Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התרעה חכמה: הסוף לשכחת ילדים במושב האחורי של הרכב

התרעה חכמה: הסוף לשכחת ילדים במושב האחורי של הרכב
קרדיט pixabay

בכל קיץ, ולא רק בו, מהדורות החדשות מטלטלות אותנו עם עוד סיפור טרגי על פעוט שבהיסח הדעת נשכח במושב האחורי של הרכב ומצא את מותו. מה שהכי מפחיד בתופעה, זו העובדה שהיא יכולה לקרות לכולנו. לא מדובר בזדון, אלא ברגע אחד של היסח דעת שאף אדם אינו חסין ממנו. אבל זה לא חייב להיות הכרח המציאות. הודות לפיתוחים טכנולוגיים כמו זה של SaverOne ניתן להבטיח שלכם, זה באמת לא יקרה

התרעה חכמה: הסוף לשכחת ילדים במושב האחורי של הרכב
קרדיט pixabay

באוגוסט האחרון פרסמה NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), הרשות הפדרלית האמריקאית לבטיחות בדרכים, את הנתון המבהיל הבא: בשמונת החודשים הראשונים של 2021 מצאו 17 ילדים בארצות הברית את מותם אחרי שנשכחו במושב האחורי של המכונית. תחושת הדחיפות ב-NHTSA הייתה כל כך גדולה שהם אפילו יצאו בקמפיין האשטאג בשם #HeatstrokeKills ו- #CheckForBaby. למרבה הצער אנחנו לא צריכים לחצות את האוקיינוס האטלנטי בשביל להתרשם מהתופעה האיומה הזו. באוגוסט האחרון טרגדיה כזו התרחשה במועצה האזורית שדות נגב, כאשר ילד בן 6 מת מהתייבשות ומכת חום אחרי שנשכח למספר שעות במושב האחורי של המכונית המשפחתית.

מלכודת מוות לפעוטות

דווקא המקריות שבה מתחילות טרגדיות מהסוג הזה הופכת אותן למצמררות במיוחד. יש משהו מתעתע ויום יומי בילד שנרדם בשלווה במהלך הנסיעה. הרכב מרגיש לנו כמו סביבה בטוחה ואפילו נוחה. כל זה נכון כשהמנוע דולק והמזגן עובד, אבל ברגע שמדוממים את המנוע ומכבים את המזגן, רכב שיעמוד בשמש הקופחת עלול להפוך למלכודת מוות. רכב קולט חום מסיבות שונות, בין היתר בגלל שעשוי מחומרים כמו מתכת וזכוכית, על כן הטמפרטורה בפנים הרכב יכולה להגיע לרמות קיצוניות. בניסוי שנערך על ידי חוקרים בקליפורניה ואריזונה, נמדדה טמפרטורה של 69 מעלות צלזיוס בתוך הרכב. בתנאים אלה, ללא זרימת אוויר וללא מים, ילד יכול להיקלע למצוקה ומצב פיזי בלתי הפיך תוך דקות ספורות. את סרט האימה הזה חייבים לעצור.

טכנולוגיה חדשה מצילה חיים

למרות ההשקעה הרבה בפרסום להגברת המודעות לתופעה, עדיין רגע אחד, אנושי למדי, של היסח דעת וחוסר תשומת לב, יכול להיות טרגי. כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה, כמו הפיתוח החדשני של  חברת SaverOne הישראלית.

SaverOne היא מהחברות המובילות בעולם בפיתוח מערכות מנע להסחת דעת בזמן נהיגה, ובראשן השימוש בסלולרי – הפריט הטריוויאלי שהצעיד אותנו קדימה בכל כך הרבה מובנים, עלול להתגלות כקטלני במהלך נהיגה. מחקרים מצביעים על כך ששימוש במכשיר הנייד בשעת נהיגה מייצר הסחת דעת שמגדילה את הסיכוי לתאונת דרכים פי 10! למעשה, על פי הערכות בארצות הברית לבדה כ-1,600,000 תאונות מידי שנה נגרמות בגלל הסחת דעת סלולרית, ותאונות אלו גובות כ-3,500 הרוגים בשנה ועוד רבבות נכים ופצועים. SaverOne מציעה לבעיה הזו פתרון טכנולוגי נוח. המערכת של SaverOne מתבססת על רכיב חומרה שמוטמע ברכב ועל אפליקציה סלולרית חכמה שמזהה את המכשיר של הנהג ומונעת ממנו לבצע פעולות שהן בגדר הסחת דעת. בשלב זה, המערכת משווקת לחברות ומעסיקים בעלי ציי רכב, כאלה שמספקים לעובדים רכב צמוד בסידור כזה או אחר (רכב חברה או ליסינג).

עד היום, עשרות חברות בארץ משתמשות בשירותי החברה, בהן חברת אלדן, חברת החשמל ואפילו צה"ל.

פתרון כולל להצלת חיים

צוות הפיתוח של SaverOne הבין שניתן לנצל את היכולות של הפלטפורמה הטכנולוגית על מנת למנוע את סכנת שכחת ילדים ברכב. בחברה הוסיפו פיצ'ר ייעודי שהורים לילדים יוכלו להפעיל, כך שבעת דימום המנוע בסוף נסיעה, הנהג יקבל התרעה קולית וכתובה שאי אפשר להתעלם ממנה. ההתרעה לא תפסיק עד שבעל הטלפון יכבה אותה, וגם יוודא שעזב את הרכב בצורה בטוחה, כלומר – אף אחד לא נשכח, חלילה, במושב האחורי. כך, יוצא שהמשתמש במערכת זוכה לערך כפול – שמירה עליו במהלך הנסיעה, והגנה מפני שכחת ילדים בסיומה. שתהיה לכולנו נסיעה בטוחה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...