21:30 תיאטרון הסמטה  סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

"נראה אותך"

במה היא תבחר: אהבה או קריירה? קשה להחליט על פי דייט אחד מוצלח. בחור ובחורה נפגשים לדייט ראשון בפאב. 

זה היה יכול להיות דייט מושלם, אלמלא מייל קצר שמבשר לבחורה שהיא התקבלה לתואר שני ונכסף באנגליה. הבחור המאוכזב מאחל לה הצלחה ועומד ללכת ולסיים את הדייט שרק התחיל, אך היא מזמינה אותו לדרינק כפיצוי על בזבוז זמנו.  מהר מאוד מתפתחת ביניהם כימיה נדירה שמכה בהם בלי רחמים, כזו שחלמו עליה כל חייהם.  היא אינה מסוגלת להתעלם מהאפשרות שמצאה את אהבת חייה, תוהה אם תמיד תרגיש כלפי הבחור את מה שהיא מרגישה עכשיו, ויחד הם צופים בעתיד שלהם כזוג זקנים. בסופו של דבר, רק אהבתם של הזקנים תוכל להביא לכך שהבחורה תישאר בארץ.

מחזאי – נמרוד עמית, במאית – עירית פרנק, מוסיקה – נדב רובינשטיין. שחקנים –  אבי חדש, אביב זמר, גל בן ארצי, עירית פרנק, שרון לנגר.

18.5.21 יום שלישי בשעה 21:00  תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. 

"הלבנה בשחור"

בעולם של חלומות גנוזים וזמן אבוד, מתנהל מוזנח וחסר שינה ׳הדוד של קוסטיה׳. הלבנה בשחור מפלרטטת עם שייקספיר, עם כתביו המוקדמים של צ'כוב ואחרים, מתחקה אחר בת השחף המפורסמת ומגוללת את סיפור התאבדותו הטראגי של קוסטיה דרך עיניו של הדוד. היא עוסקת בשאלה הנצחית מדוע קוסטיה לקח את חייו דרך סיפורן של הדמויות העוטפות אותו- שתי השחקניות (אהובתו נינה ואמו ארקדינה) במסען דרך האומנות, האהבה והתשוקה לשתיהן, מאשה והרופאה ויחסיהן המורכבים כזוג וכאינדיווידואליות.

21.5.21 יום שישי בשעה 21:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שבת 22.5.21 בשעה 21:00

"ביום בהיר אחד"

על פי מחזה מאת סלבומיר מרוז'ק. קומדיה על רצח והתאבדות. הצגה מערערת אצל הצופה את תפיסת העצמי, ומציעה מבט קומי ותפיסה יותר מפוכחת על החיים בכלל. באמצעותה הצופה זוכה לזווית חדשה של מבט על עצמו.במובן מסוים המחזאי מזהיר את הצופים מפני "בזבוז" החיים על התבצרות בתפיסת עצמי כזו שאינה מאפשר קשר אמיתי בין בני אדם, שאינה מאפשרת אהבה. נוסח עברי ובימוי: אריה אלדר עיצוב תפאורה ותלבושות: דלית ענבר מוסיקה : מקסים ולריסה קופמן שחקנים: אוהד ווינקלר, גל בן ארצי, נועם שנהב. 

23.5.21 יום ראשון בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

"אלתרמן פינת מזל דגים"

 יצירותיו של המשורר הלאומי נתן אלתרמן מקבלים אינטרפרטציה חדשה ומעניינת בהצגה בת שלושה חלקים אותה מעלה אנסמבל תיאטרון הסמטה.

מספר יוצרים התקבצו יחד לפרויקט משותף של דו שיח על יצירותיו של נתן אלתרמן. כל במאי בחר את היצירה של אלתרמן שממנו ראה השראה ועל פיה יצר. היצירות נבחרו בקפידה ולאו דווקא מהיצירות הידועות של אלתרמן.

היצירות: שיר ערש, פונדק הרוחות, מגש הכסף. היצירה מתרחשת על גג התיאטרון בשלושה חלקים שונים, כשהקהל עובר בין האירועים . במהלך האירוע מוגש כיבוד קל כחלק מקונספט המשויך ליצירה ובשיתוף הקהל בהתרחשויות השונות. 

נושא: שיר ערש במאיות ושחקניות: נעמה גרינשטיין, נילי קופלר
נושא: פונדק הרוחות במאית: עירית פרנק. שחקנים: אירית סוקי, עדי שור, מוסיקה כינור: מיכל סולומון, קריינות: שרון אלכסנדר. 

נושא: מגש הכסף במאי: ארז חסון משתתפים: מיכל סולומון/אוולין גניס, טל אליאס, ארז חסון כוריאוגרפיה: טל אליאס לחן ומוסיקה: מיכל סולומון
וידאו ארט: נמרוד צין, תפאורה: שמעון קסטיאל.

24.5.21 יום שני בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. 

כבודו של שר

סאטירה בסגנון הקומדיה דל'ארטה. אי-שם בקיסרות רומא השר לענייני מלחמה בעיתות שלום שואף להפוך לקיסר הבא. לצורך כך עליו להביא לעולם ילד בשנה הקרובה. משימה לא פשוטה כשמולו ניצבים עוזרו הממולח והתועלתן, בעל מלון תאוותן, שחקנית כושלת וזוג צעיר מעיר נחשלת. המחזה 'כבוד של שר' נכתב בהשראת המחזה 'החייל הרברבן' של פלאוטוס והינו פארסה סאטירית שעיקר עניינה השלטון, משחקי כוח, אינטרסים ואגו הבאים לידי ביטוי בעלילה ובהתרחשויות הבימתיות כיאה למסורת הקומדיה דל'ארטה.

בימים טרופים אלה בהן אנו נחשפים לפארסות על ימין ועל שמאל הצפייה בהצגה מעניקה הסתכלות רעננה על הקרקס המציאותי אותו כולנו חיים.כתיבה ובימוי: ברק גונן ליווי אומנותי ודרמטורגיה: חיים עבוד עיצוב מסיכות: עינת סנדרוביץ' עיצוב תלבושות ותפאורה: מירב נתנאל דנון עיצוב תאורה: עדי שמרוני משחק: אלה גופר עבוד, גל ששון, הילה גונן, חיים עבוד, ברק גונן.

25.5.21 יום שלישי בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

"גבר בסלון שלי"

קומדיית טעויות שבמרכזה אם ובתה, גבר עלום, ולילה שאחריו חייהם לא יחזרו להיות כפי שהיו. דליה קידר, אישה קרייריסטית בת חמישים ושש יוצאת לפנסיה מוקדמת ומוצאת את עצמה מול האינטרנט ומול חשקיה ומאווייה שמתפרצים פתאום. בעודה גולשת ברשת, היא מכירה בחור צעיר שמציע לה להיכנס להרפתקה מינית סוערת. דליה, שאינה מכירה את העולם הווירטואלי, חושבת שמדובר ברומן – ואכן נסחפת, קצת יותר מדי, ללילה בלתי נשכח שיוצא לגמרי משליטה. קומדיה שחורה נשכנית ובועטת. מחזה מאת: ציפור אייזין לאור בימוי: עמית ליאור שחקנים: ציפור אייזין ליאור, לי שבתאי, עמית ליאור ייעוץ אמנותי: פרופ' דודו מזח. עיצוב תלבושות: בתיה רוזנטל וחניש. מוזיקה: איתמר איזק.

25.5.21 יום שלישי בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

"ג'רוזלם"

מנחה אחד ושני משתתפים – גבר ואשה, בסדנת העצמה אישית. לאט לאט נושרות המסכות ומתגלים עוד ועוד סודות מהעבר. כל משתתף חייב להישיר מבט ולגלות מה הדברים שמעיקים עליו ומפריעים לו להתקדם במסלול חייו, אבל לאט לאט אנחנו מגלים שגם מנחה הסדנה עצמה, מסתיר מאיתנו סודות, ובכלל לא ברור אם הסדנה הזאת התקיימה כבר כמה פעמים בעבר. מעל הכל מרחפת העיר ירושלים, שהקדושה שסובבת אותה (ולפעמים גם השיגעון והטירוף) משפיעים מאוד על כל מי שחי כאן.

כתיבה ובימוי: אודי בן סעדיה, משחק: אביב זמר, אייל צ'יובנו, מעין גושן, עיצוב חלל: יערה צדוק, תלבושות: נטשה מנטל, תאורה: יולי גרצ'יק.

25.5.21 יום שלישי בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

"שיר ערש לגבר"

שלוש נשים – אשתו של הגבר, אמו ובתו – אורזות את חפציו של הגבר שגויס למלחמה. הן גרות במדינה קטנה ליד הים, בה מלחמות קורות כל שני וחמישי, וכולם עדיין זוכרים את המלחמה-ממנה-איש-לא-חזר. הנשים מאסו מזה. הן אוהבות את הבן, הבעל, האב, הן לא מוכנות לשחרר אותו, הן מוכנות להרחיק לכת – רק לא להסתכן, לא לאבד אותו… 

מחזה: קרן קלימובסקי. בימוי: שלום שמואלוב. שחקניות" פז אלכסנדר / שירי גדני / מירב גרובר. עיצוב תפאורה שמעון קסטיאל. עיצוב תלבושות דלית ענבר. מוזיקה מקורית איסר שולמן. עיצוב תאורה יעקב סליב. עיצוב תנועה עומר שמר. ליווי אמנותי דליה שימקו.

28.5.21 יום שישי בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ב 29.5.21 יום שבת בשעה 20:30.

"מחכים לגודו"

מחזה חידתי שלא נותן תשובות. שני גברים, ולאדימיר-דידי ואסטרגון-גוגו, מהגרי עבודה בסביבה זרה נפגשים לפנות ערב, בעונת הסתיו במקום כלשהו על דרך בשדה, לרגלי עץ שחור ועירום. הם מקיימים את הטקס הקבוע שלהם: מחכים לגודו. הם אינם יודעים מי הוא, אבל אם הוא יבוא "אנחנו נינצל". 

אל הבמה נכנסים צמד פוצו ולאקי, אדון ומשרתו, בעל האדמה הזו שהם נודדים עליה, ומעמתים את דידי וגוגו עם מראה מעוותת שלהם עצמם. כשהם עוזבים

מגיע אל השנים באמצעות נער שליח מסר מגודו, מסר שלמעשה אינו מבהיר דבר. הלילה יורד, ובמערכה השנייה טקס הציפייה חוזר על עצמו והשאלות מתעצמות. הלילה השחור, המוות, אם תרצו, מאיים להגיע, והחורף הקפוא יבוא בעקבות הסתיו. מאת: סמואל בקט (על פי תרגום של משה שמיר). בימוי ועיצוב: אריה אלדר. מוזיקה: עודד גדיר. תאורה: מאיר עקריש. משחק: אוהד ווינקלר (אסטרגון – גוגו), אוריה הירש (ולאדימיר – דידי), תומי בן נר (לאקי), קובי זיסלין / אלכסיי טשייב / מיכאל לרנר (פוצו) נדב פורטיאנסקי / ראובן עמנואל סלם / גלעד גורל (הנער). מנהל הצגה: נדב פורטיאנסקי.

28.5.21 יום שישי בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. 

"הרווק" 

חביב סמר, משורר אורבני גבוה, נאה, חד, שנון וכריזמטי פורש את משנתו הסדורה והפיוטית איך להיות גבר בעיר הגדולה ולהישאר בחיים.  היופי, הנשים, חיי הלילה והרגש נמזגים למסכת משעשעת ונוגה האופפת כמדומה לא רק גברים, אלא גם נשים רבות, החיים על רקע נופיה של תל אביב עילית ותחתית. המחזה המצחיק, החידתי והנוגע ללב נכתב ע"י אריאל הכהן ("תמות אהובי") ומבוסס על סיפור חייו האמיתי ועל שיריו  של שחקן התאטרון  אביב זמר המגלם את דמותו של חביב או שההפך?

28.5.21 יום שישי בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. 

"שביר"

ישראלי, שהזיכרונות ,רודפים אחריו לכל מקום, במיוחד, לאחר הסגר הגדול והבידוד החברתי, והערים המשוגעות והמציאות הישראלית הכאוטית, עומדים במרכז ההצגה החדשה של אנסמבל הסמטה. מתוך הסדקים ומתוך קרעי המחשבות צצה לה גם ילדות מאושרת בעמק רחוק וכוכבות קולנוע זוהרות ותיירות מחו"ל שממלאות בחלומות מתוקים את דמיונו של הגיבור.  מעל הכל ניצב החיפוש – אחרי כוכב הצפון, ואחרי סימן בשמיים שיהבהב סוף סוף ויורה לכולנו לאן ולאיזה כיוון צריך עכשיו להמשיך ללכת.מאת: אודי בן סעדיה.בימוי: אלחנן שפירא. עיצוב תפאורה ותלבושות: שמעון קסטיאל/ עיצוב תאורה: יולי גרצ'יק
מוזיקה: אסי מסקין. שחקנים: אנסמבל תיאטרון הסמטה.

30.5.21 יום ראשון בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שני 31.5.21 בשעה 21:00.

"בית קטן- מי יודע?'

חוה הייתה אמנית צעירה ומאוהבת כשהתחתנה עם בחיר ליבה השחקן ובנתה עימו בית.
זו טרגדיה מודרנית אוטוביוגרפית המתארת את חלום הזוגיות של שני אמנים, שהתנפץ אל מול המציאות: גיורא שמאי- שחקן, צייר ומשורר, חוה שמאי-  אמנית פלסטית וגננת.
לפרנסת המשפחה היה לחוה גן ילדים בתוך סלון הבית. מדי יום הבית היה נעלם ותחתיו הופיע הגן, ומידי יום הגן היה נעלם וחזר הבית. לעיני הקהל נבנה הבית ומתחלף לגן ושוב לבית, עד שאין גן וכבר אין בית.  ההצגה נוצרה על ידי ביתם, מתוך חומרי ארכיון שהותירו: רשימות מחיי היום יום, הגיגים ושירים, מכתבים מהרשויות ושלושה קטעים קצרים מהמחזה של לואיג'י פירנדלו: ‘'האיש עם הפרח בפה', עליו עבד גיורא. בנוסף, מתקיים על הבמה דיאלוג בין הבת הבמאית המבקשת להעלות באוב את זיכרונותיה, לבין השחקנית המגלמת את דמותה של האם, ובו בזמן נמצאת על הבמה גם בתור עצמה. שילוב בין המחזה הכתוב הלקוח מחומרי הארכיון, לבין מהלכים המשתנים בזמן אמיתי.  במאית ויוצרת: יעל פינקלשטיין (שמאי) שחקנית יוצרת: בהט קלצ'י. קולו של הגבר: בעז שמאי. טקסטים: חוה וגיורא שמאי, עיבוד: יעל פינקלשטיין (שמאי).

30.5.21 יום ראשון בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה

 

"חיה רעה" 

קומדיה מקורית בהשראת "הדוב" מאת אנטון צ'כוב. תומר מחליט לשבת בבית ולהתאבל על ניקול, האקסית שבגדה בו. למרות תחנוניה של אמו הוא מסרב לקבל את העובדה שניקול לא תחזור ולא מוכן לצאת מהבית. סימה, בעלת חנות חיות, מגיעה לביתו כדי לדרוש את החוב עבור המזון של טובי, הכלב של ניקול שנשאר לטיפול אצל אמא של תומר. סימה, אישה חזקה ועצמאית, מתעקשת לקבל את הכסף ותומר מתעקש שאמא שלו תשלם בעוד יומיים. הדו-קרב בין השניים מסלים והמוסכמות המגדריות נשברות.

31.5.21 יום שני בשעה 20:30 תאטרון הסימטה, סימטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות ) יפו העתיקה.

צילום שחר עדי
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
ממשיכים לנגן, צומחים מחדש: התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תערוך יום פעילות קהילתי-מוזיקלי מיוחד לילדים המפונים ומשפחותיהם ב-Ono music בקריה האקדמית אונו
במטרה לסייע לתלמידי מוסיקה המפונים מביתם לחזור לשגרה מוזיקלית, תערוך...
להתכונן לקיץ ולא בעבודה מפרכת- כך תעשו את זה
כל שנה הדבר חוזר על עצמו. בחורף אנחנו אוכלים ולא...
עומדים לצידה של ישראל: משרד הכלכלה והתרבות של טאיפיי בתל אביב החליט לתרום, בשם העם הטאיוואני, סכום כסף מכובד לרשויות המקומיות לצורכי חיזוק הביטחון ברשויות עצמן
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", העם הטאיוואני מציג עמדת תמיכה ברורה...
חגיגת פורים מטורפת בהולה הולה
4 ימים רצופים של מסיבות ומשתה עדלאידע בימים 21-24.3.2024 המסעדה תלבש...